POLITYKI PUBLICZNE A JAKOŚĆ EDUKACJI W PODSYSTEMIE UIE
Polityki publiczne muszą być scharakteryzowane jako instrument zarządzania rządem w każdym okresie konstytucyjnym, aby uzyskać kierunkowość, co do celów, które mają być osiągnięte. W tym sensie badania przedstawiają jako główny cel analizę polityk publicznych i jakości edukacji państwa wenezuelskiego 2017- 2018, oprawioną w paradygmat ilościowy, z projektem typu dokumentalnego i bibliograficznego oraz z lokalizacją informacji w trzech planach narodu, począwszy od roku 2000 do roku 2019; organizując informacje według każdego okresu i z wyborem polityk ukierunkowanych na jakość edukacji w sektorze uniwersyteckim. W celu analizy informacji przedstawiono tabelę, w której można zwizualizować charakterystykę polityk stosowanych w każdym planie oraz osiągnięcia osiągnięte w każdym okresie czasu. Wyniki pokazują, że większą wagę przywiązuje się do umasowienia przyjęć na studia, poprzez zmniejszenie restrykcji przy przyjmowaniu na studia, jak np. likwidacja testu postawy akademickiej.