MENU
Produkt pochodzący ze zwrotów, może być uszkodzony. Oferta ograniczona (w większości 1-2 egzemplarze) i ważna do wyczerpania zapasów. Z powodu dużego zainteresowania ofertą Outletu, nie możemy zagwarantować pełnej realizacji wszystkich zamówień.

Odwrotne obciążenie jako mechanizm opodatkowania VAT usług wewnątrzunijnych - Outlet

(Miękka)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN

Odwrotne obciążenie jako mechanizm opodatkowania VAT usług wewnątrzunijnych - Outlet

Niniejsza publikacja kompleksowo analizuje zagadnienie wykorzystania mechanizmu odwrotnego obciążenia (reverse charge) w opodatkowaniu VAT usług wewnątrzunijnych świadczonych dla podatników – w świetle przepisów Unii Europejskiej oraz państw członkowskich. Analiza prowadzona jest zarówno pod kątem teoretycznym, jak i praktycznym.

Istotnym walorem prezentowanej publikacji jest bardzo szczegółowa analiza podmiotowego i przedmiotowego zakresu zastosowania odwrotnego obciążenia w aktualnie obowiązujących przepisach unijnych i państw członkowskich. W niniejszym opracowaniu wskazano, kiedy i dlaczego może być trudno ustalić, czy do danej usługi znajdzie zastosowanie odwrotne obciążenie, jako mechanizm obligatoryjny albo fakultatywny. Szczególnie ważna jest analiza zakresu i sposobu wdrożenia odwrotnego obciążenia jako mechanizmu obligatoryjnego i fakultatywnego w poszczególnych państwach członkowskich UE, przeprowadzona bezpośrednio w oparciu o (nieoficjalne, komercyjne) tłumaczenia angielskie podstawowych aktów prawnych państw członkowskich dotyczących VAT oraz – uzupełniająco – w oparciu o publikację, jednocześnie te dostępne powszechnie i nieodpłatnie, jak i te dostępne odpłatnie dla subskrybentów. Takich szczegółowych informacji, z towarzyszącymi wnioskami dotyczącymi prawidłowości wdrożenia mechanizmu, próżno szukać w dostępnej literaturze.

Autorka wnikliwie analizuje pozycję prawną (obowiązki, odpowiedzialność podatkową a także prawa) stron transakcji w przypadku zastosowania odwrotnego obciążenia, w porównaniu z sytuacją, gdyby mechanizm nie znalazł zastosowania. W pracy skatalogowano i usystematyzowano występujące w praktyce przypadki nieprawidłowości w rozliczeniach podatkowych stron transakcji dokonywanych w ramach procedury odwrotnego obciążenia, dokonując oceny ich skutków, z uwzględnieniem wypracowanej przez Trybunał Sprawiedliwości orzeczniczej koncepcji należytej staranności (i dobrej wiary).

W publikacji przeprowadzono także analizę porównawczą mechanizmu odwrotnego obciążenia i mechanizmu punktu kompleksowej obsługi, co może wyjaśnić odbiorcy, jakie wady i zalety, korzyści i zagrożenia są związane ze stosowaniem tych mechanizmów. Wielu podmiotom brakuje świadomości w tym zakresie, która jest szczególnie ważna w obliczu planowanych na szczeblu unijnym zmian. Publikacja zawiera też kompleksowy model oceny dla instytucji wspólnego systemu VAT, który ze względu na swoją uniwersalność, może znaleźć zastosowanie nie tylko dla mechanizmu odwrotnego obciążenia, ale i innych instytucji tego systemu.

Publikacja adresowana jest w szczególności do przedsiębiorców oraz ich służb podatkowych i księgowych, profesjonalnych pełnomocników, a także pracowników administracji podatkowej i sędziów sądów administracyjnych. Teoretyczne i praktyczne rozważania na temat zakresu zastosowania odwrotnego obciążenia w opodatkowaniu usług wewnętrzunijnych oraz związanych z tym obowiązków, ryzyka, kosztów i praw podatników, stanowią źródło wiedzy przydatne w procesie rozliczeń podatkowych transakcji usługowych z elementem międzynarodowym oraz kontroli prawidłowości tych rozliczeń. Rozważania zawarte w książce będą pomocne nie tylko w procesie doradztwa klientom, ale także przy rozstrzyganiu potencjalnych sporów między podatnikami a administracją podatkową. Publikacja może być szczególnie przydatna dla menadżerów międzynarodowych, jak i krajowych firm konsultingowych (średniego i wysokiego szczebla) trudniących się doradztwem w zakresie międzynarodowego obrotu gospodarczego oraz dla pracowników działów finansowych i księgowych przedsiębiorstw angażujących się w usługowe transakcje transgraniczne. Książka będzie też interesująca dla studentów, doktorantów i pracowników naukowych oraz studentów kierunków prawniczych, administracyjnych i z zakresu rachunkowości.

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

WAŻNE INFORMACJE:
1. Oferta produktów z Outletu jest ograniczona (w większości 1-2 egzemplarze) i ważna do wyczerpania zapasów. Z powodu dużego zainteresowania ofertą Outletu, nie możemy zagwarantować pełnej realizacji zamówień.
2. Produkty sprzedawane jako Outlet pochodzą ze zwrotów.
3. Oferowane produkty mogą mieć w niewielkim stopniu przytarte okładki, zagięcia, zbite rogi, wgniecenia, zadrapania lub zabrudzenia.
4. Boxy i zestawy mogą być rozkompletowane, np. pozbawione CD.
5. Towary outletowe mogą mieć również rozdarte opakowania, brak folii ochronnej, a w zabawkach i grach może brakować części elementów (np. figurek, żetonów itd).
6. Produkty ze znaczkiem Outlet nie podlegają wymianie na produkty pełnowartościowe.

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!