Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Wirtualne Targi Książki - rabaty do -43%

(Nie)przygotowani. Metafora szkoły w polskiej poezji współczesnej - 03 Część II Tematy - Rozdział 6, 7; Zakończenie; Bibliografia(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Katowice, 2018

  • Autor: Kamila Czaja

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 10,99 zł
9,89
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 1,10 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

(Nie)przygotowani. Metafora szkoły w polskiej poezji współczesnej - 03 Część II Tematy - Rozdział 6, 7; Zakończenie; Bibliografia

Książka podejmuje temat wykorzystania w poezji wielkiej metafory ŻYCIE TO SZKOŁA. W celu możliwie szerokiego ujęcia tytułowego problemu w publikacji przywołano kilkaset wierszy i tekstów piosenek autorstwa kilkudziesięciu twórców — od utworów z dwudziestolecia międzywojennego, stanowiących istotną tradycję dla późniejszych ujęć, po tomiki reprezentantów roczników dziewięćdziesiątych. Pierwsza część, Etapy, poświęcona została sposobom użycia metafory szkoły w poezji dwóch okresów: lat 1945-1989 i po roku 1989. Chronologiczne ujęcie pozwala ukazać międzypokoleniowe podobieństwa i różnice w wykorzystaniu szkolnych elementów w funkcji metaforyzującej. W części drugiej (Tematy) zaprezentowano elementy szkolnej rzeczywistości (przybory, typy szkół i etapy edukacji, nauczycieli i uczniów, rozkład zajęć, sposoby kontroli osiągnięć), które budują metafory, umożliwiając zwerbalizowanie w poezji wielu doświadczeń egzystencjalnych (miłości i śmierci, przeszłości, teraźniejszości i przyszłości, poznania samego siebie czy Innego). Zarówno ponadczasowość szkoły jako wielkiej metafory, jak i zmieniające się z czasem strategie metaforyzacji składają się na wielofunkcyjność tego rodzaju twórczych praktyk, które pozwalają uchwycić liczne aspekty życia.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści

Wykaz skrótów / 9
Wstęp(ny kurs) / 11
Metafora szkoły / 11
W polskiej poezji współczesnej / 18

CZĘŚĆ I. ETAPY
ROZDZIAŁ 1. Wychowanie do życia w reżimie: „wagarowicze” i „buntownicy” (1945–1989)
Praca domowa z wojny / 37
PRL – Państwo Regulujące Lekcje / 46
Apolityczne wiersze epoki politycznej / 49
Lekcje (nie tylko) religii / 58
Noblistka „w szkole świata” i w świecie szkoły / 62
Absolwenci – rocznik 1968 / 65
Buntownik z lekcji śpiewu / 79
Rok szkolny 1988/1989 / 82
Jak przeżyć szkołę: strategie / 83

ROZDZIAŁ 2. (Po)nowoczesny system edukacji: „starszaki” i „nowi” (po roku 1989)
„Oblewanie” wolności / 87
„Starszaki”, czyli (dys)kontynuacje / 91 
Wieczny początkujący / 99
„Zawieszeni”, czyli „z kim się bawić?” / 103
„Nowi”, czyli „przeciw, a nawet za” / 109
„Poety‑belfra” lekcje sabotażu / 115
(De)scholaryzatorzy  / 119 

CZĘŚĆ II. TEMATY
ROZDZIAŁ 3. Przedmioty do przedmiotów, czyli wyprawka szkolna
Wyprawka przed wyprawą / 127
Poeci w mundurkach, z tornistrem przez świat / 127
Długopisy wierszopisów / 134
„Humor” zeszytów / 142
Ala ma kota i wzięcie / 147
Pakować się rozważnie / 164

ROZDZIAŁ 4. Informator kandydata, czyli typy szkół i etapy edukacji
„A życia ile się trzeba uczyć?” / 169
Przedszkolne „zabawy” / 170
Katalog szkół / 179
Niewygodna pierwsza klasa (i kolejne) / 186
Studia o poezji – poezja o studiach / 194
Kształcenie ustawiczne: blaski i cienie (z przewagą cieni) / 213
Od przedszkola do doktora (i dalej) / 218

ROZDZIAŁ 5. Studiowanie tableau, czyli nauczyciele i uczniowie
(Nie)zbadany nauczyciel / 221
Panowie (i panie) od umierania / 223
Nauczyciele (nie do) życia / 236
Kadra poza szkołą / 246
Z Innym w ławce / 250
„Nasze klasy” / 258
W uczniowskim stroju / 265
„Panody” i inne wiersze / 274

ROZDZIAŁ 6. Wszystko zgodnie z planem, czyli harmonogram zajęć
Rozpoczęcie (roku szkolnego). (Se)lekcje / 279
Lekcja 1: język polski / 284
Lekcja 2: historia / 300
Lekcja 3: religia / 307
Lekcja 4: języki obce / 310
Blok matematyczno‑przyrodniczy / 316
Po lekcjach. Zajęcia dodatkowe / 320
Czas na przerwę / 335
Dzień Wagarowicza, czyli (nie)usprawiedliwieni / 338
(Wieczne) wakacje / 343
Lekcja na całe życie / 347

ROZDZIAŁ 7. Sesja zwana życiem, czyli sposoby kontroli osiągnięć
„Klasówka z metafory” / 351
Kartki o kartkówkach (i wypracowaniach) / 352
Dyktat dyktand / 357
Pytanie o odpytywanie / 360
Egzegeza egzaminu / 369
Z dzienniczka / 390
„Śmierć na pięć?” / 394
Zakończenie. Powtórzenie wiadomości (dobrych i złych) / 399

Bibliografia / 405
Indeks utworów / 431
Indeks nazwisk / 445
Streszczenie / 457
Résume / 459
Summary / 461
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

4,99 zł

Pioski nie pioski

Zamiłowanie Nowosielskiego „do pióra i ołówka” wyraziło się w próbach literackich oraz rysunkach. Swoje wiersze drukował w „Magazynie dla Dzieci” Glcksberga, a potem poetyckie wynurzenia w noworocznikach: &b...
25,00 zł

Źródła do badań nad zagładą Żydów na okupowanych ziemiach polskich

Źródła do badań nad zagładą Żydów na okupowanych ziemiach polskich to przewodnik archiwalno-bibliograficzny prezentujący w sposób uporządkowany zasoby najważniejszych archiwów oraz innych instytucji w Polsce i na świecie. Om...
6,20 zł

Zagrożenia i zaburzenia funkcjonowania polskich rodzin

Publikacja jest zbiorowym interdyscyplinarnym dziełem kilkudziesięciu badaczy, głównie pedagogów, socjologów oraz psychologów. Autorzy starali się ukazać wielorakie zagrożenia we współczesnych rodzinach polskich. Ksią...
16,90 zł

Kiedy wiosna nie nadchodzi

„Kiedy wiosna nie nadchodzi” Anny Wysockiej – Kalkowskiej to książka bez skomplikowanej i dogłębnej filozofii, za to o różnych odcieniach miłości zdradzonej, rodzinnej, przyjacielskiej i tej, która rodzi się mimo lęku.Gł...
30,00 zł

Słownik bibliograficzny języka polskiego Tom 6 (P-Prę)

Kolejny tom publikacji, której t. 1 ukazał się w 2000 r. Zawiera szczegółowe informacje bibliograficzne o poszczególnych wyrazach zaczerpniętych z tekstów języka polskiego końca XVIII - pocz. XXI w. w przedziale literowym P ...
3,00 zł

INTERAKCJE POLSKO-NIEMIECKIE W OBSZARZE BEZPIECZEŃSTWA - Poczucie bezpieczeństwa mieszkańców Polski i Niemiec na przykładzie Słubic i Frankfurtu nad Odrą

Stosunki polsko-niemieckie mają długą i trudną historię. W relacjach sąsiadów wyróżnić można okresy pełne konfliktów i braku wzajemnego zaufania, jak również etapy, w których dążono do pojednania, zrozumienia i wsp&oa...
4,90 zł

Wojna i pokój – od interpersonalnej do globalnej perspektywy - POKÓJ I BEZPIECZEŃSTWO WE WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI

Lew Tołstoj rozpoczął „Annę Kareninę” słynnym zdaniem: ”Wszystkie szczęśliwe rodziny są do siebie podobne, każda nieszczęśliwa rodzina jest nieszczęśliwa na swój sposób”. Parafrazując tę myśl jednego z najwybitniej...
169,00 zł

Prawda historyczna a odpowiedzialność prawna za jej negowanie lub zniekształcanie

Na dociekaniu prawdy historycznej ciąży utrwalony przez tradycję obraz pewnych wydarzeń, stopniowe docieranie do niej poprzez negowanie lub jej zniekształcanie może nieść za sobą odpowiedzialność prawną. W publikacji poruszono m.in. zagadnienia dotyczą...
29,90 zł

Nie ufaj mi

Przeszłość potrafi dopaść w najmniej oczekiwanym momencie. Nie można od niej uciec, trzeba się z nią rozliczyć. Agata wiedzie spokojne i całkowicie przewidywalne życie u boku doskonale sytuowanego męża. Dorastająca córka nie sprawia problem&oacu...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!