Pozytywna dyscyplina dla przedszkolaków
Niezależnie od tego, jak bardzo kochasz swojego malucha, nie unikniesz chwil frustracji, gniewu, a nawet bezradności jako rodzic.
Bez względu na to, jak bardzo kochasz swojego szkraba, zdarzą się chwile, gdy będziesz myślał:
Dlaczego moja trzylatka mnie nie słucha?
Jaka karę zastosować, by być skutecznym, gdy ignoruje moje polecenia?
Czy na pewno kary?
Pozytywna Dyscyplina to podejście, które proponuje inne metody niż karanie.
Przez ostatnie 40 lat miliony rodziców zaufały zdroworozsądkowemu podejściu Pozytywnej Dyscypliny. Ta książka jest adresowana przede wszystkim do rodziców dzieci w wieku 3-6 lat i wychodzi naprzeciw wyzwaniom związanym z okresem przedszkolnym. Omawia typowe problem i dostarcza bogatą listę gotowych rozwiązań. Autorki poradnika przytaczają autentyczne historie stanowiące przykład zastosowania konkretnych narzędzi Pozytywnej Dyscypliny w odpowiedzi na problemowe sytuacje.
Najnowsze wydanie bestsellerowej książki „Pozytywna Dyscyplina dla
przedszkolaków” została wzbogacona o rozdziały dotyczące wpływu środowiska naturalnego na rozwój dziecka. Dodatkowo każdy rozdział zawiera w podsumowaniu „Tematy do przemyślenia”, które w praktyce są propozycją ćwiczeń coachingowych mających na celu zmianę perspektywy i sposobu działania samego rodzica na bardziej skuteczny, przyjazny dziecku i wspierający.
W książce znajdziesz praktyczne rozwiązania
Dowiesz się jak:
wspierać samodzielność dzieci w zakresie zaspokajania potrzeb fizjologicznych,
wykorzystać wyzwania jako okazję do uczenia się życiowych kompetencji –
bez kar i nagród,
uczyć dzieci wartościowych umiejętności społecznych i pozytywnego zachowania w domu i poza nim,
wykorzystać
spotkania rodzinne i przedszkolne, by wzmacniać poczucie przynależności,
radzić sobie w konstruktywny sposób z mnóstwem innych wyzwań.
To wydanie obejmuje zaktualizowane wyniki badań z zakresu:
neurobiologii,
dietetyki i psychodietetyki,
budowania właściwych nawyków,
bezpiecznych wzorców budowania więzi,
znaczenia mediów i elektroniki w procesie wychowania.
Publikacja wskazuje wpływ temperamentu, kultury, środowiska, a także rozwoju mózgu na zachowania dzieci w wieku przedszkolnym.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-950352-1-0
- Liczba stron: 420
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Prolog autorstwa dzieci Wprowadzenie CZĘŚĆ I. PODSTAWY Rozdział 1. Dlaczego Pozytywna Dyscyplina? Rozdział 2. Wejdź w świat dziecka Rozdział 3. Zrozumieć, co to znaczy: adekwatny do poziomu rozwoju dziecka Rozdział 4. Ten cudowny mózg. Nauka i rozwój CZĘŚĆ II. SPOŁECZNE UCZENIE SIĘ EMOCJI Rozdział 5. Empatia, współczucie i społeczne uczenie się emocji Rozdział 6. Rozpoznawanie i nazywanie emocji oraz zarządzanie nimi Rozdział 7. „Nie możesz przyjść na moje urodziny!”. Umiejętności społeczne dla przedszkolaków Rozdział 8. „Potrafię to zrobić!”. Radości (i wyzwania) wynikające z dziecięcej inicjatywy CZĘŚĆ III. ZROZUMIENIE ZACHOWAŃ I NOWE NARZĘDZIA Rozdział 9. Zaakceptuj swoje dziecko, czyli rzecz o temperamencie Rozdział 10. „Dlaczego moje dziecko to robi?”. Powody nieodpowiedniego zachowania Rozdział 11. Błędne strategie w domu Rozdział 12. Błędne strategie w przedszkolu Rozdział 13. Koniec z awanturami przed snem Rozdział 14. „Nie lubię tego!”. Przedszkolaki i jedzenie Rozdział 15. Przedszkolaki i nocniki. Niekończąca się opowieść o korzystaniu z toalety CZĘŚĆ IV. ŚWIAT POZA DOMEM Rozdział 16. Wybór opieki dla dziecka (i jak z tym żyć) Rozdział 17. Spotkania rodzinne i klasowe dla przedszkolaków Rozdział 18. Gdy twoje dziecko potrzebuje specjalnej pomocy Rozdział 19. Elektronika dziś i jutro Rozdział 20. Spotkanie z matką naturą Rozdział 21. Wzrastanie w rodzinie. Szukanie wsparcia, zasobów i zdrowia psychicznego Podsumowanie Podziękowania