Historia wychowania, t. 2
Książka należy do klasycznych dzieł prezentujących historię wychowania. Tom drugi zawiera charakterystykę historii wychowania od połowy wieku XVIII do początków wieku XX.
Część pierwsza dotyczy pedagogiki naturalnej, część druga Komisji Edukacji Narodowej, część trzecia liberalizmu w XIX wieku, czwarta rozkwitu szkolnictwa w XIX wieku, część ostatnia prądów z początku wieku XX.
Czwarte wydanie jest uwspółcześnionym stylistycznie i edytorsko wydaniem z 1934 roku przygotowanym na podstawie wydania z 1996 roku. Zawiera wszystkie treści z wydania historycznego, ale zostało przedstawione językiem z mniejszą ilością archaizmów i mniejszym nacechowaniem starodawnym stylem. Zmianie uległa również szata graficzna.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-62015-12-2
- Liczba stron: 400
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
OKRES PIĄTY. WYCHOWANIE NOWOCZESNE 9 CZĘŚĆ I. PEDAGOGIKA NATURALNA 11 ROZDZIAŁ 75. Prądy moralne i umysłowe w dobie oświecenia 11 ROZDZIAŁ 76. Condillac i kształcenie refleksji 16 ROZDZIAŁ 77. Rousseau i wychowanie naturalne 21 ROZDZIAŁ 78. La Chalotais i sekularyzacja szkoły 37 ROZDZIAŁ 79. Edukacja publiczna w pedagogice francuskiego oświecenia 43 ROZDZIAŁ 80. Fizjokraci i oświata ludu 48 ROZDZIAŁ 81. Reforma-szkolnictwa w Niemczech i Austrii 51 CZĘŚĆ II. KOMISJA EDUKACJI NARODOWEJ W POLSCE (1773–1794) 61 ROZDZIAŁ 82. Król Stanisław August i nowe prądy kulturalne 61 ROZDZIAŁ 83. Stworzenie Komisji Edukacji Narodowej 64 ROZDZIAŁ 84. Członkowie Komisji Edukacji Narodowej 71 ROZDZIAŁ 85. Projekty reform 76 ROZDZIAŁ 86. Pierwszy okres działalności KEN (1773-1776) 90 ROZDZIAŁ 87. Drugi okres działalności KEN (1776-1783) 95 ROZDZIAŁ 88. Ustawy Komisji Edukacji Narodowej 99 ROZDZIAŁ 89. Niepowodzenia trzeciego okresu działalności KEN (1783-1792) 107 ROZDZIAŁ 90. Działalność KEN w dziedzinie oświaty ludowej 116 ROZDZIAŁ 91. Grzegorz Piramowicz i Powinności nauczyciela 123 ROZDZIAŁ 92. Publicystyka pedagogiczna w okresie KEN 130 ROZDZIAŁ 93. Upadek KEN (1792-1794) i ocena jej działalności 139 CZĘŚĆ III. ZWYCIĘSTWO LIBERALIZMU W WYCHOWANIU PUBLICZNYM XIX WIEKU 145 ROZDZIAŁ 94. Rewolucja francuska i jej wpływ na oświatę 145 ROZDZIAŁ 95. Neohumanizm i kształcenie formalne 154 ROZDZIAŁ 96. Jan Henryk Pestalozzi 160 ROZDZIAŁ 97. Jan Fryderyk Herbart i pedagogika filozoficzna 175 ROZDZIAŁ 98. Polityczno-społeczne warunki rozkwitu oświaty w wieku XIX 184 ROZDZIAŁ 99. Szkolnictwo elementarne i seminaria nauczycielskie 187 ROZDZIAŁ 100. Szkolnictwo średnie 194 ROZDZIAŁ 101. Uniwersytety 204 ROZDZIAŁ 102. Szkolnictwo specjalne 210 ROZDZIAŁ 103. Kształcenie przedszkolne/Ogródki dziecięce Froebla 215 ROZDZIAŁ 104. Herbert Spencer i wychowanie pozytywistyczne 221 ROZDZIAŁ 105. Szkolnictwo żeńskie 229 ROZDZIAŁ 106. Wychowanie fizyczne 233 CZĘŚĆ IV. ROZKWIT I TRUDNOŚCI SZKOLNICTWA POLSKIEGO XIX WIEKU 239 ROZDZIAŁ 107. Pierwsza fala germanizacji 239 ROZDZIAŁ 108. Rozkwit szkolnictwa polskiego na Litwie 250 ROZDZIAŁ 109. Współpraca Czackiego i Kołłątaja na Wołyniu 263 ROZDZIAŁ 110. Budowa szkolnictwa w Księstwie Warszawskim i Królestwie Kongresowym 269 ROZDZIAŁ 111. Literatura pedagogiczna w początkach XIX wieku 283 ROZDZIAŁ 112. Upadek szkolnictwa polskiego w zaborze rosyjskim 291 ROZDZIAŁ 113. Okres reakcji i germanizacji w zaborze austriackim 297 ROZDZIAŁ 114. Szkolnictwo Rzeczpospolitej Krakowskiej 301 ROZDZIAŁ 115. Ruch umysłowy w zaborze pruskim 303 ROZDZIAŁ 116. Bronisław Trentowski 308 ROZDZIAŁ 117. Ewaryst Estkowski, nauczyciel i działacz 325 ROZDZIAŁ 118. Reforma Wielopolskiego 330 ROZDZIAŁ 119. Rusyfikacja 337 ROZDZIAŁ 120. Germanizacja zaboru pruskiego 342 ROZDZIAŁ 121. Rozwój szkolnictwa w Galicji 345 ROZDZIAŁ 122. Prywatna szkoła polska w Królestwie 355 CZĘŚĆ V. PRĄDY WSPÓŁCZESNE W WYCHOWANIU 359 ROZDZIAŁ 123. Spadek przeszłości a potrzeby nowoczesności 360 ROZDZIAŁ 124. Pedagogika na fundamencie psychologii 364 ROZDZIAŁ 125. Pedagogika naukowa Marii Montessori 371 ROZDZIAŁ 126. Wychowanie moralne i społeczne 375 ROZDZIAŁ 127. Szkoła aktywna 383 ROZDZIAŁ 128. Reformy szkolne 389 ROZDZIAŁ 129. Polska wobec nowych prądów 395