Interaktywna symulacja elastycznego dwuwarstwowego ciała miękkiego za pomocą OpenGL
Niniejsza praca przedstawia 2-warstwowy jednolity obiekt elastyczny do symulacji w czasie rzeczywistym w oparciu o modelowanie fizyki. Opisano algorytm proceduralnego modelowania obiektu sprężystego z systemem cząstek od najprostszego obiektu 1D, do bardziej złożonych obiektów 2D i 3D. Dwuwarstwowy obiekt sprężysty składa się z wewnętrznych i zewnętrznych masowych powierzchni sprężystych oraz ściśliwego ciśnienia wewnętrznego. Gęstość warstwy wewnętrznej może być różna od gęstości warstwy zewnętrznej; ruch warstwy wewnętrznej może być przeciwny do ruchu warstwy zewnętrznej. Te specjalne cechy, które nie mogą być osiągnięte przez obiekt jednowarstwowy, skutkują ulepszoną imitacją miękkiego ciała, takiego jak płynność tkanki nierównomierne odkształcenie. Konstrukcja dwuwarstwowego obiektu elastycznego jest bliższa fizycznej strukturze rzeczywistej tkanki. Inercyjne zachowanie elastycznego obiektu jest dobrze zilustrowane w środowiskach z grawitacją i kolizjami z otoczeniem. Wykrywanie kolizji jest zdefiniowane przez metodę kary za kolizję, a ruch obiektu jest prowadzony przez obliczenia równań różniczkowych zwyczajnych. Użytkownicy mogą wchodzić w interakcję z modelowanymi obiektami, deformować je i obserwować reakcję na ich działania w czasie rzeczywistym.