Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Elektryczny napęd trakcyjny(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2019

  • Autor: Andrzej Dębowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 59,00 zł
39,53
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 19,47 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Darmowa dostawa

Elektryczny napęd trakcyjny

Jest to kolejna książka z zakresu automatyki i teorii napędów Autora serii PWN: Automatyka. Tym razem prof. Dębowski dokonuje praktycznej analizy zasad budowy i działania trakcyjnych napędów elektrycznych. Publikacja w możliwie przystępny sposób zaznajomi Czytelników zajmujących się projektowaniem i eksploatacją WSPÓŁCZESNYCH NAPĘDÓW TRAKCYJNYCH z najważniejszymi, użytecznymi sposobami sterowania tych napędów. Autor, inżynier automatyk, prowadzący przez całe zawodowe życie aktywną działalność naukową i wdrożeniową we współpracy z przemysłem, będąc jednocześnie cały czas nauczycielem akademickim, przekazuje Czytelnikom bardzo interesującą i nowoczesną wiedzę dotyczącą napędów trakcyjnych. Ten uniwersalny podręcznik wydawnictwo PWN kieruje do studentów uczelni technicznych – automatyki i robotyki, mechatroniki, transportu, ale również do praktyków – inżynierów, automatyków i mechatroników.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
1. WPROWADZENIE  7
2. WSPÓŁCZESNY ELEKTRYCZNY NAPĘD TRAKCYJNY  15
	2.1. Powody upowszechniania się pojazdów z napędem elektrycznym  15
	2.2. Przykłady elektrycznych napędów trakcyjnych  24
		2.2.1. Tramwajowy napęd elektryczny  28
		2.2.2. Kolejowy napęd elektryczny  42
		2.2.3. Samochodowy napęd elektryczny  50
3. STEROWANIE W NAPĘDZIE TRAKCYJNYM Z SILNIKAMI PRĄDU PRZEMIENNEGO  59
	3.1. Sterowanie momentem obrotowym silnika jako podstawowe zadanie w napędzie trakcyjnym  59
	3.2. Trakcyjny napęd asynchroniczny  81
		3.2.1. Model matematyczny silnika asynchronicznego AC-SCIM 82
		3.2.2. Wybrane algorytmy sterowania dla silnika AC-SCIM  85
	3.3. Trakcyjny napęd synchroniczny  101
		3.3.1. Model matematyczny silnika synchronicznego AC-PMSM  106
		3.3.2. Wybrane algorytmy sterowania dla silnika AC-PMSM  113
4. ZAGADNIENIA SPECJALNE DOTYCZĄCE ZASTOSOWAŃ ELEKTRYCZNYCH NAPĘDÓW TRAKCYJNYCH  122
	4.1. Zmiany stanów pracy elektrycznego napędu trakcyjnego  123
	4.2. Docelowe hamowaniem pojazdu z elektrycznym napędem trakcyjnym  132
	4.3. Sterowanie momentowo-prędkościowe w elektrycznym napędzie trakcyjnym  146
5. BADANIA MODELU POJAZDU PRZYKŁADOWEGO Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM 162
	5.1. Wybór parametrów opisu matematycznego modelu pojazdu przykładowego  167
		5.1.1. Model pojazdu przykładowego  170
		5.1.2. Opis tras przejazdu wykorzystywanych przy badaniach symulacyjnych  181
	5.2. Modele pojazdu przykładowego z różnymi rodzajami napędu  186
		5.2.1. Model pojazdu przykładowego z napędem odniesienia  187
		5.2.2. Model pojazdu przykładowego z napędem asynchronicznym  193
		5.2.3. Model pojazdu przykładowego z napędem synchronicznym  197
	5.3. Wyniki badań symulacyjnych dotyczące przejazdu zadanego odcinka trasy przez pojazd przykładowy  201
6. PORÓWNANIE EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ TRAKCYJNYCH NAPĘDÓW Z SILNIKAMI ASYNCHRONICZNYMI I SYNCHRONICZNYMI  233
		6.1. Porównanie przebiegów strat mocy w uzwojeniach silników elektrycznych przy przejeździe zadanego odcinka trasy  236
		6.2. Porównanie ogólnej sprawności energetycznej przy przejeździe zadanego odcinka trasy 240
		6.3. Wpływ różnych możliwości magazynowania energii na ogólną sprawność energetyczną elektrycznego napędu pojazdu przykładowego  243
7. UWAGI O DOBORZE PARAMETRÓW ELEKTRYCZNEGO NAPĘDU TRAKCYJNEGO W ZALEŻNOŚCI OD JEGO PRZEZNACZENIA 250
8. DODATEK. PARAMETRY TECHNICZNE POJAZDU PRZYKŁADOWEGO I JEGO UKŁADÓW NAPĘDOWYCH  253
		8.1. Przykładowy pojazd z napędem elektrycznym  253
		8.2. Napędy elektryczne pojazdu przykładowego  255
			8.2.1. Falownikowy napęd asynchroniczny  255
			8.2.2. Falownikowy napęd synchroniczny  260
BIBLIOGRAFIA  269
	A. Wybrane publikacje dotyczące elektrycznych napędów trakcyjnych  269
	B. Publikacje dodatkowe, dotyczące automatyki napędu elektrycznego  272
	C. Internetowe materiały źródłowe dotyczące napędów trakcyjnych  274
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Andrzej Dębowski

Jest emerytowanym profesorem Politechniki Łódzkiej, z którą był związany od początku swojej pracy zawodowej. Obecnie zatrudniony jest nadal na stanowisku profesora nadzwyczajnego na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym w Bydgoszczy. Jego zainteresowania naukowe dotyczą przede wszystkim zastosowań teorii sterowania i teorii przetwarzania sygnałów w mikroprocesorowo sterowanych napędach elektrycznych oraz w układach automatyki przemysłowej ze sterownikami programowalnymi. Jest autorem oryginalnej koncepcji sterowania pośredniego niedostępnymi pomiarowo wielkościami w silnikach elektrycznych, opartego na wykorzystaniu kompensatorów stanu o specjalnej strukturze, tzw. stymulatorów stanu. Zajmuje się także zagadnieniami identyfikacji obiektów sterowania w czasie rzeczywistym i sterowania adaptacyjnego. Ostatnio interesuje się zagadnieniami dotyczącymi sterowania urządzeniami energetyki rozproszonej. Ma duże doświadczenie praktyczne zdobyte w związku z licznymi pracami wykonanymi dla przemysłu – obejmującymi projekty i uruchomienia napędów prądu stałego i przemiennego oraz komputerowych układów automatyki dla przemysłu cukrowniczego, energetycznego i do zastosowań w trakcji elektrycznej. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Elektrotechniki Teoretycznej i Stosowanej oraz rzeczoznawcą Stowarzyszenia Elektryków Polskich. Był także przez szereg lat członkiem Sekcji Energoelektroniki i Napędu Elektrycznego Komitetu Elektrotechniki PAN. Pasjonuje się żeglarstwem – jest kapitanem jachtowym.

2,00 zł

Między ewolucją a rewolucją - w poszukiwaniu strategii energetycznej Tom 1 - Jacek Janiszewski, Artur Nawrowski ZASTOSOWANIE TEORII SZARYCH SYSTEMÓW DO PROGNOZOWANIA ZUŻYCIA ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA PRZYKŁADZIE MIASTA POZNANIA

Przyszłość energetyki ma kluczowe znaczenie dla wszystkich. Dalszy jej rozwój, a precyzyjniej kierunki, w których będzie on postępował, ma przemożny wpływ na to, co będzie działo się w świecie przez kolejne dekady. Dotyczy to każdej sfery...
20,00 zł

Elektryczna wytrzymałość powierzchniowa materiałów izolacyjnych

Monografia podejmuje problematykę wyładowań powierzchniowych i czynników wpływających na ich powstawanie, rozwój i trajektorię. Podczas wstępnych prób wysokonapięciowych na ogranicznikach przepięć zaobserwowano, że w wyniku wyładow...
6,00 zł

Energetyka w kręgu bezpieczeństwa i techniki - WYKORZYSTANIE MIKROUKŁADÓW ELEKTRONICZNYCH W CELU ZWIĘKSZENIA FUNKCJONALNOŚCI INSTALACJI ELEKTRYCZNYCH

"Krąg" nieświadomie kojarzy się ze spójnością. Przywodzi na myśl jedność elementów, które okala. Interpretacja jego symboliki nie nastręcza nikomu trudności. Bez specjalnego ryzyka można wysunąć tezę, zgodnie z któ...
6,00 zł

Energetyka w kręgu bezpieczeństwa i techniki - MONITORING PROCESU SUSZENIA OWOCÓW Z ZASTOSOWANIEM ELEKTRYCZNEJ TOMOGRAFII IMPEDANCYJNEJ

"Krąg" nieświadomie kojarzy się ze spójnością. Przywodzi na myśl jedność elementów, które okala. Interpretacja jego symboliki nie nastręcza nikomu trudności. Bez specjalnego ryzyka można wysunąć tezę, zgodnie z któ...

Instalacje elektryczne

Publikacja Wydawnictwa WNT, dodruk Wydawnictwo Naukowe PWN Jest to najnowsze, dziewiąte już wydanie cenionej i popularnej książki dotyczącej INTALACJI ELEKTRYCZNYCH, napisane przez profesora Henryka Markiewicza. Jednym z najważniejszych atutów t...
38,00 zł

Badania laboratoryjne maszyn elektrycznych

Podręcznik obejmuje badania maszyn w stanach ustalonych, czyli wyznaczanie charakterystyk maszyn dla podstawowych stanów, do których zalicza się: stan jałowy, stan zwarcia, obciążenie i charakterystyki, określane umownie mianem charaktery...
43,00 zł

Liberalizacja a bezpieczeństwo dostaw energii elektrycznej

Liberalizacja sektorów sieciowych należy do ważniejszych zmian z punktu widzenia teorii ekonomii oraz praktyki funkcjonowania gospodarki rynkowej. Obejmuje ona reformy mające na celu uruchomienie rynkowych lub quasi-rynkowych mechanizmów ...
4,00 zł

Ludzie elektryczni

Paryż został zelektryzowany.  Paryż, którego chyba nic już w świecie zadziwić nie może, rozentuzjazmowany został artykułem, zamieszczonym na naczelnym miejscu w dzienniku „Matin“, i zwracającym uwagę olbrzymim tytułem: &thinsp...
36,00 zł

Bezpieczeństwo elektroenergetyczne i niezawodność zasilania energią elektryczną

Autorzy niniejszego podręcznika stawiają sobie za cel przedstawienie zagadnień bezpieczeństwa elektroenergetycznego, niezawodności zasilania energią elektryczną oraz niezawodności systemów elektroenergetycznych i ich zasadniczych podsystem&oacut...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!