Ocena testów kreatywnych
Opracowanie książki "The Evaluation of Creative Tests" ma na celu uwrażliwienie uczących się i trenerów na kreatywną i innowacyjną dydaktykę przy jednoczesnym odkrywaniu nowych ścieżek w rozwoju kreatywnych zadań poprzez sześć (6) kategorii działań. Biorąc pod uwagę fakt, że forma kreatywna może wynikać z podobieństwa, niejednoznaczności lub kontrastu, zakres odpowiedzi staje się coraz bardziej zróżnicowany i może osiągać zarówno formy zbieżne, jak i rozbieżne. Sugeruje się stosowanie kryteriów oceny, które koncentrują się na trzech wymiarach: a. ocenie umiejętności poznawczych, b. ocenie umiejętności społeczno-emocjonalnych, oraz c. ocenie umiejętności behawioralnych. Jeśli chodzi o cele pedagogiczne, z jednej strony uczniowie powinni mieć możliwość lepszego przewidywania postępów, jakie należy poczynić, oceniając jednocześnie swój potencjał, a z drugiej strony nauczyciel powinien wyjaśnić swoje intencje pedagogiczne. W kształceniu jutrzejszym kompetencje twórcze będą oceniane przy użyciu otwartego, multimodalnego podejścia, w celu odnowienia procesu pedagogicznego i dostosowania go do nowych wymogów oceny.