POPRAWA UMIEJĘTNOŚCI MÓWIENIA STUDENTÓW EFL POPRZEZ REFLEKSJE USTNE
Studium to bada wpływ, jaki ustne refleksje mogą mieć na umiejętności językowe uczniów EFL (English as a Foreign Language). Badanie zostało przeprowadzone na jednym z uniwersytetów na Cyprze Północnym na sześciu wydziałach języka angielskiego i literatury (ELL), studentach pierwszego roku. Badacz wykorzystał quasi-doświadczalny projekt jednej grupy przed testem i po teście, aby dowiedzieć się o różnicach między wynikami przed i po teście i wsparł badanie kwestionariuszami, aby dowiedzieć się, w jaki sposób uczniowie postrzegają używanie ustnych refleksji w celu poprawy swoich umiejętności mówienia. Badanie zostało zrealizowane przy użyciu aplikacji mobilnej o nazwie Podbean, która dała uczniom możliwość zamieszczenia podcastów i refleksji. Zebrane dane zostały przeanalizowane przy użyciu SPSS w wersji 20 za pomocą statystyk opisowych, a do porównania wyników pre-testu i post-testu wykorzystano test Related Samples Wilcoxon Signed Ranking. Wyniki wskazywały, że wyniki uczniów w teście powysiłkowym rzeczywiście poprawiły się w porównaniu z testem wstępnym, a postrzeganie uczniów było w większości pozytywne, jeśli chodzi o stosowanie ustnych refleksji.