MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Multimodalność w narracjach o komunikacji

(eBook)

Relacjonowanie działań komunikacyjnych, a ich werbalne i niewerbalne sposoby realizacji

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2023

  • Autor: Celina Heliasz-Nowosielska

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    mobi
    PDF
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 32,50 zł
Najniższa cena z 30 dni: 23,48 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

27,95
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Multimodalność w narracjach o komunikacji

Książka jest pierwszym opracowaniem naukowym, w którym omówiono sposób, w jaki użytkownicy polszczyzny relacjonują działania komunikacyjne oraz miejsce, jakie w ich relacjach zajmują określenia modalności tych działań, czyli charakterystyki głosu, spojrzeń, mimiki, gestów, ruchu i postaw ciała. Wyniki badań osiągnięto dzięki analizie danych korpusowych, pochodzących m. in. z opracowanego przez Autorkę eksperymentalnego korpusu pozwalającego na skorelowanie w jednej bazie danych nagrań działań komunikacyjnych (sceny interakcji z niemych i udźwiękowionych filmów dokumentalnych z Archiwum Szkoły Filmowej w Łodzi) i zdawanych z nich relacji przez ponad 100 osób różniących się wiekiem, płcią i wykształceniem.

******

Multi(modality) in the Communication Narratives. Relating Communication Activities and Their Verbal and Non-verbal Realisations

The book is the first scientific publication, which describes how Polish language users relate communication activities and what place in their relations is taken by the definition of their modality, i.e. the voice, looks, mimics, gestures, movement and body postures. The results of the research were obtained through analysis of the corpus data from the experimental corpus devised by the author, which allows for correlating in one database the recordings of communication activities (the interaction scenes from silent and sound documentaries from thearchives of Lodz Film School) and the relations of more than one hundred people who differ in age, gender and education.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
1. Wprowadzenie 7

2. Działania komunikacyjne, ich (multi)modalność oraz ich relacjonowanie 14
   2.1. Działania komunikacyjne 14
   2.2. (Multi)modalność 21
   2.3. Relacjonowanie 26

3. Badania naukowe nad komunikacją o działaniach
komunikacyjnych i o ich (multi)modalności 34
   3.1. Czasowniki w relacjach z działań 
   komunikacyjnych 38
   3.2. Czasowniki performatywne 43
   3.3. Mowa zależna i niezależna 51
   3.4. Metatekst 62
   3.5. Metajęzyk i samozwrotność języka 68
   3.6. Wykładniki świadomości metapragmatycznej i ślady 
   automonitoringu 75
   3.7. Metakomunikacja 87
   Podsumowanie 92

4. Warsztat badacza relacji z działań komunikacyjnych
o różnych modalnościach 94

5. Od syntezy do analizy. Struktury reprezentujące modalności w relacjach z działań komunikacyjnych 100
   5.1. Jednym słowem. Czasowniki 101
   5.2. Dodatkowe charakterystyki. Frazy 
   przyczasownikowe 105
      5.2.1. Frazy przyczasownikowe 106
      5.2.2. Ograniczenia łączliwości 112
   5.3. Opisowo. Konstrukcje złożone reprezentujące 
   wymiar fizyczny i komunikatywny działań 113
      5.3.1. Frazy zdaniowe zależne 114
      5.3.2. Konstrukcje złożone imiesłowowe i względne 
      116
      5.3.3. Opis wielozdaniowy 118
      5.3.4. Frazy cudzysłowowe 121
      5.3.5. Konstrukcje porównawcze 126
      5.3.6. Odwzorowania działań parawerbalnych i 
      niewerbalnych 131
   5.4. Pozorne określenia modalności działań 133

6. Od odtwarzania do tworzenia nazw działań o określonej modalności 140
   6.1. Nazwy w języku ogólnym 142
      6.1.1. Nazwy utarte 143
      6.1.2. Nazwy tworzone doraźnie 144
      6.1.3. Konstrukcje alternatywne wobec nazw 
      utartych 145
      6.1.4. Konstrukcje wypełniające luki nazewnicze 
      148
   6.2. Nazwy spoza języka ogólnego 151

7. (Multi?)modalność 158
   7.1. Współwystępowanie 159
   7.2. Zależności temporalne 161
   7.3. Rozszerzanie i ograniczanie zakresu działań 164

8. W poszukiwaniu odpowiedniej nazwy. Sygnały doboru
kwalifikacji działania 167
   8.1. Przeciwstawianie sobie kwalifikacji 167
   8.2. Dopasowywanie kwalifikacji 171
   8.3. Doprecyzowywanie kwalifikacji 174

9. Zróżnicowanie relacji z danej interakcji a (multi)modalność działań komunikacyjnych 178
   9.1. Czy relacja jest kompletna? 179
   9.2. Jak szczegółowa jest relacja? 184
   9.3. Jak na kształt relacji wpływa kontekst? 191
      9.3.1. Aktualna interakcja 191
      9.3.2. Doświadczenie komunikacyjne 192
      9.3.3. Wiedza ogólna 194
   9.4. Jak relacjonujący postrzega działania? 196
      9.4.1. Kwalifikacje działania 197
      9.4.2. Kwalifikacje sposobu działania 200
      9.4.3. Interpretacja znaczenia i odniesienia 203
   9.5. Czy relacja jest adekwatna? 207

10. Abstrahowanie od modalności działań komunikacyjnych 215
   10.1. Uwydatnienie aspektu komunikatywnego działań 
   215
   10.2. Uwydatnienie aspektu umysłowego działań 217
   10.3. Uwydatnienie aspektu fizycznego działań 221
   10.4. Uwydatnienie aspektu poznawczego działań 223

11. Podsumowanie: główne wnioski i perspektywy badawcze 227

12. Literatura cytowana 238

13. Summary 255
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji
(pdf)
Wprowadzenie
Brak informacji
(pdf)
Streszczenie
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

14,36 zł
16,70 zł

Pamięć o przeszłości w prywatnych narracjach i historiografii

Interdyscyplinarna publikacja stanowiąca forum wymiany myśli na temat różnych strategii mówienia o historii. Autorzy badają związki polsko-niemieckie w ciągu dziejów oraz wybrane elementy przeszłości związane z kulturą Polski lub N...
20,58 zł
29,40 zł

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 1: Stan wiedzy i postulaty badawcze

Naczelną ideę niniejszego tomu stanowi refleksja nad sposobami uprawiania badań komunikacji w mediach. Uczeni z Uniwersytetu Śląskiego – reprezentujący różne dyscypliny naukowe: socjologię, medioznawstwo, kulturoznawstwo, pedagogikę, lingw...
25,20 zł
28,00 zł

Komunikacja wizualna Nowoczesne narzędzia

KOMUNIKACJA WIZUALNA. NOWOCZESNE NARZĘDZIA stanowi kompendium uporządkowanej, podstawowej wiedzy z zakresu reklamy, brandingu i public relations. Autorka, Ewelina Witek - specjalistka w dziedzinie nowych mediów, opisuje w niej swoje dział...
22,50 zł
25,00 zł

Minitrening Komunikacji Interpersonalnej. 15 ćwiczeń grupowych z omówieniem. Część II

Szukasz skutecznych narzędzi do poprawy swoich umiejętności komunikacyjnych? "Minitrening Komunikacji Interpersonalnej" to idealne rozwiązanie, które ożywi każdą grupę - od zespołu pracowniczego po uczestników szkolenia. Ten e-b...
44,40 zł
74,00 zł

Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu

Książka jest pogłębioną refleksją nad komunikacją marketingową w szerokim, wielowymiarowym, interdyscyplinarnym wymiarze. Szczegółowo prezentuje jej narzędzia ujęte w 4 podstawowe formy przekazu – promocję osobistą, reklamę, promocję dodat...
41,58 zł
46,20 zł

Światy uczniowskie. Język - Media - Komunikacja

Tytułowe „światy uczniowskie” mają w założeniu autorskim pokazać funkcjonowanie ucznia w trzech obszarach, czyli w języku, mediach i komunikacji. Monografia stanowi przykład spójnego opracowania, osadzonego w bogatym i złożonym konte...
35,91 zł
39,90 zł

Angielski w radiowej komunikacji morskiej

Do prowadzenia łączności na morzu w języku angielskim potrzebne jest coś więcej niż biegła znajomość tego języka. Stosuje się tu swoisty usystematyzowany slang - IMO Standard Marine Communication Phrases. Pozwala to na zminimalizowanie ryzyka wzajemneg...
37,80 zł
42,00 zł

Szkoła dialogu - czyli o narzędziach w pracy nauczyciela opartych na aktywnej komunikacji z uczniem

Efektywna komunikacja jest jedną z bardziej skutecznych metod wzmacniania autorytetu nauczyciela oraz podnoszenia motywacji uczniów do uczenia się. Wykorzystanie w procesie nauczania technik komunikacyjnych sprawia, że uczniowie postrzegają nauc...
44,40 zł
74,00 zł

Komunikacja w kryzysie

Idea kontrolowania kryzysu jest już przedawniona. Dzięki smartfonom i portalom społecznościowym kryzys może obecnie pojawić się przed oczami opinii publicznej w dowolnym momencie. Niniejsza książka jest świetnym poradnikiem dla specjalistów ds. ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!