Miłość a pedagogika
Autorzy podejmują temat miłości w odniesieniu do szeroko rozumianej pedagogiki w rozmaitych aspektach – to wielogłos pochodzący z wielu obszarów naukowych. Cechuje ich wielobarwność światopoglądowa i różny poziom wrażliwości, ale wszyscy są przekonani, że
miłość w kontekście pedagogicznym to zagadnienie doniosłe, którym należy się zajmować. Zróżnicowanie ujęć tego zagadnienia oraz postaw i poglądów sprawia, że w prezentowanej monografii czytelnik znajdzie treści, które go zainteresują i zainspirują w odniesieniu zarówno do badań naukowych, jak i pedagogicznej (edukacyjnej, wychowawczej) działalności praktycznej.
Tom otwiera wprowadzenie czytelników w najważniejsze dyskusje dotyczące pojęcia miłości. W pierwszej części zawarto artykuły, w których z kunsztem i właściwą humanistyce finezją zostało omówione znaczenie tego pojęcia, a także – na podstawie badań – zaprezentowane społeczne funkcjonowanie miłości. Część druga to zbiór tekstów ukazujących miłość w różnych kontekstach kulturowych, oddający zróżnicowanie i bogactwo inspiracji, które wiążą się z problematyką miłości. Takie ujęcie pozwala na dobre przygotowanie do rozważań ściśle pedagogicznych z części trzeciej. Autorzy próbują uchwycić w niej bowiem niezwykłość fenomenu miłości w doświadczeniu pedagogicznym.
The authors cover the subject of love as related to broadly defined
pedagogy in its different aspects. Thanks to the varied approaches to the issue, as well as different attitudes and beliefs, readers can find in this monograph content that will interest them and inspire both academic research and pedagogic practice (
education, upbringing).
- Kategorie:
- Redakcja: Krzysztof Kamiński
- ISBN: 978-83-235-4036-6
- ISBN druku: 978-83-235-4028-1
- EAN: 9788323540366
- Liczba stron: 288
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Krzysztof Kamiński, Przedsłowie. Pedagogika: między miłością a oligofilią 7 MIŁOŚĆ – POJĘCIE I BADANIA Sławomir Sztobryn, Miłość – między pragnieniem a tabu 15 Maria Szyszkowska, Nadużywanie pojęcia miłości 24 Magdalena Parzyszek, Od miłości oczarowania i rozczarowania do miłości dawania i otrzymywania 30 Alina Rynio, Cechy i oblicza miłości w nauczaniu św. Jana Pawła II i Benedykta XVI 43 Małgorzata Kierzkowska, Karolina Skarbek, Oblicza miłości w rodzinie patchworkowej 61 MIŁOŚĆ – KONTEKSTY KULTUROWE Ewa Jakimowska, „Pedagogika Siebie?” – Michela Foucault wykład z historii seksualności 75 Andrzej Kasperek, Różne postaci miłości – przypadek prozy Emmanuela Carrère’a. Studium socjologiczne o związkach między literaturą i życiem społecznym 94 Izabela Kiełtyk-Zaborowska, O zaletach baśni i trudnych relacjach międzyludzkich na podstawie wybranych utworów braci Grimm 109 Małgorzata Gajak-Toczek, Wychowanie jako dar miłości. Kilka uwag o filmie „Bezcenny dar” w reżyserii Michaela O. Sajbela w świetle założeń filozofii dialogu Józefa Tischnera 125 Katarzyna Płoszaj, Wiesław Firek, Doktryna wzajemnego szacunku w edukacji olimpijskiej Pierreʼa de Coubertina 140 MIŁOŚĆ – APLIKACJE PEDAGOGICZNE Andrzej Sztylka, Humanistyczna idea miłości do tego, co ludzkie, i jej pedagogiczne znaczenie 153 Małgorzata Balukiewicz, Miłość jako powinność nauczyciela wychowawcy w pracach wybranych pedagogów 164 Jowita Gromysz, Postromantycy – uczniowie XXI wieku 178 Adrianna Zawadzka, Miłość jako inspiracja twórcza w pedagogice osób niepełnosprawnych 201 Norbert Niestolik, Irena Sendlerowa, dobro i miłość jako motyw działań człowieka – z doświadczeń pedagoga 213 Cecylia Mirela Nawrot, Czas optymizmu w życiu małego dziecka 234 Teresa Jemczura, Miłość jako prymarna dystynkcja personalizmu pedagogicznego 244 Mariola Bach CSFN, Wychowanie integralne, czyli o wartościach i miłości 257 Justyna Modrzejewska, Agnieszka Roszkowska, Jolanta Walaszek-Latacz, Ponadczasowe aspekty wychowawcze miłości w teoriach wybitnych pedagogów i psychologów 267 Indeks nazwisk 280