Mowa i myślenie dziecka
Uważam, że Mowa i myślenie dziecka to interesująca i pożyteczna lektura zarówno dla studenta, jak i dojrzałego naukowca w dziedzinie psychologii, pedagogiki, filozofii, logiki, a nawet matematyki i fizyki.
Student znajdzie w niej opis warsztatu badacza, pozna sposób stawiania pytań w badaniach naukowych oraz sposób zbierania materiałów, dowie się o wartości liczb wnikliwych rozważań autora szukającego odpowiedzi na postawione pytania oraz odkryje, jak wiele myśli spisanych w tej książce powraca do dziś w naukowych dyskusjach i badaniach.
Z Przedmowy Marii Kielar-Turskiej
-
Kategorie:
-
Książki »
-
Publikacje akademickie
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki humanistyczne »
-
Filologia polska »
-
Językoznawstwo »
-
Fonetyka, Mowa, Wymowa, Dialekty
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Dydaktyka »
-
Nauczanie początkowe, Kształcenie zintegrowane
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia »
-
Rodzina i małżeństwo »
-
Dziecko, młodzież
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki humanistyczne »
-
Filologia polska »
-
Językoznawstwo »
-
Fonetyka, Mowa, Wymowa, Dialekty
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Dydaktyka »
-
Nauczanie początkowe, Gry edukacyjne, Kształcenie zintegrowane
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia »
-
Rodzina, Małżeństwo »
-
Dziecko, Młodzież
-
Język wydania:
polski
-
ISBN:
9788301144784
-
EAN:
978830114478404
-
Liczba stron:
228
-
Wymiary:
14.0x20.5cm
-
Waga:
0.27kg
Jean Piaget
(1896–1980), szwajcarski filozof, psycholog i pedagog; twórca epistemologii genetycznej — interdyscyplinarnego kierunku badań obejmującego zagadnienia rozwoju ludzkiego poznania; profesor uniwersytetu w Neuchâtel (1925–29), Genewie (1929–71), Lozannie (1938–51) i Paryżu (Sorbona, 1952–63); wieloletni dyrektor Instytutu Nauk Pedagogicznych w Genewie, organizator i od 1955 roku dyrektor Międzynarodowego Centrum Epistemologii Genetycznej w Genewie; członek Narodowej Akademii Nauk w Waszyngtonie.
Prowadził badania eksperymentalne w dziedzinie psychologii rozwojowej, głównie procesów poznawczych (głośne studia nad rozwojem inteligencji dziecka), jednocześnie — badania porównawczo-historyczne rozwoju nauk. Sformułował teorię rozwoju poznania, która głosi, że istota tego procesu polega na jakościowych zmianach w obrębie struktur poznawczych (pojęć, systemów interpretacyjnych), za pomocą których ujmujemy rzeczywistość, dokonujących się w toku uzupełniających się procesów adaptacyjnych (asymilacji i akomodacji).
Pozostawił wielu uczniów i następców, rozwijających jego idee w tzw. nurcie postpiagetowskim i neopiagetowskim.
Ważniejsze prace: Mowa i myślenie u dziecka (1923, wydanie polskie 1929, wznowienie 1992), Narodziny inteligencji dziecka (1936, wydanie polskie 1966), La psychologie de l'intelligence (1947), Dokąd zmierza edukacja (1948, wydanie polskie 1977), Introduction à l'épistémologie génétique (1949–50), Mądrość i złudzenia filozofii (1965, wydanie polskie 1967), Biologia i poznanie (1967, wydanie polskie 1982), Strukturalizm (1968, wydanie polskie 1972), Psychologia i epistemologia (1971, wydanie polskie 1977), Równoważenie struktur poznawczych (1975, wydanie polskie 1981).
Seria BIBLIOTEKA KLASYKÓW PSYCHOLOGII
Seria prezentuje wybitne prace psychologiczne – polskie i zagraniczne. Pozycje tu należące reprezentują dorobek światowej psychologii na przestrzeni wieków, składający się na jej współczesny kształt. Seria tworzy podstawowy kanon klasyki psychologicznej, umożliwiając śledzenie rozwoju wiedzy o człowieku w jej wymiarach filozoficznych, psychologicznych i fizjologicznych. Książki opublikowane w tej grupie są przeznaczone nie tylko dla naukowych środowisk humanistycznych, ale też dla szerszego kręgu czytelników.
Komitet redakcyjny serii tworzą: przewodniczący Ryszard Stachowski oraz Teresa Rzepa i Cezary W. Domański.