Nadzór dyrektorów szkół a wyniki pracy nauczycieli w Manafwa
Niniejsze studium koncentrowało się na zbadaniu relacji między nadzorem sprawowanym przez dyrektora szkoły a wynikami pracy nauczycieli w szkołach powszechnej edukacji podstawowej w okręgu Bubulo, dystrykt Manafwa, Uganda. Cele, które przyświecały badaniu, to: określenie związku między nadzorem dyrektora szkoły a przygotowywaniem przez nauczycieli dokumentów pedagogicznych; określenie związku między nadzorem dyrektora szkoły a prowadzeniem i zarządzaniem klasą przez nauczycieli; a także określenie związku między nadzorem dyrektora szkoły a oceną i ewaluacją uczniów przez nauczycieli. Badanie miało zasadniczo charakter przekrojowy, co wiązało się z zastosowaniem podejścia ilościowego i jakościowego. Badanie zostało przeprowadzone we wszystkich 30 szkołach podstawowych UPE w dystrykcie Manafwa z populacją rodziców liczącą stu trzydziestu (130) nauczycieli i trzydziestu dyrektorów szkół (30). Spośród nich wybrano próbę 113 nauczycieli i 30 dyrektorów szkół, stosując prosty losowy i celowy dobór próby. Nauczyciele wypełniali kwestionariusze dotyczące ich pracy, natomiast z dyrektorami szkół i kilkoma nauczycielami przeprowadzono wywiady ustne. Dla trzech celów badawczych, zebrane dane zostały przeanalizowane przy użyciu wnioskowania.