Nauka w miejscu pracy
Książka ta zakłada, że miejsce pracy podlegające ciągłym zmianom przynosi napięcia zarówno dla organizacji, jak i dla poszczególnych pracowników. Książka stara się zrozumieć kwestie komunikacji, społeczności i wzajemnych powiązań w uczeniu się w miejscu pracy poprzez język, którego używają ludzie. Identyfikuje tradycyjnych interesariuszy procesu uczenia się w miejscu pracy jako kadrę zarządzającą, pracowników działów kadr, specjalistów ds. uczenia się i konsultantów ds. uczenia się. Autorka wprowadza pojęcie obywatelstwa sieciowego; ważnej i rosnącej grupy uczących się samodzielnie. Książka przekonuje, że ci wyłaniający się, samokierujący się, uczący się pracownicy odgrywają obecnie kluczową rolę w walce o to, co powinno być znane z pracy. Projektując i angażując swój własny, interaktywny program nauczania, nie potrzebują tradycyjnych interesariuszy. Autor twierdzi, że ci połączeni w sieć obywatele mają obecnie główny wpływ na nauczanie i uczenie się dla pracy. W kontekście zmian, innowacji i konkurencyjności, pracownik uczący się jest pozycjonowany na nowo, oferując w tym procesie potencjał prawdziwej solidarności pracowniczej poprzez walkę o kontrolę nad uczeniem się w miejscu pracy.