Projekt Hydropower DAM, sprawa Inga-DR Kongo
Niniejsza teza jest badawczym studium przypadku dotyczącym roli klientów i społeczeństwa w realizacji projektów zapór wodnych Mega Hydropower. Istniejąca literatura podkreśla negatywne skutki społeczno-gospodarcze takich projektów na całym świecie. W niniejszej pracy omawiamy wpływ projektów Inga 1, Inga 2 oraz High powerline Inga-Shaba (Katanga) na klientów i całe społeczeństwo kongijskie. W naszych badaniach wykorzystaliśmy podejście lean Project management oraz aspekt normatywny teorii interesariuszy. Dane zebraliśmy poprzez zapoznanie się z wcześniejszymi pracami i istniejącymi dokumentami. W przeprowadzeniu analizy zebranych danych pomogła nam metoda jakościowa danych wtórnych. Na podstawie naszych ustaleń, potrzeby i oczekiwania klientów oraz całego społeczeństwa, potencjalnych klientów Krajowego Przedsiębiorstwa Energetycznego, zostały zaniedbane przez osoby, które zdecydowały o rozpoczęciu i realizacji trzech projektów. Zaspokojenie tych potrzeb i oczekiwań jest bardzo decydujące dla sukcesu tych ostatnich. Na zakończenie przedstawiamy kilka propozycji mających na celu uniknięcie podobnych błędów w inicjowaniu i realizacji projektów Inga 3 i 4.