Ernest Hemingway
Zbiór esejów przedstawiających współczesny stan badań nad prozą Hemingwaya, reprezentujących różne metodologie badawcze oraz sposoby jej odbioru. Przedkładając interpretacyjne bogactwo nad krytyczny konsensus, autorzy pokazują różnorodność twórczości mistrza z Key West i starają się przekonać czytelników, że do jego dzieł warto wracać.
W pierwszej połowie XX wieku twórczość Hemingwaya była utożsamiana z mitem amerykańskiej wolności intelektualnej, a przyznana w 1952 roku Nagroda Nobla została odebrana jako potwierdzenie wyjątkowego charakteru jego prozy, eksponującej godność i humanizm zwykłego człowieka. Śledząc z upływem czasu odbiór dzieł Hemingwaya, można dostrzec radykalny spadek zainteresowania nimi, zapoczątkowany w latach 70.
• Dlaczego Hemingway – kultowy pisarz w latach 40. i 50. – został odsunięty na literacki margines przez następne generacje czytelników?
• Dlaczego proza Hemingwaya przestała pobudzać literacką wyobraźnię odbiorców?
• Czy relegowanie Hemingwaya z głównego nurtu literackiego to posunięcie słuszne?
• Czy dzieła Hemingwaya wciąż są w stanie nawiązać kontakt ze współczesnym czytelnikiem, czy też stanowią jedynie muzealny dokument swoich czasów?
[T]om „
Ernest Hemingway” to kompendium artykułów autorstwa wybitnych amerykanistów polskich, które wypełnia poważną lukę krytyczną na rynku polskim. Zbiór zachęca do powrotu do „ostatniego z wielkich modemistów” i sugeruje nowe, a czasami wręcz nowatorskie sposoby odczytania pisarza zaniedbanego przez publiczność i krytykę literacką ostatnich trzech dekad. (Z recenzji dr hab. Zofii Kolbuszewskiej, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego)
*********
Ernest Hemingway
This collection of essays reflects the directions of contemporary criticism of Hemingway’s prose and represents diverse critical strands and approaches. Aiming at critical variety over consensus, the authors demonstrate the rich legacy of the master from Key West and hope to convince the reader that Hemingway’s prose can still hold its appeal.
- Kategorie:
- Redakcja: Ewa Barbara Łuczak
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-235-2912-5
- ISBN druku: 978-83-235-2904-0
- EAN: 9788323529125
- Liczba stron: 302
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Ewa Barbara Łuczak Wstęp Ernest Hemingway: ostatni z wielkich modernistów 7 Lucyna Aleksandrowicz-Pędich Śmierć w opowiadaniach Hemingwaya "Obóz indiański", "Krótkie szczęśliwe życie Franciszka Macombera" i "Rogi byka" 21 Ewa Barbara Łuczak Czyja Ameryka? "Wiosenne potoki" jako krytyka dyskursu eugenicznego 37 Paweł Jędrzejko Zagubione pokolenia: "Auschwitz", "Guernica" i wyczerpany język. Wokół powieści "Słońce też wschodzi" Ernesta Hemingwaya 57 Anna Pochmara Bohaterowie w bezruchu. Przedstawienia męskości w zbiorze. Mężczyźni bez kobiet a zmiany w ideologiach genderowych na początku XX wieku 75 Marek Paryż Wojna jest prosta: "Pożegnanie z bronią" 103 Justyna Włodarczyk "Zielone wzgórza Afryki": dobre zwierzę to martwe zwierzę? 125 Alicja Piechucka Ekranizować i nie ekranizować, czyli jak Faulkner i filmowcy czytali Hemingwaya: "Mieć i nie mieć" 143 Ewa Barbara Łuczak Czytając „obcego”: poszukiwanie kosmopolityzmu w "Komu bije dzwon" 173 Mirosława Buchholtz Hem y „Cuba libre”: "Stary człowiek i morze" 195 Zbigniew Maszewski O głodzie i dyscyplinie w "Ruchomym święcie" Ernesta Hemingwaya 233 Zuzanna Ładyga „Kto jest typem destrukcyjnym?” − "Rajski ogród" 255 Zbigniew Maszewski O tym, co realne i nierealne w "Pod Kilimandżaro" Ernesta Hemingwaya 267 Kamil Chrzczonowicz Nie taki Hemingway poważny, jak go malują. Humor w "Listach" młodego Hemingwaya 281