Nowe kino Korei Południowej i krytyka społeczna
Ta książka dotyczy relacji między Nowym kinem Korei Południowej a społeczeństwem obywatelskim. Badanie ma na celu ukazanie intencji twórców filmu, aby uświadomić obywatelom problemy, które mają wpływ na życie społeczne. W niniejszej pracy badawczej interesuje się również zastosowaniem krytyki społecznej w kinie, funkcji, którą film może pełnić między innymi. Korpus rozprawy stanowią filmy fabularne zrealizowane przez głównych przedstawicieli nowego pokolenia południowokoreańskich twórców filmowych: Lee Chang-donga, Kim Ki-duka, Bong Joon-ho i Park Chan-wook. Praca podzielona jest na trzy rozdziały, z których pierwszy poświęcony jest kwestionowaniu relacji między kinem a społeczeństwem, a dokładniej szczególnej tendencji kina koreańskiego do protestu. Drugi rozdział poświęcony jest dogłębnej analizie kontekstu społeczno-politycznego Korei Południowej od 1996 r. Do dnia dzisiejszego oraz podkreśleniu głównych problemów społecznych stojących przed tym krajem. Na koniec, w trzecim i ostatnim rozdziale zostanie pokazane, jak analizują różne filmy w korpusie, jak nowi filmowcy.