MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Język uwikłany w ponowoczesność - 01 Dom w języku — język w domu

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Język uwikłany w ponowoczesność - 01 Dom w języku — język w domu

Analizy, wnioski i interpretacje wieloznakowych komunikatów reklamowych (werbalnych i graficznych) dotyczących różnych sfer aktywności ludzkiej (m.in. aktywność kulinarna, szeroko rozumiana aktywność komercyjna i konsumpcyjna, aktywność estetyczna skoncentrowana na doskonaleniu wizerunku ponowoczesnego człowieka, a także na upiększaniu i udoskonalaniu najbliższego otoczenia) to materiał składający się na prezentowaną publikację.
Autorki skoncentrowały się na analizie zjawisk językowych, które oddają obraz ponowoczesności kreowanej w różnogatunkowych, różnotematycznych i różnostylowych reklamach. Ich językowo-kulturowa analiza pozwala wnioskować, że ponowoczesność została opanowana przez komercję i konsumpcję, które polegają na (de)tabuizowaniu i deprecjonowaniu wartości uwikłanych w zależności kulturowe, marketingowe, ikoniczne i stylizacyjne. Szeroka analiza reprezentatywnego zbioru tekstów reklamowych pozwoliła dostrzec wiele mechanizmów właściwych reklamie ponowoczesnej, stosowanych w celu podkreślenia różnorodnych walorów i atutów produktów i usług oferowanych konsumentom.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wprowadzenie / 9
Ponowoczesna manipulacja językiem / 11
Wszechpanujący język potoczny / 14
Funkcje języka w polskiej wspólnocie komunikacyjnojęzykowej / 16
Perswazja i manipulacja / 18
Gra językowa a odczytywanie intencji użytkowników języka / 20
Uwodzenie metaforą / 21

R o z d z i a ł  I
Dom w języku — język w domu / 25
Wstęp / 25
Oczy twojego domu — szklana gładkość i tytanowy blask w reklamach nowoczesnych okien / 27
Perspektywa klienta / 31
Argument ekonomiczny / 32
Argument światła / 35
Argument perspektywy / 36
Argument estetyczny / 37
Perspektywa producenta / 39
Argument atmosferyczno-klimatyczny / 39
Argument technologiczny / 41
Argument okna dachowego / 43
Argument jakości / 49
Argument doświadczenia producenta / 53
Kumulacja argumentów / 53
Pamiętajcie o ogrodach... — estetyka rodzinnego mikroświata / 59
Zakładanie trawników / 66
Klinika ogrodnika / 71
Pielęgnacja roślin wiecznie zielonych / 71
Pielęgnacja roślin ozdobnych / 73
Pielęgnacja drzew owocowych i warzyw / 74
Pielęgnacja domowych roślin ozdobnych / 76
Walka z chwastami / 76
Ziemia musi rodzić / 79
Niezbędnik ogrodnika / 85
Polakowi na stół dano... — smaki i aromaty w tradycji i w reklamie ponowoczesnej / 94
Nowoczesna „sztuka” kulinarna / 98
Motywy i wartości w reklamach kulinariów / 107
Tradycja i technologia we współczesnej kuchni / 113
Kulinaria dla najmłodszych / 126

R o z d z i a ł  II
Przerost formy nad aspiracjami w przekazie reklamowym / 143
Wstęp / 143
Cóż za piękna sztuka! Leksemy piękno i sztuka w wypowiedziach reklamowych / 145
Leksemy piękno i sztuka w języku i komunikacji / 149
Leksemy piękno i sztuka w tekstach reklamowych / 151
Wartościujący charakter leksemu piękno w reklamie / 152
Abstrakcyjne definicje piękna / 154
Rozbudowane definicje piękna / 155
Kolekcja BELLA  / 155
Kolekcja ALCHEMIA / 156
Kolekcja TOSCANA / 157
Metaforyczne ujęcia piękna / 157
Piękno jako cecha nadana — wyjątkowy atrybut konsumenta i produktu / 159
Perswazyjno-komercyjne pytania o piękno / 160
Piękno uwikłane w dyrektywy / 160
Piękno ukryte w zwrotach adresatywnych / 161
Piękno w innych typach wypowiedzi / 162
Piękno w skrótach myślowych i stwierdzeniach / 162
Piękno zanurzone w naturze / 163
Piękno ukryte w stylu / 164
Piękno i trwałość / 164
Piękno uwikłane w elipsę / 165
Piękno w innowacjach frazeologicznych / 165
Wieloznaczność leksemu sztuka uwikłana w intencje komercyjne / 166
Sztuka dla wszystkich / 168
Sztuka w językowym obrazie świata nastolatka / 169
Sztuka pragmatyczna / 170
Sztuka dla smakoszy i koneserów / 170
Sztuka a tradycja / 171
Sztuka jako umiejętność / 171
Najważniejszy jest koncept... O motywach reklamowych i stylizacjach reklam na teksty kultury / 175
Motywy historyczne jako źródło perswazji reklamowej / 182
Motywy literackie / 186
Motywy kulturowe i ikony kulturowe w spotach reklamowych / 193
Motywy miejsc symbolicznych / 199
Reklamowe stylizacje na gatunki tekstów kultury / 200
Stare i nowe tematy tabu — język uwikłany w grę z dosadnością i estetyką / 209
Gra z wiekiem / 213
(Nie) rozmawiam o starości / 222
Igram ze śmiercią — śmierć igra ze mną / 227
Nie rozmawiam o „pomarańczowej skórce”, „płatkach śniegowych”, „wysokim czole” / 229
Człowiekiem jestem i nic, co ludzkie nie jest mi obce / 237
Uprawiam seks (i)gram z potencją / 245

R o z d z i a ł  III
Perswazja — promocja — konieczność konsumpcyjna / 251
Wstęp / 251
TurboDymoMan i Super Es oraz Cieszyn się bardzo... — nazwy własne jako komercyjny komponent reklamowy / 254
Antroponimy jako onimiczne tworzywo gier językowych / 257
Nieoficjalne warianty imiennicze / 260
Nazwy nieautentyczne / 261
Chrematonimy jako perswazyjny mechanizm nakłaniający do zakupu / 265
Toponimy jako komercyjne komponenty tekstu reklamowego / 271
Reklamy imitacyjne / 273
Reklamy modyfikacyjne / 275
Reklamy transonimizacyjne / 276
Reklamy transtekstualizacyjne / 277
Nazewnicze gry radiowe w intertekstualność polityczną / 279
Cena leżeć! Rata — bierz ją!... — o sposobach nakłaniania odbiorcy do korzystania z promocyjnych ofert / 283
Mechanizmy nakłaniania klienta do zakupu produktu / 284
Popularne sposoby nakłaniania klienta do zakupu produktu lub skorzystania z promocyjnej oferty / 286
Oryginalne formy perswazyjnego nakłaniania odbiorcy do zakupu produktów lub skorzystania z promocyjnych ofert / 293
Nokautujemy konkurencję — o możliwościach deprecjonowania usług innych firm / 309
Porównywarki cen jako konkurencyjny element walki rynkowej / 311
Reklamy deprecjonujące oferty konkurencji / 312
Składanie korzystnych ofert / 314
Pejoratywne aluzje względem oferowanych produktów / 321

Zakończenie / 335

Aneks / 345 
Literatura / 367

Zusammenfassung / 381
Summary / 382
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

38,64 zł
46,00 zł

Język hindi. Część 1

W niniejszym podręczniku zawarto zasób podstawowych wiadomości z gramatyki współczesnego standardowego języka hindi wraz z praktycznym materiałem ilustracyjnym w postaci tekstów, dialogów i różnorodnych ćwiczeń.
8,95 zł
17,90 zł

Elf i dom demonów

Elf (z angielskiego Extraordinary Life Form – Bardzo niezwykła forma życia) jest ukochanym przez dzieci bohaterem bestsellerowej serii książek o nim samym, Dużym i Młodym. W najnowszym tomie zaprzyjaźniona bibliotekarka z...
19,92 zł
24,90 zł

Język angielski dla gimnazjalisty Gramatyka

Potrzebujesz zbioru zadań z gramatyki angielskiej? Chcesz zrobić powtórkę przed klasówką? Poćwiczyć przed egzaminem?Nowa seria repetytoriów dla gimnazjalistów "OLDSCHOOL - stara dobra szkoła" to skuteczna nau...
3,75 zł
7,50 zł

Język niemiecki. Gramatyka

Obszerne, najnowsze opracowanie gramatyki języka niemieckiego. Znajdziesz tu wyjaśnienia i komentarze do zagadnień gramatycznych oraz liczne przykłady. Książka przeznaczona dla uczniów, studentów oraz osób samodzielnie uczących się...
19,31 zł
22,45 zł

Negacja w języku, tekście, dyskursie

Oddajemy do rąk Czytelników monografię, w której Autorzy poddają refleksji naukowej zjawisko negacji. W tomie znalazły się artykuły językoznawców, literaturoznawców, kulturoznawców, prawników, filozofów,...
17,16 zł
19,95 zł

Struktury posesywne i partytywne w języku polskim i słoweńskim

Prezentowana publikacja dotyczy synchronicznego ujęcia kategorii posesywności i partytywności w dwóch językach słowiańskich: słoweńskim i polskim. Autorka podjęła próbę ustalenia zakresu znaczeniowego tytułowych kategorii, formułując tezę...
13,60 zł
17,00 zł

Sztuka Percepcja Język

W publikacji zaproponowano nowe, multidyscyplinarne spojrzenie na poezję i prozę Mirona Białoszewskiego. Głównym celem dociekań uczyniono problem widzenia i wizualności w twórczości autora Rozkurzu. Autorka zbadała wizualność potencjalnie...
27,52 zł
32,00 zł

Język prawicy

Książka stanowi pierwszą wyczerpującą i wszechstronną analizę języka polskiej prawicy politycznej, przeprowadzoną na podstawie tekstów przemówień sejmowych. Czytelnicy znajdą w niej zarówno setki wypowiedzi polityków znanych...
9,45 zł
10,50 zł

Studia nad językiem Józefa Weyssenhoffa, cz. 1. Język młodzieńczej korespondencji do Konstantego Marii Górskiego

Spuścizna epistolarna Józefa Weyssenhoffa nie należy do wyjątkowo obfitych, ale spośród zachowanych tego typu tekstów największy zbiór stanowi młodzieńcza korespondencja prowadzona z Konstantym Marią Górskim, obejmują...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!