Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Nagrody na zakończenie roku szkolnego

Szkoła na wirażu zmian politycznych(eBook)

Bez cenzury

1.00  [ 2 oceny ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Kraków, 1, 2013

  • Autor: Bogusław Śliwerski

  • Redakcja naukowa: Bogusław Śliwerski

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 18,00 zł
16,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 1,80 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Szkoła na wirażu zmian politycznych

Publikacja Bogusława Śliwerskiego pt. Szkoła na wirażu zmian politycznych. Bez cenzury, to kolejna po Ped@gog w blogosferze, Kraków 2009 i Klinika akademickiej pedagogiki, Kraków 2011, książka powstała z esejów Autora zamieszczanych na Jego blogu (sliwerski-pedagog.blogspot.com), który jest miejscem refleksji Autora dotyczących obserwowanych przez Niego zjawisk i wydarzeń odnoszących się do szeroko rozumianej pedagogiki. [...] Lektura publikacji Bogusława Śliwerskiego przedstawia rzeczywistość edukacyjną w „krzywym zwierciadle”. Incydenty dostrzeżone, czy jak pisze sam Autor, o których jest informowany, przez zaniepokojonych, często bezradnych wobec nich pedagogów, rodziców, demaskują patologię, która bez skrupułów obejmuje każdy etap edukacji od przedszkola po szkołę wyższą, każdy podmiot pedagogicznych oddziaływań nie wyłączając małych dzieci i osób z niepełnosprawnością. Z treści publikacji wyłania się bardzo niekorzystny obraz polskiej szkoły, taki był jednak, jak rozumiem, zamiar Autora – „powiedzieć” głośno to, o czym wielu z pedagogów rozmawia w kuluarach szkolnych czy uczelnianych korytarzy. Nie oznacza to, że wszędzie jest równie źle, jak opisuje to Autor - że nie ma szkół, uczelni funkcjonujących prawidłowo, że nie ma ludzi z zasadami (z których można byłoby w sensie społecznym być dumnym). Dlatego, jak wyczytuję z publikacji, jej Autor nie dokonuje uogólnień, z konsekwencją trzyma się formuły egzemplifikacji, na ile jednak częstej, powtarzalnej – pozostawia ocenie czytelnika. Pewne jest jedno, że eseje autorstwa Bogusława Śliwerskiego nie pozwalają odbiorcy zostać wobec nich obojętnym. Jednych będą irytować, oburzać, innym pozwolą się z poglądami Autora zidentyfikować, dadzą odwagę do działania, otwartego sprzeciwu wobec dostrzeganych nieprawidłowości, jeszcze innych, mam nadzieję, zawstydzą, a może nawet przestraszą, co sprawi, że w podobnych sytuacjach (w swoim środowisku) zastanowią się czy milczeć, udać, że nie dostrzegają problemu, bo przecież postawy takie w efekcie i tak legitymizują patologię.[...] Publikacja Bogusława Śliwerskiego jest inspirująca i z innego powodu. Niewątpliwym jej walorem jest upowszechnianie wiedzy stricte naukowej. W swoich krótkich, nierzadko 1-2 stronicowych esejach Bogusław Śliwerski dba o wiarygodność naukową i odwoływanie się do autorów koncepcji, teorii czy klasyfikacji odnoszących się do zagadnienia.[...] Kolejny walor publikacji, wynikający z przyjętej stylistyki esejów pedagogicznych, to dzielenie się z czytelnikiem refleksją i „zaproszenie do spotkania i udziału” w wydarzeniach i debatach naukowych, w których nie miał on okazji brać bezpośredniego udziału, a które Autor (w nich uczestniczący) uznaje za znaczące dla refleksji pedagogicznej.[...] Z treści publikacji wyłania się konsekwentny obraz zaangażowania i troski jej Autora o kondycję pedagogiki jako nauki i szkoły jako obszaru koniecznego pedagogicznego zainteresowania - obu będących bezsprzecznie na tytułowym „wirażu”, aż nadto dobitnie zdefiniowanym przez Bogusława Śliwerskiego. Bogactwo dostrzeżonych przez Autora niebezpieczeństw, nieprawidłowości, wręcz patologii może „paraliżować”, wolę jednak myśleć, że stanie się inspiracją do działania, legitymacją do sprzeciwu i budowania koalicji, coraz potężniejszej w liczbie tych, którzy nie chcą godzić się na marginalizację pedagogiki jako nauki, a szkoły – edukacji jako nieistotnego epizodu w życiu człowieka. Z recenzji prof. dr hab. Iwona Chrzanowska

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Kiedy polska oświata stanie się publiczna?      ??9
Co we wczesnej edukacji jest banałem?      ?18
Edukacja współczesnego dziecka – wartość czy banał?      ?20
Troska o prawa dziecka jako konieczny etap w rozwoju kultury      ?23
Kto i czyje interesy rozgrywa przedszkolną kartą?      ?26
Wolontariacki Dzień Dziecka      ?28
Dzieło i pedagogia Janusza Korczaka w nowym odczytaniu      ?30
(Non-)sens zielonych szkół      ?36
Wesoła szkoła      ?38
Groźny w szkole incydent      ?39
Przestępczość nieletnich, czyli co mówią fakty      ?41
Pedagodzy walczą o młodzież      ?43
Ideał a młodzież      ?48
Po co szkołom patron?      ?51
Głos profesora pedagogiki przeciwko szamanom
w publicznej debacie      ?53
O edukacji w informatycznej mgle ponowoczesnego świata      ?56
Pedagodzy w świecie fanfików, erpegowców, hakerów,
hejterów, hipsterów, inuksowców i blogasków      ?59
Lu(łó-)dzki eksperyment pedagogiczny?      ?62
Jak pod przymusem zmuszać uczniów?      ?63
O autorytarnym wychowaniu      ?65
Zimny chów niepełnosprawnych dzieci      ?67
Nauczyciel wspierający jako persona non grata
w szkole integracyjnej      ?69
Czarna pedagogika w roku Janusza Korczaka      ?72
Uczniowie do szczot      ?75
Kto ma płacić za nauczycielskie błędy?      ?78
Kto kogo szykanuje w szkole? Z perspektywy outsidera      ?82
Dlaczego nauczyciele tolerują mobbing w szkole?      ?85
Pedagodzy nie dochodzą swoich praw, gdy są dyskryminowani      ?90
Kto ma sumienie humanistyczne?      ?92
Szkoła partnerska czy demokratyczna?      ?94
Komu i po co są potrzebni rodzice w szkole?      ?98
Sprawa Alana ma szerszy wymiar oświatowy i pedagogiczny      101
Rodzice mają dość! Chcą rady szkoły      118
Verba docent, exempla trahunt – szkoła jako prywatne
terytorium nieograniczonej władzy      120
Artystyczna testomania      126
„Zemsta” na nieukach CKE      128
Matura z kaktusem      129
Czy rzeczywiście primus inter pares?      132
Kiepskie wyniki w znakomitych, zdaniem MEN, gimnazjach      134
Wykoślawiona ewaluacja szkół      136
Egzaminy merytoryczne i polityczne      142
Po raz kolejny dorośli nie zdali matury,
a płacić ma za to młodzież?      144
Szkoły z obsesją przełożonego      146
Typy przywództwa w edukacji      150
Wychowawca roku 2012 za 1,23 z VAT      151
Szkoła psychopedagogicznej manipulacji      154
Jak radzić sobie z opresorami, demonami czy wampirami władzy?      157
Dyrektor szantażysta może stracić pracę! Oby!      159
Jak szkolić niedouczonych dyrektorów szkół?      161
Andragogika dezintegracji i demoralizacji      164
O tym, jak niektórzy dyrektorzy liceów są na bakier
z rozumem, prawem pedagogiką      169
Pozytywnie zakręceni      171
Nauczyciele wolności      175
Najlepszy wychowawca?      180
E-wychowawcy po wirtualnych kursach      183
M-learning w kształceniu dzieci, młodzieży i dorosłych      185
Nowoczesna edukacja, ale... bez przyszłości      187
Czy warto pisać własny program kształcenia?      189
Edukacyjne zło-dziejstwo      194
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Bogusław Śliwerski

Pedagog, profesor zwyczajny Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego i Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie; doktor honoris causa UMCS w Lublinie (2014), UKW w Bydgoszczy (2016) i KUL w Lublinie (2017); profesor honorowy Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie i Uniwersytetu Śląskiego; przewodniczący Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN (2011–2019), ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej (od 2002), członek Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów (b. przewodniczący Sekcji Nauk Humanistycznych i Społecznych 2013–2016). Monografie: Turystyka habilitacyjna Polaków na Słowację w latach 2008-2016. Studium krytyczne (2018); Pedagogia harcerskiego wychowania (2018), Meblowanie szkolnej demokracji (2017), Habilitacja. Diagnoza. Procedury. Etyka. Postulaty (2017), Edukacja (w) polityce – polityka (w) edukacji. Inspiracje do badań polityki oświatowej (2015), Diagnoza uspołecznienia publicznego szkolnictwa III RP w gorsecie centralizmu (2013), Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości (2012).

Przeczytaj fragment

Bogusław Śliwerski

Pedagog, profesor zwyczajny Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego i Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie; doktor honoris causa UMCS w Lublinie (2014), UKW w Bydgoszczy (2016) i KUL w Lublinie (2017); profesor honorowy Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie i Uniwersytetu Śląskiego; przewodniczący Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN (2011–2019), ekspert Polskiej Komisji Akredytacyjnej (od 2002), członek Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów (b. przewodniczący Sekcji Nauk Humanistycznych i Społecznych 2013–2016). Monografie: Turystyka habilitacyjna Polaków na Słowację w latach 2008-2016. Studium krytyczne (2018); Pedagogia harcerskiego wychowania (2018), Meblowanie szkolnej demokracji (2017), Habilitacja. Diagnoza. Procedury. Etyka. Postulaty (2017), Edukacja (w) polityce – polityka (w) edukacji. Inspiracje do badań polityki oświatowej (2015), Diagnoza uspołecznienia publicznego szkolnictwa III RP w gorsecie centralizmu (2013), Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości (2012).

4,99 zł

Szkoła świata

Fragment: "Pokój pana Zygmunta, na tylną część domu wychodzący, nie tok wesoły, jak pomieszkanie pięknej jego małżonki. Obszerny i posępny, cały zawalony księgami i szafami. Biblioteka ze wsi od dawna przeniesiona do miasta. Nie takie wszak...
2,00 zł

Szkice z polityki bezpieczeństwa i myśli politycznej - Алексей Сабадан - Отношения кнр и республика корея в сфере безопасности: критический анализ

Strach od zarania dziejów był elementem manipulacji. Legł u podstaw powstania pierwszych organizacji państwowych, wykreował religię. Integralnie związany ze sprawowaniem władzy może uchodzić za jej praprzyczynę oraz źródło. Jest tym, co p...
2,50 zł

Polskie wybory 2014–2015. Kontekst krajowy i międzynarodowy - przebieg rywalizacji - konsekwencje polityczne. T. 2 - 10 Katarzyna Czornik: Problematyka uchodźców (migrantów) z Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej w kampanii parlamentarnej z 2015 roku. Ana

W niniejszym tomie zawarto opracowania odnoszące się do kilku kluczowych kwestii problemowych związanych z rywalizacją wyborczą w Polsce: uwarunkowań formalno-prawnych i finansowych kampanii wyborczych, jakości oferty wyborczej w kampaniach oraz znacze...
49,00 zł

Rozwój internetu a zmiany w mediach, systemach medialnych oraz społecznych

Rozwój nowych technologii medialnych, a zwłaszcza popularyzacja i rozwój internetu, powodują daleko idące zmiany w samych mediach, zwłaszcza tych „tradycyjnych”, systemach medialnych i społecznych, polityce medialnej, dziennik...
2,00 zł

BEZPIECZEŃSTWO ENERGETYCZNE POZNAŃ 2014 RYNKI SUROWCÓW I ENERGII - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ t.1. - Bogusław Stankiewicz, Aleksandra Kocjan POPYT I PODAŻ ENERGII CIEPLNEJ W ŚWIETLE ZMIAN SYSTEMOWYCH

Wyniki badań naukowych, które przedostają się do dyskursu publicznego na temat bezpieczeństwa energetycznego, przedstawiane są selektywnie w zależności od koniunkturalnych potrzeb. Nierzadko prezentowane fragmentarycznie, bez kontekstu, w jakim ...
2,10 zł

Polskie wybory 2014–2015. Kontekst krajowy i międzynarodowy – przebieg rywalizacji – konsekwencje polityczne. T. 1 - 13 Agnieszka Walecka-Rynduch: Słowo i emocje. MediaEgo w MediaPolis. „Literacki” kontekst wyborów politycznych 2015 roku

Opracowania zawarte w niniejszym tomie odnoszą się do trzech podstawowych grup zagadnień: strategicznego ukierunkowania poszczególnych kampanii, roli pełnionej w strategiach komunikacyjnych przez media masowe oraz personalizacji kampanii (ze szc...
11,00 zł

Przemiany polityczne w Kongu. Od kolonii po współczesne państwo (1885–2020) - Późna dekolonizacja i zaskakująca niepodległość

Monografia została uporządkowana chronologicznie i obejmuje trzy części: pierwsza dotyczy lat 1885–1959, druga lat 1960–2000 i trzecia lat 2001–2018. Jednocześnie rozdziały poprzedzono Prologiem i podsumowano Epilogiem, co pozwoliło d...
8,00 zł

Przemiany polityczne w Azerbejdżanie - Zagrożenia dla integralności terytorialnej państwa i ich neutralizacja (czerwiec–sierpień 1993 roku)

"Z wielką drobiazgowością kreśli niełatwą drogę tej zakaukaskiej republiki do zbudowania podstaw postradzieckiej państwowości, ukazując liczne, piętrzące się na niej przeszkody, ujawniające się zarówno w ramach systemu politycznego, jak i w...
9,00 zł

Analiza komunikacji politycznej a teoria Douglasa N.Waltona - System argumentacji politycznej a teoria argumentacji .... aspekt metodologiczny

Komunikacja polityczna determinuje naszą recepcję rzeczywistości społecznej.Wpływa na odbiór obowiązujących regulacji prawnych, działalności instytucji etc.Problem pojawia się wtedy, kiedy przekaz przestaje być spójny pod względem przekon...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!