Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU

Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży(Miękka)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 179,00 zł
146,78
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 32,22 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 48 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 250 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.
- Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej.

Płatność elektroniczna (PayU, Masterpass)
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
7,75 zł
6,75 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
7,75 zł
6,75 zł
Kurier pocztowy
11,75 zł
10,75 zł
Paczkomaty InPost
11,75 zł
10,75 zł
Kurier
12,75 zł
11,75 zł

Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Poczta Polska - odbiór w punkcie
10,75 zł
9,75 zł
Kurier pocztowy
14,75 zł
13,75 zł
Kurier
15,75 zł
14,75 zł

Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży

Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych.

Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach:

Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – omówiono tu rys historyczny oraz podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, zdefiniowano tę dziedzinę nauki i określono jej przedmiot, przedstawiono ogólne teorie i modele stosowane do analizy zjawisk zdrowia i zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wiedzę z psychologii rozwojowej niezbędną do rozumienia nieprawidłowości w rozwoju dzieci i młodzieży.
Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży – szczególną uwagę poświęcono tu specyfice diagnozy klinicznej dzieci i młodzieży; omówiono modele diagnozy, postępowanie diagnostyczne dziecięcego psychologa klinicznego oraz stosowane w diagnozie klinicznej dziecka metody, z uwzględnieniem specyfiki diagnozy neuropsychologicznej. W bloku tym znalazł się też rozdział poświęcony etycznym zasadom postępowania psychologia klinicznego dzieci i młodzieży jako badacza i praktyka.
Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – w tej części omówiono psychologii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Zaprezentowano wiedzę psychologiczną i wyniki badań nad wybranymi zaburzeniami psychicznymi występującymi u dzieci i młodzieży opisanymi w aktualnie obowiązujących systemach klasyfikacyjnych.
Kliniczne problemy dzieci i młodzieży – w kolejnych rozdziałach specjaliści scharakteryzowali wybrane trudności, które nie spełniają kryteriów zaburzenia psychicznego, ale znacząco wpływają na dyskomfort psychiczny oraz obniżają zdolności do skutecznego funkcjonowania w najważniejszych dziedzinach życia (m.in. agresja, samookaleczenia, otyłość czy przedwczesne macierzyństwo).
Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – opisano tu trudności obserwowane u dzieci i młodzieży, które dotyczą m.in. zmagania się dziecka z chorobą, zaburzeń psychicznych rodzica, kryzysów rodzinnych, adopcji i opieki zastępczej oraz cyfryzacji życia.
Wybrane problemy pomocy psychologicznej – podręcznik kończą zagadnienia związane z różnymi formami praktycznej działalności psychologa klinicznego dzieci i młodzieży. Oprócz omówienia specyfiki pomocy udzielanej dzieciom i ich rodzinom poruszono też zagadnienia profilaktyki, psychoterapii wybranych zaburzeń, wczesnej interwencji i terapii neuropsychologicznej oraz społecznych i środowiskowych form pomocy (np. socjoterapia).

Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego.

Recenzowana praca jest pozycją szczególną – pierwszym tak obszernym i wielowątkowym podręcznikiem z zakresu psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, prezentującym tę dyscyplinę psychologii w sposób nowoczesny i praktyczny. Zespół Autorów i Redaktorów przygotował dzieło, które może zainteresować przedstawicieli wielu dyscyplin – obok psychologów także lekarzy czy nauczycieli. Dużą grupą czytelników będą oczywiście studenci psychologii, dla których podręcznik może stać się podstawową lekturą. (…) Walorem podręcznika są jego aspekty praktyczne – w tekście znaleźć można wiele opisów przypadków klinicznych, prezentujących mechanizmy i rozwój zaburzeń oraz problemów klinicznych, ilustrujących ponadto możliwe i adekwatne do problemu sposoby interwencji. Mamy więc do czynienia z przykładami „klinicznego myślenia” oraz konceptualizacji problemów, co nie tylko uatrakcyjnia lekturę, ale pełni też dużą rolę dydaktyczną.
Z recenzji prof. dr hab. Eleonory Bielawskiej-Batorowicz

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Aneta R. Borkowska

Dr hab., profesor Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, psycholog, specjalizuje się w zakresie neuropsychologii rozwojowej. Pracuje w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii UMCS. Autorka i redaktorka publikacji książkowych m.in.: Procesy uwagi i hamowania reakcji u dzieci z ADHD z perspektywy rozwojowej neuropsychologii klinicznej (2008), Neuropsychologia kliniczna dziecka (2007), Podstawy neuropsychologii klinicznej (2008), artykułów naukowych na temat ADHD, dysleksji rozwojowej, rozwojowych zaburzeń językowych i zróżnicowanych objawów behawioralnych po nabytych uszkodzeniach mózgu u dzieci. W praktyce psychologicznej zajmuje się diagnozą neuropsychologiczną dzieci z różnymi formami patologii zachowania, w tym dzieci z ADHD, oraz terapią neuropsychologiczną dzieci po uszkodzeniach mózgu i z zaburzeniami językowymi.

Lidia Cierpiałkowska

Lidia Cierpiałkowska – prof. dr hab., specjalista z zakresu psychologii klinicznej, psychoterapeuta i honorowy superwizor terapii uzależnienia od alkoholu. Pracownik naukowo-dydaktyczny Instytutu Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, kierownik Zakładu Psychologii Zdrowia i Psychologii Klinicznej UAM i Studiów Podyplomowych „Psychologa Kliniczna”. Łączy pracę naukowo-badawczą z praktyką kliniczną i psychoterapeutyczną. Jest autorką przeszło 130 prac, w tym opublikowała znaczące dla niektórych dziedzin psychologii klinicznej monografie i podręczniki. Do najważniejszych należą: Alcoholism. Self-help groups and professional therapy (1994), Alkoholizm. Małżeństwa w procesie zdrowienia (1998), Psychologia uzależnień: alkoholizm (2010) oraz wielokrotnie wznawiany podręcznik Psychopatologia (2006). Redaktor lub współredaktor cyklu pozycji poświęconych współczesnej psychoanalizie i zagadnieniom diagnozy klinicznej zaburzeń osobowości. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na wyjaśnieniu uwarunkowań efektywności terapii pacjentów uzależnionych od alkoholu, opisaniu ścieżek rozwoju osób pochodzących z rodzin alkoholowych oraz wyjaśnieniu patomechanizmów kształtowania się zaburzeń osobowości borderline w kontekście teorii relacji z obiektem. Uzyskała liczne nagrody za osiągnięcia naukowe i pracę dydaktyczną.

Iwona Grzegorzewska

Dr hab., profesor Uniwersytetu Zielonogórskiego, pracownik naukowo-dydaktyczny Instytutu Psychologii UZ. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza psychopatologii i psychoterapii zaburzeń i problemów natury psychicznej wieku dzieciństwa i adolescencji. Szczególną uwagę, od strony teoretycznej i badawczej, poświęca psychopatologii rozwojowej. Autorka wielu prac z tego zakresu. Najważniejsze publikacje książkowe to Dorastanie w rodzinach z problemem alkoholowym (2011) i Odporność psychiczna dzieci alkoholików (2013). Od lat prowadzi praktykę psychologiczną w zakresie diagnozy i terapii dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi i behawioralnymi. Udziela też wsparcia ich rodzicom.

Żywienie dzieci

W poradniku omówiono ogólne zasady zdrowego odżywiania i wartości odżywcze poszczególnych składników pokarmowych, a także kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych u najmłodszych i żywienie dzieci w różnych...

POChP w przypadkach klinicznych

Książka przygotowana z myślą o specjalistach chorób płuc, alergologach i lekarzach rodzinnych, którzy w praktyce klinicznej najczęściej spotykają się z problematyką diagnozowania Przewlekłej Obturacyjnej Choroby Płuc (POChP). Publikacja porusza za...
49,90 zł

Mindfulness dla dzieci

Pomóż swojemu dziecku osiągnąć spokój i zadowolenie od śniadania do dobranocki.Ten inspirujący i aktualny przewodnik oferuje praktyczne ćwiczenia, które dzieci w wieku 4-11 lat mogą wykonywać wraz z rodzicami. Zaczynają...

Prawo dziecka do zdrowia

Książka stanowi pokłosie Konferencji „Prawo dziecka do zdrowia”, którą w 2005 roku zorganizowało Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka. Celem konferencji, a także książki jest przedstawienie sytuacji dzieci i młodzieży we...

W kręgu psychologii społecznej

Książka W kręgu psychologii społecznej dedykowana profesorowi Januszowi Grzelakowi, jednemu z najwybitniejszych polskich psychologów społecznych, została napisana przez Jego uczniów i współpracowników. Podejmuje zagadnienia ...

Podróże małe i duże Wiersze dla dzieci

Podróże małe i duże Romana Pisarskiego to zbiór niezapomnianych wierszy, które pozwolą w zaciszu własnego domu odbyć fascynujące wyprawy. Czytelnicy dowiedzą się, jak niegdyś mieszkali ludzie, czym się poruszali, zobaczą indiański ...

Skąd się biorą dzieci?

O, nie! Leon będzie miał rodzeństwo! Czy ta mała, dziwna dzidzia zabierze mu pokój? A może każe rodzicom kupić większe mieszkanie? Biedny Leon będzie musiał się wyprowadzić i zostawić swoich kumpli!?Podobno z takich dzidź nie ma żadnego pożytku ...

Zdrowe dziecko

Wady i choroby narządu ruchu u dzieci i młodzieży. Wady i choroby kończyny górnej. Wady i choroby kręgosłupa i tułowia. Wady i choroby kończyny dolnej. Wady wrodzone i choroby układowe.Niesprawności narządu ruchu w chorobach układu nerwowo...

Startuj z angielskim Kurs przygotowujący do egzaminu YLE dla dzieci w wieku 7-8 lat

Przygotuj dziecko do egzaminu Cambridge Young Learners English (YLE) na poziomie Starters (egzamin na poziomie podstawowym A0-A1 przewidziany głównie dla dzieci w wieku 7-8 lat)!Startuj z angielskim zapewni Twojemu dziecku najlepsze ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!