Mapa, nawigator i odkrywca
Istnieje zgoda co do tego, że aby zapewnić jakość i transfer szkolenia klinicznego, należy przeprowadzać systematyczną ocenę programów szkoleniowych, ponieważ skuteczność nowych interwencji terapeutycznych opartych na dowodach może być zagrożona przez słabe uogólnienie umiejętności na miejsce pracy. W tej książce nabywanie umiejętności konceptualizacji przypadku, jako podstawowej kompetencji klinicznej, która powinna być nabyta w trakcie szkolenia, jest oceniane przy użyciu trzech nowo opracowanych skal oceny konceptualizacji przypadku. Dodatkowo, w sposób jakościowy zbadano wpływ interwencji szkoleniowej polegającej na samodzielnej praktyce/refleksji, mającej na celu poprawę konceptualizacji przypadku w terapii poznawczo-behawioralnej. Uczestnicy badania stwierdzili, że ich teoretyczne rozumienie modelu terapii poznawczo-behawioralnej, samoświadomość, empatia, konceptualizacja relacji terapeutycznej, adaptacja ich interwencji klinicznych oraz praktyka kliniczna zostały wzmocnione przez interwencję w zakresie autopraktyki/samorefleksji.