Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Poczta 0 zł »

Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce(Miękka)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 49,00 zł
39,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 9,80 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 48h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 48 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 250 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.
- Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej.

Płatność elektroniczna (PayU, Masterpass)
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
8,50 zł
7,50 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
8,50 zł
7,50 zł
Kurier pocztowy
12,50 zł
11,50 zł
InPost Paczkomaty 24/7
12,50 zł
11,50 zł
Kurier
13,50 zł
12,50 zł

Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Poczta Polska - odbiór w punkcie
11,50 zł
10,50 zł
Kurier pocztowy
15,50 zł
14,50 zł
Kurier
16,50 zł
15,50 zł
Tańsza dostawa z tytułami PWN
Słowa kluczowe: pedagogika szkolnictwo

Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce

Dydaktyka – jak każda dyscyplina naukowa – wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są impulsy płynące z socjologii, psychologii, politologii, antropologii, a współcześnie także neuronauk. Wiedza dydaktyczna nie jest nam potrzebna jedynie do tego, by po jej śladzie interpretować zdarzenia na lekcjach i stosować rekomendowane strategie, ale staje się niezbędna, by zrozumieć własne głęboko ukryte założenia i być zdolnym do krytycznej refleksji nad nimi, a czasem też do zmiany swoich uprzednich wyborów.

Proponowany podręcznik poświęcony jest próbie ustalenia zróżnicowania teoretycznego i metodologicznego, z jakim mamy do czynienia na gruncie dydaktyki. Jego celem jest wskazanie i porównanie ze sobą najważniejszych odmian myślenia dydaktycznego i związanych z nim praktyk nauczania oraz dyskusji, jakie na ich temat są toczone. Nie chodzi w nim jednak o opisanie ostatecznych rozstrzygnięć, a jedynie o umożliwienie studentom – przyszłym nauczycielom i pedagogom – zdobycie orientacji w teoriach i zjawiskach dydaktycznych, jakie można zaobserwować w krajach, w których rozwijana jest akademicka refleksja dydaktyczna i organizowane są instytucjonalne formy kształcenia.

Publikacja Doroty Klus-Stańskiej – powiem to wprost i od razu – otwiera nowy rozdział dydaktycznego pisania o dydaktyce.  Opiniowany podręcznik jest kompletny (jeśli idzie o dobór treści i ich ujęcie) i wyraźnie adresowany! Autorka przy pełnym uwzględnieniu tego, co jest znaczące w dyskursie międzynarodowym (bibliografia i empiryczne przykłady) uwzględnia kontekst krajowy i potrzeby edukacyjne studentów. Trudno nadto nie odnieść wrażenia, że tekst powstał na bazie scalenia uspójnionej i poddanej meta-refleksji wiedzy wyniesionej z wielu różnorakich – bo związanych i z byciem ekspertem w projektach badawczo-rozwojowych służących zmianie modelu szkoły w Polsce po 1989 roku, i z dyskusjami w obszarze zmiany paradygmatycznej w dydaktyce, i, nade wszystko, z pracą wykładowczyni akademickiej oraz promotorki prac dyplomowych i na stopień naukowy – doświadczeń.
Z recenzji dr hab. B. Doroty Gołębniak, prof. CDV,
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Strony 7-10.pdf(pdf)
40 KB

Dorota Klus-Stańska

prof. zw. dr hab.;
Przez wiele lat związana z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim, pracuje obecnie w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego, kierując Zakładem Badań nad Dzieciństwem i Szkołą. Jej zainteresowania naukowe dotyczą dydaktyki, pedagogiki wczesnoszkolnej i pedeutologii. Zajmuje się przede wszystkim badaniem procesów kształcenia w szkole oraz i mechanizmów wytwarzanych przez nią barier w rozwoju uczniów.
W latach 1994–2002 założyła i prowadziła eksperymentalną Autorską Szkołę Podstawową „Żak” w Olsztynie opartą na metodyce progresywistycznej. Jest założycielką i redaktorem naczelnym wysoko punktowanego czasopisma Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education i wiceprzewodniczącą Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, w którym kieruje także Zespołem Dydaktyki. Badania prowadziła w szkołach w Polsce i zagranicą (Wielka Brytania, Szwajcaria, Holandia, Australia). Brała udział w programach międzynarodowych jako uczestnik, polski ekspert i polski konsultant (PHARE; projekt SMART; projekt Upgrading Education and Training in Poland; TEMPUS; projekt The Rostock Model).
Jest autorką i redaktorem naukowym 23 książek i ponad 160 artykułów i rozdziałów w książkach, w tym m.in. Adaptacja szkolna siedmiolatków, Konstruowanie wiedzy w szkole, Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń, a także (z M. Nowicką) Sensy i bezsensy wczesnej edukacji, (red.) Światy dziecięcych znaczeń, (red.) Dokąd zmierza polska szkoła (red. z M.J. Szymańskim, M.S. Szymańskim) Renesans (?) nauczania całościowego.
Za swoją działalność otrzymała wiele nagród i wyróżnień, m.in. Złoty Krzyż Zasługi za osiągnięcia naukowe i dydaktyczne, Nagrodę Indywidualną Ministra Edukacji i Sportu oraz Nagrodę Polskiej Akademii Nauk za książkę Konstruowanie wiedzy w szkole.

Rekrutacja Teoria i praktyka

We współczesnej gospodarce, w której dominują usługi oraz sektory oparte na wiedzy, kompetencje pracowników, ich doświadczenie, umiejętności, cechy charakteru to jeden z głównych czynników konkurencyjnych przedsiębiorstwa. Rekrutacja stała się najwa...
54,00 zł

Diagnostyka i terapia w praktyce lekarskiej

Książka zawiera ogromny zasób wiadomości, który został przedstawiony w przejrzysty sposób, co ułatwia szybkie odnajdywanie poszczególnych zagadnień, zapamiętywanie, uczenie, a także wykorzystywanie ich w codziennej praktyce ...

Finansowanie inwestycji w teorii i praktyce

Podręcznik akademicki, w którym problematyka finansowania inwestycji została przedstawiona w sposób kompleksowy, z uwzględnieniem różnych źródeł finansowania.Autorka systematycznie omawia elementy złożonego procesu finansowania inwestycji:...

Etnografia wizualna w badaniach i praktyce pedagogicznej

Książka stanowi bardzo interesującą i nowatorską w polskich warunkach propozycję wykorzystania etnografii wizualnej w badaniach ewaluacyjnych – szczególne w autoewaluacji. Autorka wychodzi naprzeciw potrzebom praktyków poszukujących...

Kognitywno-komunikacyjna teoria przekładu

Książka o teorii i praktyce przekładu!!Czy tłumaczenie może dorównać oryginałowi? Czy tłumaczyć może każdy, kto zna język obcy? Czy tłumaczenie musi być dosłowne? Czy tłumaczenie jest w ogóle możliwe?W proponowanej czytelnikowi ...
49,00 zł

Chirurgia jednego dnia Dylematy praktyki

Chirurdzy i anestezjolodzy znajdą w tej publikacji praktyczne wskazówki dotyczące wykonywania procedur chirurgii jednego dnia w „szczególnych przypadkach”, m.in. u pacjentów otyłych, uczulonych na lateks, z upośledzenie...

Regionalizm w teorii i praktyce państw Azji Wschodniej

Głównym celem poznawczym pracy jest zidentyfikowanie kluczowych czynników leżących u podstaw regionalizmu wschodnioazjatyckiego wraz z określeniem specyfiki tego procesu, jego ewolucji oraz struktury. W książce podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, w...

Feynmana wykłady z fizyki Tom 1 część 1 Mechanika Szczególna teoria względności

Feynmana wykłady z fizyki, słynny podręcznik, pierwotnie przeznaczony dla studentów Kalifornijskiego Instytutu Technologicznego, następnie przekształcony przez współpracowników autora, Roberta B. Leightona i Matthew Sandsa, w najbardziej niez...

Rysunek architektoniczny w praktyce, czyli jak patrzeć ze zrozumieniem

Co roku setki maturzystów szturmują progi uczelni architektonicznych z nadzieją spełnienia swoich marzeń i wyobrażeń o architekturze. Kandydaci na architektów wiedzą doskonale, że aby ten szturm dał pozytywny rezultat muszą opanować w możliwie najwy...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!