Postrzeganie przez pilotów linii lotniczych zaawansowanej automatyki pokładowej
Skonstruowano narzędzie psychologiczne. Analiza eksploracyjna wykazała, że pięć odrębnych czynników było odpowiedzialnych za znaczną część zmienności w postrzeganiu przez pilotów zaawansowanych systemów automatyki pokładowej i szkolenia w zakresie tych systemów. Po zbadaniu czynniki te zostały oznaczone jako "zrozumienie", "szkolenie", "zaufanie", "obciążenie pracą" i "projekt". Niektóre z wyników wskazywały, że piloci, którzy latali głównie samolotami produkcji Airbusa, statystycznie istotnie lepiej postrzegali projekt systemu automatyki niż ich koledzy, którzy latali głównie samolotami produkcji Boeinga. Co-piloci, którzy latali głównie na samolotach dalekiego zasięgu firmy, wyrazili istotnie bardziej pozytywne postrzeganie szkolenia w zakresie zaawansowanej automatyzacji kabiny załogi niż kapitanowie liniowi samolotów dalekiego zasięgu.Zmienne biograficzne, takie jak wiek, lata doświadczenia lotniczego i całkowita liczba wylatanych godzin, okazały się być negatywnie skorelowane zarówno z wymiarem zrozumienia, jak i szkolenia w zakresie zaawansowanej automatyzacji kabiny załogi. Ostatecznie stwierdzono, że ogólne odpowiedzi większości uczestników tego badania ilościowego były bardzo pozytywne.