ICT a wyniki nauczania w instytucjach podstawowych
Niniejsze studium badało analizę projektu World Vision ICT na wyniki akademickie szkół podstawowych w Matete Sub-County. Cele badania były następujące: ustalenie różnicy w wynikach akademickich publicznych szkół podstawowych z infrastrukturą ICT i tych bez niej w latach 2008-2016; porównanie różnicy w wynikach akademickich publicznych szkół podstawowych wykorzystujących ICT w nauczaniu i uczeniu się i tych, które tego nie robią; określenie związku między wsparciem technicznym ICT a wynikami akademickimi publicznych szkół podstawowych oraz ustalenie związku między percepcją nauczycieli a wykorzystaniem ICT w publicznych szkołach podstawowych. Do zbierania danych wykorzystano metodę ankiety opisowej. W badaniu zaadaptowano ilościowe metody badawcze. Badanie objęło szkoły, które uczestniczyły w projekcie World Vision ICT oraz te, które nie otrzymały wsparcia w celach porównawczych. Do identyfikacji kluczowych respondentów zastosowano techniki doboru celowego i losowego. Ustrukturyzowane kwestionariusze zostały użyte do zebrania danych od dyrektorów szkół i nauczycieli.