MENU

Gatunki mowy i ich ewolucja. T. 4: Gatunek a komunikacja społeczna - 37 Reklama typu homeshopping jako wzorzec dla reklamy wyborczej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Gatunek a komunikacja społeczna: 4

  • Druk: Katowice, 2011

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Językoznawstwo Polonistyczne

  • Redakcja naukowa: Danuta Ostaszewska, Joanna Przyklenk

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Gatunki mowy i ich ewolucja. T. 4: Gatunek a komunikacja społeczna - 37 Reklama typu homeshopping jako wzorzec dla reklamy wyborczej

Tom IV kontynuuje genologiczną tradycję badań, tym razem ze szczególnym uwzględnieniem związków, jakie istnieją między gatunkowym zróżnicowaniem uniwersum mowy a formami komunikacji społecznej – dziś i w dawnej Polsce. Autorzy koncentrują się na zagadnieniu komunikacji jako szeroko pojętej transmisji informacji i jej gatunkowych „wcieleń”. Rozważania teoretyczne – im poświęcone są artykuły zamieszczone w części pierwszej pracy – znajdują dopełnienie w analizach i interpretacjach, zarówno gatunków użytkowych, jak i artystycznych, składających się na część drugą tomu. Publikacje te wzbogaca forma dyskusji panelowej, w której badacze starali się uchwycić wykładniki sytuacji poznawczej oraz podstawowych tendencji w tekstologii polskiej, niemieckiej i francuskiej.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Kształtowanie się systemu transferu informacji w formę dyskursów i gatunków zamknięte (Danuta Ostaszewska) / 9

Część pierwsza
Rozważania teoretyczne

Aleksander Wilkoń
O gatunkach niemających nazwy. Komunikat / 19

Bożena Witosz
Interakcyjny model relacji gatunku i dyskursu w przestrzeni komunikacyjnej / 23

Halina Grzmil-Tylutki
Gatunek jako kategoria społecznojęzykowa / 33

Maria Wojtak
Osobliwe byty gatunkowe i tekstowe w ich uwikłaniach komunikacyjnych / 44

Romuald Cudak
Genologiczne pogranicza i ekwiwalencje / 57

Aldona Skudrzyk
Rudymenty gatunków / 67

Jacek Warchala
Gatunek jako zamysł perswazyjny. Rozważania nie tylko o reklamie / 75

Ewa Sławkowa
Miejsce i rola gatunku mowy w komunikacji międzykulturowej (perspektywa translatologiczna) / 86

Część druga
Analizy i interpretacje

Ewa Biłas-Pleszak, Katarzyna Sujkowska-Sobisz
Strategiczne gry gatunkami — blog i recenzja w witrynach internetowych perfumerii / 97

Jerzy Biniewicz
Rodzenie się polskiego dyskursu naukowego. Pragmatyka, struktura i język traktatu Olbrychta Strumieńskiego O sprawie, sypaniu, wymierzaniu y rybieniu stawów / 111

Ewa Błachowicz, Jadwiga Lizak
Funkcje pamiętnika w komunikacji społecznej (rekonesans badawczy) / 123

Stanisław Borawski
Dwie XVII-wieczne nowiny. O propagandowym użyciu listu prywatnego / 135

Małgorzata Dawidziak-Kładoczna
Wielofunkcyjność komentarzy w diariuszach Sejmu Wielkiego / 147

Ewa Ficek
Zaczarowana, inspirująca, pouczająca... Jaka jest bajka terapeutyczna? / 159

Beata Grochala
Ten sam gatunek w dwóch odmianach — o telewizyjnej i internetowej relacji sportowej na żywo / 169

Magdalena Hawrysz
Rozmowy chrystyjańskie Marcina Czechowica jako komunikat kształtujący wspólnotę arian / 181

Maciej Kawka
Internet jako źródło plotki / 194

Małgorzata Kita
Śmierć wywiadu? Gatunek w ponowoczesnej Polsce / 201

Maria Krauz
Wzorzec strukturalny dedykacji drukowanej a model relacji między adresatem i autorem / 214

Iwona Loewe
Globalny gatunek w lokalnej odsłonie. Teleecho Ireny Dziedzic / 231

Ewa Malinowska
Komunikowanie władzy ze społeczeństwem / 241

Anna Matuszewska
Laudacje polskie i niemieckie — podobieństwa i różnice / 251

Małgorzata Nowak-Barcińska
Drugie życie gatunku / 266

Danuta Ostaszewska
Reportaż — współistnienie kodów: werbalnego i ikonicznego (na materiale tekstów w National Geographic Polska) / 285

Iwona Pałucka-Czerniak
Funkcje czasowników pierwszoosobowych w posłowiach do współczesnych polskich publikacji naukowych / 297

Edyta Pałuszyńska
Zróżnicowanie zachowań komunikacyjnych rozmówców w gatunkowych realizacjach rozmowy (dyskusja, debata a talk show) / 309

Magdalena Pietrzak
„Pozytywnienie” felietonu w drugiej połowie XIX wieku / 321

Romualda Piętkowa
Dialog w świecie tekstów naukowych / 332

Olga Przybyla
Gatunek listu a kompetencja lingwistyczna i komunikacyjna dzieci upośledzonych umysłowo / 343

Magdalena Steciąg
Jak wiele zależy od gatunku, czyli obraz ekologa w wiadomości i reportażu informacyjnym / 356

Agnieszka Szczaus
Instrukcja jako forma komunikacji (na przykładzie Informacyi matematycznej Wojciecha Bystrzonowskiego z 1749 roku) / 369

Ewa Szkudlarek-Śmiechowicz
Moduły makrosytuacyjne w radiowej i telewizyjnej debacie publicznej / 383

Wiesława Troszczyńska-Nakonieczna
Komunikacja pracodawców z pracobiorcami w ofertach pracy / 397

Marzanna Uździcka
Notatki z wykładu w perspektywie komunikacyjnej / 409

Anna Wojciechowska
Protokoły jako świadectwo komunikacji społecznej (rekonesans badawczy) / 425

Olga Wolińska
Oświadczenia i deklaracje w komunikacji społecznej A.D. 2007 / 439

Katarzyna Wyrwas
Reklama typu homeshopping jako wzorzec dla reklamy wyborczej / 446

Mirosława Ampel-Rudolf
Schemat informacyjny gawędy szlacheckiej / 456

Władysława Książek-Bryłowa
Elementy „nowiniarskie” w wierszach Wacława Potockiego / 469

Joanna Przyklenk
Poznawczy aspekt gatunku — o ślepcu, niedowidzącym i jednookim (na przykładzie epigramatu i gatunków pokrewnych) / 477

Artur Rejter
Przeobrażenia gatunków literackich w kontekście komunikacji społecznej (na przykładzie noweli) / 493

Teresa Wilkoń
Genologiczne aspekty poematów Gałczyńskiego / 504

Część trzecia
Panel dyskusyjny

Moderatorzy dyskusji: Maria Wojtak, Zofia Bilut-Homplewicz, Halina Grzmil-Tylutki, Waldemar Czachur / 515
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

38,22 zł
54,60 zł

Cyberprzestrzeń jako nowy wymiar rywalizacji i współpracy państw

Prezentowana praca stanowi próbę omówienia skuteczności środków teleinformatycznych jako instrumentów polityki zagranicznej państw. W przeprowadzonej analizie, biorącej pod uwagę zarówno aspekty rywalizacji, jak i wsp...
25,80 zł
30,00 zł

Aksjologiczne aspekty komunikacji. Materiały z Forum Etyki Słowa

Tom Aksjologiczne aspekty komunikacji jest poświęcony zagadnieniom współczesnego języka rozpatrywanym w aspekcie szeroko rozumianej aksjolingwistyki, ze szczególnym uwzględnieniem wartości etycznych. Teksty umieszczone w niniejszym zbiorz...
44,80 zł
64,00 zł

Longterm. Jak inwestować na giełdzie i osiągnąć zysk

Nie jest to poradnik, z którego dowiesz się, jak w miesiąc zarobić milion na giełdzie.Nie jest to podręcznik, w którym znajdziesz oderwaną od rzeczywistości teorię.To książka, w której doświadczony inwestor podpowiada,<...
21,15 zł
23,50 zł

Lobbing jako proces komunikacji

„Lobbing jako proces komunikacji” - książka autorstwa Antoniego Benedikta - porusza niezwykle ważki temat planowanych korzyści określonych grup interesu wpływających na proces podejmowania decyzji przez decydentów, głównie po...
153,00 zł
170,00 zł

Znakowanie, prezentacja, reklama żywności. Komentarz do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011

Nowe zasady deklarowania kraju lub miejsca pochodzenia środków spożywczych. Weź udział w webinarze &gt;&gt;Publikacja jest obowiązkową lekturą dla każdego, kto zajmuje się znakowaniem, prezentacją i reklamą środków spożywczy...
22,49 zł
24,99 zł

Umrzesz jak mężczyzna

Dziennikarz szuka tematu na reportaż w małym miasteczku nieopodal Ełku. Spotyka tam komendanta miejscowego posterunku Milicji Obywatelskiej. Sympatyczny mężczyzna wręcza mu swój pamiętnik, w którym opisał swoje początki na komendzie...
7,80 zł
10,00 zł

Jak się uczyć, żeby zapamiętać

Czy można sprawić, by nauka stała się łatwiejsza i przyjemniejsza? Tak, są na to sposoby. Niektóre z nich możecie poznać, czytając tę książkę. Mnemotechniki - bo o nich mowa – to metody poprawiające pamięć. Mogą przydać się w niejednej syt...
36,00 zł
40,00 zł

Opieka logopedyczna nad mową dziecka

Mowa jest aktem społecznym szczególnie istotnym w dzisiejszym społeczeństwie informacyjnym/społeczeństwie wiedzy. Uznawana jest za najwspanialsze i najmocniejsze narzędzie ludzkiego porozumiewania się, a także poznawania. Od najmłodszych lat prz...
141,96 zł
169,00 zł

Klauzula porządku publicznego jako instrument ochrony materialnoprawnych interesów i wartości fori

W każdym państwie prawo zna instrumenty, których celem jest ochrona szczególnych interesów i wartości własnego porządku prawnego. W obszarze prawa prywatnego, takim instrumentem jest klauzula porządku publicznego (ordre public, pub...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!