MENU

Narzędzia i procedury zarządzania zasobami ludzkimi

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2014

  • Redakcja naukowa: Beata Pawłowska, Dominika Byczkowska-Owczarek, Krzysztof Tomasz Konecki

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Narzędzia i procedury zarządzania zasobami ludzkimi

W książce przedstawiono wnioski z badań prowadzonych w czterech firmach działających na rynku polskim. W badaniach wykorzystano zarówno jakościowe, jak i ilościowe techniki badawcze, co pozwoliło na pokazanie procesów zachodzących w firmach, zilustrowanych wypowiedziami pracowników, a także ogólne, ilościowe zestawienie wykorzystywanych narzędzi ZZL. Poddano analizie m.in. wykorzystywane przez firmy narzędzia odnoszące się do rekrutacji i selekcji pracowników, szkoleń pracowniczych, coachingu, mentoringu, ocen pracowniczych, wynagradzania, motywowania, projektowania karier. Nie ograniczono się do teoretycznych wniosków. W publikacji przedstawiono cztery studia przypadków firm działających na polskim rynku, które są ciekawą ilustracją zmian zachodzących w tych organizacjach pod wpływem zdarzeń i procesów wewnętrznych oraz zewnętrznych. Pokazany z perspektywy socjologii zarządzania obraz społeczno-kulturowych uwarunkowań ZZL obejmuje takie zagadnienia, jak podstawowe założenia polityki personalnej, kultura i władza organizacyjna oraz proceduralizacja i wdrażanie narzędzi ZZL. Książkę polecamy osobom zajmujących się teoretycznymi aspektami polityki personalnej przedsiębiorstw, nauczycielom, którzy wykorzystują w swojej pracy analizę przypadków, a także do praktykom, szukającym nowych narzędzi i pomysłów oraz niekonwencjonalnego spojrzenia na narzędzia ZZL i procedury stosowane w ich organizacjach.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
1. Wstęp (Beata Pawłowska, Dominika Byczkowska-Owczarek)  9
1.1. Problematyka i cel badań  9
1.2. Perspektywa teoretyczna i założenia badawcze  10
1.3. Metoda badania oraz hipotezy badawcze  12
1.4. Struktura książki  17

2. Opisy przypadków badanych firm (Izabela Ślęzak-Niedbalska, Jakub Niedbalski)  19
2.1. Opis przypadku firmy A  19
2.1.1. Charakterystyka badań w firmie A  19
2.1.2. Charakterystyka organizacji A  19
2.1.2.1. Podstawowe informacje, opis działalności oraz cele strategiczne  19
2.1.2.2. Budowanie marki, kreowanie wizerunku oraz działalność społeczna i charytatywna  20
2.1.3 Charakterystyka komórki do spraw polityki personalnej firmy A  21
2.1.4 Procedury i instrukcje w firmie A  25
2.1.4.1. Procedury z zakresu polityki personalnej  26
2.1.4.1.1. Procedura szkoleń  27
2.1.4.1.2. Procedura zatrudniania i zwalniania  29
2.1.4.1.3. Procedura wdrażania nowego pracownika (procedura adaptacyjna)  31
2.1.4.1.4. Procedura wartościowania pracy  33
2.1.4.2. Procedury z zakresu polityki personalnej w firmie A Wnioski badawcze  36
2.1.4.2.1. Rodzaje i źródła procedur  36
2.1.4.2.2. Stosunek pracowników do procedur  37
2.1.4.2.3. Konstruowanie i kontrola procedur z zakresu polityki personalnej  40
2.1.5. Komunikacja w firmie A  41
2.1.6. Rodzaje władzy w firmie A  42
2.1.6.1. Władza personalna  42
2.1.6.2. Władza organizacyjna  43
2.1.7. Kultura organizacyjna w firmie A  44
2.1.8. Moralność i etyka a wizerunek firmy A  46
2.1.9. Podsumowanie opisu przypadku firmy A  46
2.2. Opis przypadku firmy – organizacja W (Dominika Byczkowska-Owczarek, Piotr Chomczyński)  47
2.2.1. Charakterystyka badań w organizacji W  47
2.2.2. Charakterystyka organizacji W  47
2.2.3. Narzędzia, systemy, procedury i instrukcje w organizacji W  47
2.2.4. Analiza kultury organizacyjnej w instytucji W  52
2.2.5. Źródła wiedzy, z których czerpie się w organizacji W inspiracje do konstruowania polityki personalnej oraz procedur i narzędzi ZZL  53
2.2.6. Analiza władzy organizacyjnej w instytucji W  55
2.2.7. Badanie procesów interakcyjnych zaangażowanych w wytwarzanie założeń polityki personalnej oraz konkretnych narzędzi ZZL w instytucji W  56
2.2.8. Podsumowanie opisu przypadku organizacji W  57
2.3. Opis przypadku firmy P (Łukasz Marciniak)  58
2.3.1. Charakterystyka badań w firmie P  58
2.3.2. Charakterystyka firmy P  59
2.3.3. Charakterystyka działu zarządzania zasobami ludzkimi firmy P  60
2.3.4. Narzędzia, systemy, procedury i instrukcje w firmie P  63
2.3.5. Praca nad projektem Tworzenie procedur  68
2.3.6. Kultura organizacyjna firmy P  69
2.3.7. Podsumowanie opisu przypadku firmy P  72
2.4. Opis przypadku firmy S (Anna Kubczak, Waldemar Dymarczyk, Grzegorz Słowiński)  73
2.4.1. Charakterystyka badań w firmie S  73
2.4.2. Charakterystyka firmy S  74
2.4.3. Charakterystyka działu HR oraz procedury i narzędzia polityki personalnej w firmie S  76
2.4.4. Praca nad projektem – tworzenie narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi w firmie S  80
2.4.4.1. Jak tworzone są procedury w firmie S  81
2.4.4.2. Procesy interakcyjne zaangażowane w tworzenie polityki personalnej i jej narzędzi w firmie S  86
2.4.5. Kultura organizacyjna, wiedza oraz władza w firmie S  88
2.4.6. Źródła wiedzy i kompetencje osób odpowiedzialnych w firmie S za tworzenie narzędzi z obszaru polityki personalnej  93
2.4.7. Społeczne konsekwencje stosowania procedur zarządzania zasobami ludzkimi Konstruowanie proefektywnościowej kultury organizacyjnej i proefektywnościowych tożsamości w firmie S  96
2.4.8. Podsumowanie opisu przypadku firmy S  98

3. Analiza społeczno-kulturowych uwarunkowań ZZL  101
3.1. Podstawowe założenia polityki personalnej badanych organizacji (Izabela Ślęzak-Niedbalska, Jakub Niedbalski)  101
3.1.1. Wprowadzenie  101
3.1.2. Czynniki kształtujące pozycję i status pracownika w organizacjach A, P, S, W – analiza przypadków  104
3.1.3. Podsumowanie  111
3.2. Analiza kultur organizacyjnych badanych organizacji (Beata Pawłowska, Piotr Chomczyński)  115
3.2.1. Wstęp  115
3.2.2. Koncepcje kultury organizacyjnej System kultury  115
3.2.3. Pojęcie kultury organizacyjnej – rozważania teoretyczne  116
3.2.4. Analiza kultury organizacyjnej badanych organizacji  123
3.2.4.1. Historia firmy a jej tożsamość organizacyjna  123
3.2.4.2. Kapitał założycielski a tożsamość organizacyjna i kształtowanie postaw pracowniczych  126
3.2.4.3. Normy i wartości w badanych organizacjach  127
3.2.4.4. Język i komunikacja w badanych organizacjach  128
3.2.4.5. Kultura organizacyjna – próba typologii badanych organizacji  130
3.2.5 Podsumowanie  131
3.3. Analiza władzy organizacyjnej Sposoby jej osiągania, podtrzymywania, sprawowania i legitymizacji a użycie polityki personalnej oraz procedur i narzędzi ZZL (Anna Kubczak, Waldemar Dymarczyk)  132
3.3.1. Władza – podstawowe pojęcia  132
3.3.2. Władza i polityka personalna  137
3.3.3. Władza i relacje międzyludzkie  144
3.3.4. Podsumowanie  150
3.4. Proceduralizacja i wdrażanie narzędzi ZZL (Łukasz Marciniak)  151
3.4.1. Wstęp  151
3.4.2. Standaryzacja procedur ZZL  152
3.4.3. Zakres i rodzaj procedur ZZL  158
3.4.4. Podsumowanie  160

4. Wybrane elementy polityki personalnej Analiza danych ilościowych (Piotr Chomczyński)  161
4.1. Cel badań ankietowych  161
4.2. Charakterystyka badania ankietowego  161
4.3. Społeczno-demograficzne cechy badanej populacji  162
4.4. Wartości firmowe a zadowolenie z pracy  164
4.5. Komunikacja w badanych przedsiębiorstwach  169
4.6. Procedury podejmowania decyzji w badanych organizacjach  171
4.7. Opinie badanych na temat obowiązujących procedur i sposobów ich tworzenia  174
4.8. Warunki pracy w percepcji badanych  179
4.9. Weryfikacja hipotez  186

5. Zakończenie (Krzysztof Konecki)  187

6. Bibliografia  193

7. Spis tabel, rysunków i wykresów  199
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

11,53 zł
12,81 zł

Kierunki doskonalenia koncepcji zarządzania organizacją publiczną. Teoria i praktyka

W pierwszej z nich zaprezentowano problematykę z pogranicza historii kształtowania się bezpieczeństwa ekonomicznego państwa w obrębiejednostek z sektora publicznego. Niestabilność finansów państwa staje się jednym z największych wyzwań dla...
61,20 zł
68,00 zł

Bezpieczeństwo ekonomiczne. Wyzwania dla zarządzania państwem

Monografia Bezpieczeństwo ekonomiczne. Wyzwania dla zarządzania państwem to udana próba wieloaspektowego podejścia do tytułowego zagadnienia. Bezpieczeństwo ekonomiczne rozpatrywane jest na gruncie różnych dyscyplin naukowych. Przede wsz...
19,80 zł
22,00 zł

Współczesne koncepcje zarządzania w organizacjach

Opracowanie prezentuje zarówno teoretyczne, jak i empiryczne ujęcie różnorodnych problemów zarządzania w zakresie nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania, z uwzględnieniem zagadnień o charakterze strategicznym, z którymi ...
14,70 zł
21,00 zł

Ludzkie, niezbyt ludzkie

„Choć zgodnie ze znanym powiedzeniem wszelkie przewidywania są trudne, zwłaszcza gdy dotyczą przyszłości, istnieją racje, aby spodziewać się, że problemy podmiotowości prawnej staną się jednymi z najpoważniejszych, o ile nie najpoważniejszymi wyz...
24,30 zł
27,00 zł

Nowoczesne koncepcje zarządzania

Nowoczesne koncepcje zarządzania to monografia zrealizowana jako pokłosie VI Międzynarodowej Konferencji Naukowej GOSPODARKA – ZMIANY – ZARZĄDZANIE 2018, zadania finansowanego w ramach umowy numer 745/P-DUN/2018 (Działalność Upowszechniając...
80,40 zł
134,00 zł

Podstawy zarządzania organizacjami

Nowe, zmienione i uaktualnione wydanie podręcznika, z którego skorzystały już ponad dwa miliony studentów przygotowujących się do kariery w biznesie. Autor zachowując wszystkie zasadnicze treści kompleksowej publikacji, które...
30,01 zł
34,90 zł

Spółdzielnia czy wspólnota? Zarządzanie zasobami mieszkaniowymi

Nowelizacja Prawa spółdzielczego i wydzielenie w nim zagadnień dotyczących spółdzielczości mieszkaniowej było pierwszym krokiem do odrębnej własności mieszkań spółdzielczych i tworzenia wspólnot mieszkaniowych. Jednakże niep...
153,00 zł
170,00 zł

Procedura budżetowa we współczesnym prawie konstytucyjnym. Analiza porównawcza na przykładzie państw UE

Głównym celem podjętych w publikacji analiz jest odpowiedź na pytanie, czy zakres i sposób unormowania procedury budżetowej w konstytucjach państw UE zapewnia w wystarczającym stopniu optymalne warunki formalne do jej przeprowadzenia. A...
158,76 zł
189,00 zł

Wybrane modele odpowiedzialności członków zarządu jako instrumenty zarządzania konfliktami agencyjnymi pomiędzy członkami zarządu spółki kapitałowej a jej wierzycielami w prawie polskim

Problematyka konfliktów agencyjnych oraz teorii agencji budzi coraz większe zainteresowanie nie tylko w naukach ekonomicznych, ale i prawnych. Jedną z przyczyn, która może tłumaczyć ten stan rzeczy, jest sukces ekonomicznej analizy prawa,...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!