Inteligencja emocjonalna, dojrzałość i samorealizacja wśród młodzieży
Obecna konceptualizacja inteligencji emocjonalnej przy jednoczesnym zapewnieniu możliwości zobaczenia, jak inteligencja emocjonalna została zinterpretowana i zastosowana na całym świecie. Oczekuje się, że procesy psychologiczne będą się różnić w zależności od kultury, kręgu społecznego i przekonań. Ostatnie badania wskazują, że inteligencja emocjonalna wpływa na zachowanie w wielu różnych dziedzinach, w tym w szkole, społeczności i miejscu pracy. Mówi się, że na poziomie indywidualnym odnosi się to do osiągnięć, pracy, wyników, naszej zdolności do efektywnej komunikacji, rozwiązywania codziennych problemów. Badana próbka wkracza w świat zawodowy. Poziom inteligencji emocjonalnej, dojrzałości emocjonalnej i samorealizacji jest ważny do zbadania, ponieważ ujawni wiele ukrytych faktów, takich jak to, jak bardzo nasza młodzież jest emocjonalnie dojrzała i inteligentna, aby stawić czoła nowym wyzwaniom życia i świata? Tak więc inteligencja emocjonalna, samorealizacja, dojrzałość emocjonalna są ważną częścią naszego życia i mogą zwiększyć nasze zrozumienie tego, jak jednostka zachowuje się i dostosowuje do naszego środowiska.