MENU

JAVA. Programowanie praktyczne od podstaw

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2014

  • Autor: Krzysztof Barteczko

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 41,40 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

41,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

JAVA. Programowanie praktyczne od podstaw

Książka omawia konstrukcje oraz wybrane narzędzia języka Java przydatne we wszystkich rodzajach praktycznego programowania. Przeznaczona jest zarówno dla całkowicie początkujących programistów, jak i tych, którzy pragną rozwijać swoje umiejętności, a w szczególności zaznajomić się z ważnymi, nowymi elementami języka w wersji 8. W prezentacji elementów i narzędzi platformy Java czytelnik znajdzie odpowiedzi na pytania: co to jest? po co to jest? kiedy i jak to stosować? Kilkaset przykładowych kodów nie tylko ilustruje omawiane koncepcje, ale także w wielu przypadkach przedstawia rozwiązania praktycznych problemów. Czytelnik dowie się, jak: – budować klasy, implementować interfejsy, wykorzystywać polimorfizm, – przetwarzać tablice, kolekcje, pliki, napisy, daty, liczby, – programować współbieżnie, – stosować interfejsy funkcyjne i lambda-wyrażenia, – łatwo rozwiązywać praktyczne problemy z wykorzystaniem przetwarzania strumieniowego i technik filter-map-reduce. Nie są wymagane żadne wstępne wiadomości o programowaniu.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp                                      9

1. Wprowadzenie                                     13

1.1. O programowaniu i językach programowania                  15
1.2. Czym jest Java?                                   19
1.2.1. Nowoczesny język programowania                       19
1.2.2. Wieloplatformowość i uniwersalność Javy                20
1.3. Kilka słów o obiektowości                               21
1.4. Pierwszy program i kilka elementów składni                  22

2. Typy i operacje                                     29

2.1. Literały i zmienne                              31
2.2. Pojęcie typu. Typy proste                               32
2.3. Typy i użycie literałów                            35
2.4. Typy zmiennych. Deklaracje                          40
2.5. Operatory i wyrażenia                            45
2.5.1. Przegląd                                   45
2.5.2. Operatory przypisania                             47
2.5.3. Zwiększanie i zmniejszanie                      48
2.5.4. Dzielenie całkowite i reszta                      50
2.6. Konwersje arytmetyczne                               52

3. Definiowanie klas                                55

3.1. Do czego służą klasy?                                 57
3.2. Definiowanie pól                                   61
3.3. Definiowanie metod                                 63
3.4. Definiowanie konstruktorów                          66
3.5. Przykład defi niowania klasy                          67
3.6. Składowe statyczne                              71
3.7. Przeciążanie metod i konstruktorów                      74

4. Programowanie z użyciem klas i obiektów                       77

4.1. Obiekty i referencje                              79
4.2. Anatomia klasy i zmienna this                        87
4.3. Zasięg identyfi katorów. Zmienne lokalne. Czas życia danych               93
4.4. Pakiety i importy                                   98
4.4.1. Pojecie pakietu                            98
4.4.2. Import                                100
4.4.3. Importy statyczne                               101
4.5. Struktura programu                                 102
4.6. Krótko o dziedziczeniu                            108
4.7. Metody equals() i toString()                      116
4.8. Napisy                                       119
4.9. Interakcja: wprowadzanie napisów i liczb, komunikaty                 123
4.10. Wyliczenia (enumeracje)                               128

5. Podejmowanie decyzji w programie                      133

5.1. Przegląd instrukcji sterujących                             135
5.2. Operatory i wyrażenia porównania                           138
5.3. Operatory i wyrażenia logiczne                        141
5.4. Instrukcje if oraz if-else                             144
5.5. Wielowariantowe wybory za pomocą instrukcji switch                 147
5.6. Operator warunkowy ?:                            153
5.7. Wyjątki                                       154
5.7.1. Obsługa wyjątków                               154
5.7.2. Zgłaszanie wyjątków                          164
5.8. Iteracje                                       167
5.8.1. Pojęcie pętli iteracyjnej                        167
5.8.2. Warunkowe pętle iteracyjne: instrukcje while i do...while      170
5.8.3. Pętle iteracyjne o danej liczbie powtórzeń: instrukcja for        174
5.8.4. Przerywanie i kontynuowanie pętli                       179
5.8.5. Przykład iteracji: wczytywanie danych z plików tekstowych za pomocą skanera                          182

6. Struktury danych                                185

6.1. Tablice                                    187
6.1.1. Deklarowanie i tworzenie tablic w Javie                     187
6.1.2. Odwołania do elementów tablic                    190
6.1.3. Użycie zmiennych tablicowych w przypisaniach. Zmienne tablicowe jako argumenty i wyniki metod                         192
6.1.4. Rozszerzona instrukcja for dla tablic                     195
6.1.5. Metody ze zmienną liczbą argumentów                     198
6.1.6. Argumenty wiersza poleceń                      200 
6.1.7. Tablice obiektów                               202
6.1.7.1. Tworzenie tablic zawierających referencje do obiektów         202
6.1.7.2. Tablice heterogeniczne                    205
6.1.8. Tablice wielowymiarowe                        206
6.1.9. Wypełnianie i kopiowanie tablic                         207
6.2. Wprowadzenie do kolekcji                               208
6.2.1. Tworzenie, przeglądania i sortowanie kolekcji              208
6.2.2. Proste przetwarzanie list i zbiorów                       214
6.2.3. Zbiory typu HashSet, metody hashCode() i equals()        220
6.2.4. Kilka słów o kolejkach                             224
6.2.5. Mapy                                     227
6.2.6. Kolekcje a tablice. Co dalej?                      232

7. Praktyka przetwarzania danych                        235

7.1. Elementy wejścia-wyjścia                               237
7.2. Działania na napisach                            246
7.2.1. Napisy modyfikowalne                             246
7.2.2. Metody klasy String                             250
7.2.3. Analiza składniowa tekstów i StringTokenizer                   255
7.2.4. Wyrażenia regularne                          258
7.2.5. Uproszczenia stosowania wyrażeń regularnych w klasach String i Scanner                              268
7.3. Opakowanie typów prostych i autoboxing                       276
7.4. Działania na liczbach                                 281
7.4.1. Operacje na bitach                          281
7.4.2. Działania matematyczne                        284
7.5. Daty i czas                                  290
7.5.1. Klasa Calendar i operacje na datach                     290
7.5.2. Daty i czas w Javie 8 – elementy nowego API              295
7.6. Formatowanie liczb i dat                               301
7.7. Proste sortowanie i wyszukiwanie                           305
7.8. Rekurencja                                  311

8. Programowanie obiektowe                               317

8.1. Abstrakcja i hermetyzacja. Klasy i obiekty niezmienne              319
8.2. Inicjacje. Singletony                              324
8.3. Przedefi niowanie metod                            332
8.4. Metody wirtualne i polimorfi zm                        339
8.5. Metody i klasy abstrakcyjne                          344
8.6. Interfejsy                                       346
8.6.1. Pojęcie i zastosowanie                             346
8.6.2. Metody domyślne interfejsów. Mixiny                  355
8.7. Klasy wewnętrzne                              357
8.8. Typy i metody sparametryzowane                           366
8.8.1. Defi niowanie typów sparametryzowanych. Typy surowe i czyszczenie typów    366
8.8.2. Ograniczenia parametrów typu                         368
8.8.3. Restrykcje                              370
8.8.4. Metody sparametryzowane                           371
8.8.5. Uniwersalne argumenty typu                      372
8.9. Praktyczne zastosowania interfejsów i klas wewnętrznych            376
8.9.1. Interfejsy kolekcyjne i ich implementacje                376
8.9.2. Porównywanie i porządkowanie elementów kolekcji i tablic        382
8.9.3. Iterowalne obiekty niekolekcyjne                    388
8.9.4. Wizytowanie drzew katalogowych                    390

9. Wstęp do programowania współbieżnego                    397

9.1. Podstawowe pojęcia: procesy i wątki                      399
9.2. Tworzenie wątków. Uruchamianie działań równoległych                 400
9.3. Zadania i wykonawcy                                 404
9.4. Kończenie działania wątku                          410
9.5. Synchronizacja wątków                            416
9.6. Synchronizacja za pomocą jawnego ryglowania                     425
9.7. Koordynacja pracy wątków                          429

10. Elementy programowania funkcyjnego                         435

10.1. Wprowadzenie                                   437
10.2. Interfejsy funkcyjne i lambda-wyrażenia                    442
10.3. Referencje do metod i konstruktorów                         450
10.4. Rodzaje i użycie gotowych interfejsów funkcyjnych                   452
10.5. Lambda-wyrażenia w gotowych metodach standardowych interfejsów i klas Javy    461
10.6. Przetwarzanie strumieniowe                             467

Literatura                                    483
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(epub)
Brak informacji
(mobi)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

10,71 zł
11,90 zł

Kuszenie w Chikaldzie

Obyczajowa powieść w oparciu o dzieje miłości hinduskiej lekarki i chrześcijańskiego lekarza ukazuje różnice i podobieństwa między chrześcijaństwem a hinduizmem. W tle wydarzeń, na których osnuta jest fabuła powieści, przewija się działal...
28,56 zł
35,70 zł

Podstawy mechatroniki

Mechatronika to filozofia i technika synergicznego projektowania maszyn i procesów, zdolnych do inteligentnych zachowań, o nierozłącznym powiązaniu mechaniki, elektroniki, informatyki, elektrodynamiki technicznej, myślenia systemowego i ekonomii...
50,40 zł
84,00 zł

Programowanie w języku TypeScript

Każdy programista dynamicznie typowanego języka wie, jak trudno jest skalować go do wielu wierszy kodu. To dlatego w firmach Facebook, Google i Microsoft wymyślono warstwy do stopniowego wprowadzania statycznej kontroli typów w dynamicznie typow...
7,92 zł
9,90 zł

Zawieszenie przepisów prawa pracy, pogorszenie warunków zatrudnienia - 18 PRAKTYCZNYCH WSKAZÓWEK DLA PRACODAWCÓW

Z e-booka Zawieszenie przepisów prawa pracy, pogorszenie warunków zatrudnienia - 18 PRAKTYCZNYCH WSKAZÓWEK DLA PRACODAWCÓW dowiesz się: • Czy decyzja szefa firmy o zawieszeniu regulacji wewnętrznych może być arbitralna,...
18,00 zł
20,00 zł

Numeryczne metody rozwiązywania zagadnień brzegowych. Podstawy metody elementów skończonych i metody elementów brzegowych

Książka zawiera podstawy obu metod: elementów skończonych i elementów brzegowych, które pozwolą czytelnikowi przystąpić do samodzielnego napisania kodu, rozwiązującego proste, akademickie przykłady i będące wstępem do samodzielnej,...
89,70 zł
149,50 zł

Toksykologia. TOM 1. Podstawy toksykologii ogólnej i toksykologia narządowa

Dwutomowa Toksykologia to nowoczesna publikacja nie tylko dla studentów medycyny, farmacji, diagnostyki medycznej, kierunków przyrodniczych, ale również pozycja dla osób pracujących w przemyśle. Książka została przygotowana ...
23,40 zł
39,00 zł

Elixir. Aby programowanie znów było przyjemnością (ebook)

Zwiększ swoją produktywność dzięki jednemu z najbardziej przyjaznych języków programowania Chcesz nauczyć się...
27,92 zł
34,90 zł

Gramatyka języka fińskiego z praktycznymi przykładami

Dzięki książce miłośnicy języka fińskiego będą mogli usystematyzować swoją wiedzę na temat poszczególnych części mowy, szyku wyrazów oraz pisowni i interpunkcji. Opis zagadnienia zawiera oprócz wyjaśnienia, także przykłady, wyjątki...
69,30 zł
77,00 zł

Mediacja w dochodzeniach policyjnych. Perspektywa teoretyczna i praktyczna

Wykaz skrótówWstęp Rozdział 1Zagadnienia wprowadzające1.1. Koncepcja mediacyjnego rozwiązywania sporów1.2. Metodyka badań Rozdział 2Normatywny pozi...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!