Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Paradygmaty dydaktyki(eBook)

Myśleć teorią o praktyce

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 1, 2018

  • Autor: Dorota Klus-Stańska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 39,00 zł
27,30
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 11,70 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Słowa kluczowe: Pedagogika dydaktyka szkolnictwo

Paradygmaty dydaktyki

Dydaktyka – jak każda dyscyplina naukowa – wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są impulsy płynące z socjologii, psychologii, politologii, antropologii, a współcześnie także neuronauk. Wiedza dydaktyczna nie jest nam potrzebna jedynie do tego, by po jej śladzie interpretować zdarzenia na lekcjach i stosować rekomendowane strategie, ale staje się niezbędna, by zrozumieć własne głęboko ukryte założenia i być zdolnym do krytycznej refleksji nad nimi, a czasem też do zmiany swoich uprzednich wyborów. Proponowany podręcznik poświęcony jest próbie ustalenia zróżnicowania teoretycznego i metodologicznego, z jakim mamy do czynienia na gruncie dydaktyki. Jego celem jest wskazanie i porównanie ze sobą najważniejszych odmian myślenia dydaktycznego i związanych z nim praktyk nauczania oraz dyskusji, jakie na ich temat są toczone. Nie chodzi w nim jednak o opisanie ostatecznych rozstrzygnięć, a jedynie o umożliwienie studentom – przyszłym nauczycielom i pedagogom – zdobycie orientacji w teoriach i zjawiskach dydaktycznych, jakie można zaobserwować w krajach, w których rozwijana jest akademicka refleksja dydaktyczna i organizowane są instytucjonalne formy kształcenia.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7
Podziękowania 11
ROZDZIAŁ 1. Dydaktyka – między potocznością a nauką 13
1.1. Dydaktyczne doświadczenia potoczne 13
1.2. Dydaktyka jako praktyka kulturowa i dyscyplina naukowa 19
1.3. Dydaktyczne spory o wiedzę i kształcenie 29
1.4. Paradygmaty w rozwoju nauki 37
1.5. Paradygmaty w dydaktyce? 42
1.6. Mapa paradygmatów dydaktycznych 53
ROZDZIAŁ 2. Paradygmaty obiektywistyczne 59
2.1. Dydaktyka normatywna 63
2.2. Dydaktyka instrukcyjna 80
2.3. Neurodydaktyka 94
ROZDZIAŁ 3. Paradygmaty interpretatywno-konstruktywistyczne 111
3.1. Dydaktyka humanistyczna 116
3.2. Dydaktyka konstruktywistyczna 131
	3.2.1. Między konstruktywistyczną dydaktyką rozwojowo-poznawczą a socjokulturową 144
3.3. Dydaktyka konektywistyczna 167
ROZDZIAŁ 4. Paradygmaty transformatywne 187
4.1. Dydaktyka krytyczna 196
4.2. Dydaktyka libertariańska 220
Bibliografia 261
Indeks nazwisk 271
Indeks rzeczowy 275
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Dorota Klus-Stańska

prof. zw. dr hab.;
Przez wiele lat związana z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim, pracuje obecnie w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego, kierując Zakładem Badań nad Dzieciństwem i Szkołą. Jej zainteresowania naukowe dotyczą dydaktyki, pedagogiki wczesnoszkolnej i pedeutologii. Zajmuje się przede wszystkim badaniem procesów kształcenia w szkole oraz i mechanizmów wytwarzanych przez nią barier w rozwoju uczniów.
W latach 1994–2002 założyła i prowadziła eksperymentalną Autorską Szkołę Podstawową „Żak” w Olsztynie opartą na metodyce progresywistycznej. Jest założycielką i redaktorem naczelnym wysoko punktowanego czasopisma Problemy Wczesnej Edukacji/Issues in Early Education i wiceprzewodniczącą Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, w którym kieruje także Zespołem Dydaktyki. Badania prowadziła w szkołach w Polsce i zagranicą (Wielka Brytania, Szwajcaria, Holandia, Australia). Brała udział w programach międzynarodowych jako uczestnik, polski ekspert i polski konsultant (PHARE; projekt SMART; projekt Upgrading Education and Training in Poland; TEMPUS; projekt The Rostock Model).
Jest autorką i redaktorem naukowym 23 książek i ponad 160 artykułów i rozdziałów w książkach, w tym m.in. Adaptacja szkolna siedmiolatków, Konstruowanie wiedzy w szkole, Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń, a także (z M. Nowicką) Sensy i bezsensy wczesnej edukacji, (red.) Światy dziecięcych znaczeń, (red.) Dokąd zmierza polska szkoła (red. z M.J. Szymańskim, M.S. Szymańskim) Renesans (?) nauczania całościowego.
Za swoją działalność otrzymała wiele nagród i wyróżnień, m.in. Złoty Krzyż Zasługi za osiągnięcia naukowe i dydaktyczne, Nagrodę Indywidualną Ministra Edukacji i Sportu oraz Nagrodę Polskiej Akademii Nauk za książkę Konstruowanie wiedzy w szkole.

Inni Klienci oglądali również

49,00 zł

Dydaktyka Podręcznik akademicki

Przekazujemy czytelnikom podręcznik wybitnego pedagoga - dydaktyka, komparatysty i badacza dziejów oświaty, członka rzeczywistego Polskiej Akademii Nauk PAN profesora Czesława Kupisiewicza. W dobie płynnej ponowoczesności wydawałoby się, że nie ...
26,60 zł

Wybrane paradygmaty zarządzania firmami rodzinnymi

Monografia podejmuje bardzo nowoczesny aspekt nauk o zarządzaniu, a mianowicie modelowanie zarządzania firmami rodzinnymi. Ten obszar w nauce zarządzania, szczególnie intensywnie badany był i jest (przez teoretyków i praktyków) w k...
40,00 zł

Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich

Książka podejmuje nieobecne w polskiej literaturze rozważania nad ulokowaniem dydaktyki szkoły wyższej na mapie paradygmatów wyróżnianych w pedagogice. Potrzeba napisania pracy – podejmującej próbę ukazania specyfiki akademic...
15,00 zł

Paradygmaty i instrumenty kreowania wartości przedsiębiorstwa

W książce opisano problemy poszukiwania, tworzenia i wykorzystywania różnych instrumentów i mechanizmów kreowania wartości przedsiębiorstwa z uwzględnieniem odmiennych koncepcji i rozwiązań metodycznych. Międzynarodowe Standardy Sp...
2,00 zł

Przyszłość polonistyki - 38 O potrzebie innowacji w dydaktyce polonistycznej

Praca zawiera opracowaną przez najwybitniejszych przedstawicieli środowisk z całej Polski diagnozę aktualnego stanu polonistyki, zarówno naukowej, jak i dydaktycznej, z próbą nakreślenia wizji jej przyszłości w odpowiedzi na wymagania cza...
10,00 zł

Dydaktyka kultury polskiej w kształceniu językowym cudzoziemców

Propozycja dla studentów, nauczycieli i lektorów języka polskiego jako obcego zainteresowanych rolą oraz miejscem realiów i kultury w kształceniu językowym. Opracowana w formie podręcznika metodycznego publikacja prezentuje ewolucj...
5,00 zł

Badania jakościowe w naukach społecznych - 08 Rozdziały 5-6, Dyskurs i krytyka naukowa podstawowymi paradygmatami działalności naukowo-badawczej, Proces kształtowania autorytetu uczonego

Celem monografii jest scharakteryzowanie wybranych zagadnień związanych z projektowaniem i prowadzeniem badań jakościowych w naukach społecznych, dlatego opisano ich podstawy teoretyczne oraz omówiono najważniejsze metody i techniki badawcze. Wś...
3,50 zł

Literatura dla dzieci i młodzieży. T. 4 - 04 Powieść dla dziewcząt w latach 1969—1980, Niekoniecznie zgodnie z paradygmatem

Czwarty tom skryptu zawiera analizy i reinterpretacje literatury dla dzieci i młodzieży powstałej w okresie Polski Ludowej. Składają się na niego artykuły podejmujące zagadnienia z zakresu bibliotekoznawstwa i kulturoznawstwa wcześniej pomijane przez b...
23,60 zł

Dydaktyka języka arabskiego. Rozwijanie receptywnych sprawności językowych

Od redaktorów (Barbara Michal-Pikulska, Magdalena Lewicka) / 11 EWOLUCJA KONCEPCJI KOMPETENCJI I SPRAWNOŚCI JĘZYKOWYCH Teresa Siek-Piskozub Ewolucja koncepcji kompetencji językowej w glottodydaktyce / 23 Jolanta Sujecka-Zając O sprawnościac...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!