MENU

Socjoterapia młodzieży

(eBook)

Studium psychologiczno-pedagogiczne

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2021

  • Seria / cykl: Psychologia kliniczna

  • Autor: Barbara Jankowiak, Emilia Soroko

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 34,50 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

41,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Socjoterapia młodzieży

Książka Socjoterapia młodzieży. Studium psychologiczno-pedagogiczne to kompendium wiedzy na temat tej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej skierowanej do młodzieży z grup ryzyka. Autorki rozumieją socjoterapię jako grupową pomoc polegającą na intencjonalnym uruchamianiu czynników pomocowych, które występują między członkami grupy, w relacji z socjoterapeutą i w procesie grupowym. Celem tego oddziaływania jest uaktywnienie potencjału rozwojowego, zapobieganie kształtowaniu się zaburzeń i problemów zdrowotnych oraz zmiana trajektorii rozwoju i wzmocnienie mechanizmów zdrowia i/lub osłabienie patomechanizmu utrzymującego problemy psychospołeczne.
Czytelnik znajdzie tu:
• Charakterystykę adolescencji jako okresu przejścia między dzieciństwem a dorosłością oraz określenie zadań rozwojowych młodzieży.
• Opis socjoterapii jako szczególnej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, lokującej się między modelami zdrowia i zaburzeń.
• Informacje na temat diagnozowania w socjoterapii jako wieloaspektowego i celowego procesu zbierania informacji, stawiania hipotez diagnostycznych oraz ich weryfikacji.
• Analizę socjoterapii jako sposobu pomagania w drodze uruchamiania procesu grupowego i aktywowania czynników pomocowych.
• Wiedzę na temat pożądanych cech socjoterapeuty: kompetencji psychologiczno-pedagogicznych, diagnostycznych, pomocy grupowej, pracy pomocowej z młodzieżą, autoedukacyjnych i moralnych, a także tożsamości zawodowej socjoterapeuty.

Uznajemy doniosłe znaczenie okresu adolescencji jako czasu obdarzonego silnym potencjałem rozwojowym, podczas którego istnieją niepowtarzalne możliwości wsparcia rozwoju i pomocy dla nastolatków. Młodzież uczestniczącą w socjoterapii postrzegamy jako jednostki, które dysponują osobistym potencjałem umożliwiającym im coraz bardziej niezależne i podmiotowe życie, dokonywanie samodzielnych wyborów oraz kształtowanie własnej biografii, ale także jako osoby, które lokują się w grupach zwiększonego ryzyka, ponieważ borykają się z różnego typu problemami w funkcjonowaniu psychospołecznym.
Z tekstu

Całościowe, przemyślane i praktyczne ujęcie tematu socjoterapii w pracy z młodzieżą. Jedyna taka praca w języku polskim
Maciej Wilk, Krakowskie Centrum Psychodynamiczne
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7
Rozdział 1. Zdrowie psychiczne młodzieży podejmującej socjoterapię 13
	1.1. Współczesna młodzież i socjoterapia w pozycji „pomiędzy” 15
	1.2. Zdrowie psychiczne młodzieży w Polsce 23
	1.3. Młodzież podejmująca socjoterapię w obliczu zadań i zmian rozwojowych 33
	1.4. Możliwość stosowania socjoterapii wobec młodzieży podejmującej zachowania ryzykowne 46
	1.5. Podsumowanie 53
Rozdział 2. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla młodzieży 55
	2.1. Kontrowersje wokół rozumienia socjoterapii 56
	2.2. Socjoterapia a psychologiczne modele zdrowia i zaburzeń 64
	2.3. Miejsce socjoterapii wśród innych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej 69
	2.4. Cele oddziaływań socjoterapeutycznych 74
	2.5. Socjoterapia a wyzwania dla skutecznej pomocy psychologiczno-pedagogicznej 82
	2.6. Podsumowanie 87
Rozdział 3. Diagnozowanie w socjoterapii 89
	3.1. Diagnozowanie w socjoterapii - ujęcie procesualne i wielopłaszczyznowe 92
	3.2. Diagnoza kwalifikująca do socjoterapii i jej kontekst 95
	3.3. Diagnoza wyjaśniająca oraz konceptualizacja przypadku w socjoterapii 99
	3.4. Diagnozowanie systemu społecznego 103
	3.5. Diagnozowanie grupy socjoterapeutycznej 108
	3.6. Ocena skuteczności socjoterapii 116
	3.7. Podsumowanie 117
Rozdział 4. Praca z grupą młodzieży w socjoterapii 119
	4.1. Warunki formalne organizowania grup socjoterapeutycznych 121
	4.2. Czynniki pomocowe w socjoterapii 130
	4.3. Proces grupowy w socjoterapii 140
	4.4. Metody i techniki pracy grupowej w socjoterapii 145
	4.5. Ćwiczenia i zabawy socjoterapeutyczne a praca z grupą w podejściu psychodynamicznym i poznawczo-behawioralnym 151
	4.6. Stosowanie i konstruowanie programów socjoterapeutycznych 155
	4.7. Podsumowanie 165
Rozdział 5. Socjoterapeuta wobec wyzwań pracy z grupą młodzieży 167
	5.1. Teoria jako identyfikacja zawodowa socjoterapeuty 169
	5.2. Kompetencje w pracy socjoterapeutycznej 171
	5.3. Doświadczenia zawodowe socjoterapeutów i wybór sposobu pracy w socjoterapii 183
	5.4. Etyka i superwizja w pracy socjoterapeutów 193
	5.5. Podsumowanie 199
Zakończenie 201
Literatura 205
Indeks nazwisk 221
Indeks rzeczowy 225
O Autorkach
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

24,08 zł
28,00 zł

Ostatnia miłość. Romans pornograficzny dla młodzieży i rodziców

ONA jako nastoletnia uczennica zakochała się w jego książkach. ON miał właśnie obchodzić srebrne wesele z czwartą żoną. ONA w dniu swoich 18. urodzin postanowiła do niego napisać. ON odpisał jej bardzo uprzejmie. ONA napisała p...
24,96 zł
32,00 zł

Ewolucja wiedzy studentów i młodzieży na temat płodowego zespołu alkoholowego

Praca socjalna, jako nauka interdyscyplinarna, czy pedagogika obligują osobę chcącą legitymować się wykształceniem wyższym do zdobywania wiedzy wkraczającej często na grunt psychologii, medycyny – socjologii i innych nauk. Badanie zjawiska Płodow...
30,87 zł
35,90 zł

Arteterapia dla dzieci i młodzieży

Arteterapia dla dzieci i młodzieży. Scenariusze zajęć może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, pedagogów, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z t...
27,93 zł
39,90 zł

Literatura dla dzieci i młodzieży (po roku 1980). T. 2

Skrypt koncentruje się wokół problemów towarzyszących literaturze dla dzieci i młodzieży. Pojawia się więc refleksja kulturoznawcza poświęcona teatrowi, czasopismom, przekładom, nagrodom literackim. Omówiono też książki, któ...
40,50 zł
45,00 zł

Wielki Test Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży 10-15 lat e-book. Pomoc edukacyjna do druku

"Wielki Test Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży 10-15 lat" to innowacyjne narzędzie edukacyjne, które zmienia sposób, w jaki młodzi ludzie uczą się o interakcjach społecznych i emocjonalnych. tworzony został z myślą...
14,00 zł
20,00 zł

Drogi kariery. Jak wspomagać rozwój zawodowy dzieci i młodzieży

Książka wpisuje się znacząco w nurt dyskusji nad teoretycznymi, empirycznymi i praktycznymi problemami rozwoju zawodowego dzieci i młodzieży. Oprócz rzetelnego warsztatu i realistycznego podejścia widać w niej wyraźnie piętno osobistych przemyśl...
34,31 zł
39,90 zł

Zasoby zdrowotne młodzieży gimnazjalnej w kontekście ekosystemu szkoły

Zaprezentowane w książce Anny Gaweł badania teoretyczne i empiryczne koncentrują się wokół fenomenu zdrowia, które jest nieodłącznie związane z rozwojem człowieka w okresie jego dojrzewania i zarazem warunkuje przebieg tegoż rozwoju.
20,92 zł
24,90 zł

Dzieje Polski opowiedziane dla młodzieży

Historia Polski Konecznego to historia opowiedziana przystępnym językiem dla młodych. Wciąż żywa i pasjonująca podróż po meandrach polskich dziejów. To nie tylko daty i nazwiska, ale przede wszystkim rozumienie i pokochanie celów n...
27,56 zł
36,75 zł

Poznać aby móc. Diagnoza środowiska społecznego dzieci i młodzieży z Niepełnosprawnością Intelektualną.

Podstawowe przesłanie tej publikacji, zawarte w tytule: Poznać, aby pomóc, wpisuje się we współczesny nurt EBP (Evidence-Based Practice) czyli praktyki opartej na dowodach empirycznych. Synchronizacja diagnozy, interwencji i ponownej diag...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!