Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Wirtualne Targi Książki - rabaty do -43%

Pedagogika społeczna Tom 1(Miękka)

1.33  [ 9 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka

Pedagogika społeczna Tom 1

Aktualny podręcznik przedstawiający spójny pogląd na pedagogikę społeczną jako dyscyplinę akademicką oraz orientację działania. Stanowi "pomost" między przeszłością (korzeniami) tej dyscypliny, jej teraźniejszością i przyszłością.

Prezentowany tom pierwszy podręcznika to spójny wykład autorski prezentujący najważniejsze stanowiska teoretyczne i problemy praktyczne w tej dziedzinie. Wskazuje miejsce pedagogiki społecznej w rodzinie nauk społecznych i humanistycznych. Omawia kategorie pojęciowe oraz konteksty metodologiczne dyscypliny. Porusza także zagadnienia dotyczące jej wymiaru aksjologicznego. Opisując pedagogikę społeczną jako jedną z możliwych orientacji działania, wskazuje także obszary praktycznego działania pedagoga społecznego.

Autorom gratuluję pomysłu opracowania tak poważnego i potrzebnego w środowisku akademickim dzieła. Podręcznik przygotowano starannie, ogromnym nakładem sił i czasu. Jak zwykle, zgodnie z tradycją, Ośrodek Łódzki, z niestrudzonymi Uczniami prekursorów pedagogiki społecznej - stanął na wysokości zadania.
dr hab. Elżbieta Trafiałek, Akademia Świętokrzyska
Autorka przekonuje czytelnika, że pedagogika społeczna dostarcza wielu odmian interpretacji teoretycznej praktyki działania. Tak przygotowana książka dostarcza nie tylko szerokiego i kompetentnie opracowanego zakresu wiedzy, ale też zachęca czytelnika do samodzielnych refleksji i dalszych studiów, do kształtowania rozumnej, krytycznej i otwartej postawy wobec samego przedmiotu kształcenia, jak też myślenia o profesjach społecznych.Trzeba zaznaczyć, że trafnym rozwiązaniem okazało się wprowadzenie bloków rozszerzających ramek , z treściami pogłębiającymi wybrane zagadnienia, przykładami lub krótkimi syntezami. W związku z powyższym, moim zdaniem, ten podręcznik akademicki posiada szczególną wartość.
dr Jolanta Kędzior, Uniwersytet Wrocławski
Książka Ewy Marynowicz-Hetki nie daje spokoju, zahacza intelektualnie i nakazuje zajmować się zawartą w niej myślą, wracać do niej, polemizować z nią. Jawi mi się zatem, jako pozycja bardzo wartościowa, pozwalająca nie tylko na zaawansowane akademicko dyskusje, ale też przeżycie wspaniałej, intelektualnej przygody, inspirującej - być może - nowe, oryginalne pedagogiki społeczne.
dr hab. Maria Mendel, Uniwersytet Gdański
Praca stanowi cenne źródło informacji, wiedzy i uczy krytycznego myślenia i działania. Adekwatna do zajęć z pedagogiki społecznej, profilaktyki a także pedagogiki resocjalizacyjnej, gdyż poruszane kwestie są pomocne w realizacji tych zajęć.
dr Danuta Raś, Uniwersytet Śląski
Najważniejszą kwestią jest aktualność problematyki. Merytoryczna poprawność pozostaje poza dyskusją. Uderza oryginalna, zdecydowanie autorska, koncepcja doboru pojęć kluczowych, wokół których rozpięta jest treść wykładu. Jest to niejako powrót do źródeł polskiej szkoły pedagogiki społecznej, przy mocnym zaakcentowaniu dominujących w teraźniejszości problemów i kwestii społecznych.Zauważalna jest rezygnacja z tradycyjnych analiz treściowych na rzecz problemowego ujęcia szerokich kontekstów zdarzeń społecznych. Praca jest ważnym głosem w dyskusji nad naukowym charakterem pedagogiki społecznej, dowodzi istnienia właściwych jej teorii naukowych i metodologicznej odrębności.
dr Zofia Szarota, Akademia Pedagogiczna w Krakowie
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa do 3 dni robocze
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier - dostawa do 2 dni roboczych
    • Poczta Polska (kurier pocztowy oraz odbiór osobisty w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch) - dostawa do 2 dni roboczych
    • ORLEN Paczka - dostawa do 2 dni roboczych
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Ewa Marynowicz-Hetka

Profesor zwyczajny, kierownik Katedry Pedagogiki Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego. Autorka i współautorka publikacji z obszaru pedagogiki społecznej oraz pracy socjalnej.

Przeczytaj fragment

Krótkie wykłady z pedagogiki Edukacja regionalna

Książka prezentuje dzieje zainteresowania edukacją regionalną oraz sposoby badania, opisywania i interpretowania różnic kulturowych. Z perspektywy różnych dyscyplin nauk humanistycznych i społecznych pokazuje, jak odmienne mogą być podejścia do wied...

Psychologia społeczna Tom 6 3 (18) 2011

Arkadiusz Białek: Podejmowanie perspektywy epistemicznej przez osoby w różnym wiekuTomasz Baran: Pomiar zjawiska infrahumanizacji "obcych" poprzez atrybucję słów typowo ludzkich i typowo zwierzęcychMalwina Szpitalak,...

Integracja społeczna jako wyzwanie dla polityki społecznej i pracy socjalnej

Książka podejmuje bardzo aktualne i ważne problemy, które są rozważane zarówno w ujęciu krajowym, regionalnym i lokalnym oraz w różnych ujęciach na obszarze Unii Europejskiej. W badaniach nad społeczeństwem obywatelskim oraz relacj...

Badania jakościowe w pedagogice

Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady...

Psychologia społeczna Tom 6 numer 4/2011

W numerze Maciej Dymkowski:W sprawie nomotetycznych aspiracji psychologii społecznej [On nomothethical aspirations of social psychology],Eufrozyna Gruszecka:Wdzięczność a szczęśliwe życie [Gratitude and subjective we...

Stomatologia społeczna

Publikacja Stomatologia społeczna została przygotowana pod redakcją prof. dr hab. Krystyny Pawlas oraz prof. dr hab. Tomasza Konopki. To jedyna książka na polskim rynku wydawniczym, która przedstawia w sposób szczegółowy tytułową problemat...

Metodologia badań nad stratyfikacją społeczną

Struktura społeczna to układ relacji między kategoriami społecznymi, instytucjami i ludźmi, przy czym dominującym aspektem tego układu jest jego wymiar hierarchiczny, który można określić mianem stratyfikacji społecznej. W książce te...

Psychologia społeczna 1(28)2014

Czasopismo "Psychologia społeczna" jest kwartalnikiem, organem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Profil czasopisma obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej psychologii społecznej, c...

Polityka społeczna

Nowe, rozszerzone i uaktualnione wydanie klasycznego podręcznika akademickiego z zakresu polityki społecznej. Książka, którą przedstawiamy czytelnikom, jest zaktualizowaną wersją pracy zbiorowej pracowników Instytutu Pol...

Recenzje (1):

Najnowsze | Najbardziej pomocne

Pojawia się pytanie: Dla kogo tak naprawdę jest napisany ten podręcznik (chodzi o tom 1.)? Czy dla studenta, czy dla równorzędnych Autorce akademików? Bo jeśli dla studentów, to wątpliwe są jego zalety dydaktyczne. Podręcznik napisany jest bowiem nużąco i rozwlekle. Nie brak w nim nadmiernej ilości hermetyzmów językowych, które - jak się wydaje - mają za zadanie skryć mizerny status pedagogiki społecznej. Aktualnie pedagogika społeczna jest obowiązkowym przedmiotem w kształceniu pedagogów różnej maści. W tym aspekcie podręcznik znakomicie nadaje się do odstraszania przyszłych adeptów pedagogiki i tu właśnie upatruję jego bezdyskusyjnej wartości. Zważywszy na chorobliwą wręcz popularność pedagogiki jako kierunku studiów, narzędzie takie stało się koniecznością. Bóg zapłać!

Ocena: