Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
PWN PRO

Projekty naukowe. Zarządzanie w praktyce(Miękka)

4.40  [ 5 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 69,00 zł
50,37
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 18,63 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 300 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.


Płatność elektroniczna
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- ORLEN Paczka
8,99 zł
6,99 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
8,99 zł
6,99 zł
- Kurier pocztowy
10,99 zł
8,99 zł
- InPost Paczkomaty 24/7
10,99 zł
8,99 zł
- Kurier
12,99 zł
10,99 zł

Płatność za pobraniem
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
11,99 zł
9,99 zł
- Kurier pocztowy
13,99 zł
11,99 zł
- Kurier
15,99 zł
13,99 zł

Projekty naukowe. Zarządzanie w praktyce

W książce Projekty naukowe. Zarządzanie w praktyce” autorka Justyna Małkuch-Świtalska skupia się na najczęstszych problemach:

  • planowanie i harmonogramowanie projektu,
  • zarządzanie komunikacją,
  • zarządzanie budżetem,
  • zarządzanie wynikami badań.

Oprócz tego, w książce „Projekty naukowe. Zarządzanie w praktyce” są poruszone głośne kwestie wdrażania i komercjalizacji wyników. Książka przygotowywana jest przede wszystkim na podstawie doświadczeń autorki z pracy z polskimi naukowcami i z prowadzenia własnych projektów badawczych. Dla naukowców przygotowano zestaw praktycznych rozwiązań gotowych do zastosowania w różnorodnych projektach naukowych. Przedstawiony zestaw to dobry punkt wyjścia dla niewielkich działań projektowych w wybranej dziedzinie nauki, rozwijanych następnie w ramach większych, międzynarodowych i interdyscyplinarnych przedsięwzięć.

W książce „Projekty naukowe. Zarządzanie w praktyce” poruszone zagadnienie faktycznego zarządzania projektem naukowym, planowania przedsięwzięcia badawczego, a w szczególności formułowaniu celów oraz dobieraniu adekwatnych środków realizacji przy jednoczesnym prognozowaniu rezultatów. Szczególny nacisk położony jest na prawidłową identyfikację potencjalnych ryzyk i zagrożeń, które mogą utrudnić realizację projektu naukowego oraz na minimalizowanie zaistniałych przeszkód. Opisane są także obszary oraz zakres potencjalnych kontroli.

Naukowiec znajdzie w publikacji wskazówki odnoszące się do sporządzenia raportu finansowego oraz merytorycznego, a także praktyczne rady dotyczące efektywnego zamknięcia przedsięwzięcia i wykorzystania wniosków z realizacji na poczet przyszłych przedsięwzięć.

Książka jest adresowana do naukowców zarządzających lub przygotowujących się do zarządzania projektami naukowymi.

Zachęcamy do zapoznania się z filmem:

„Jest to pierwszy i jedyny na krajowym rynku wydawniczym podręcznik, który tak kompleksowo omawia w bardzo przystępny i zrozumiały sposób, całościowy proces zarządzania projektami naukowymi, począwszy od planowania, poprzez monitorowanie, kontrolę, zakończenie i jego zamknięcie. (…) Wartością dodaną jest bez wątpienia zestaw ćwiczeń, które pozwolą czytelnikowi utrwalić zdobytą wiedzę, a poprzez wykonanie ćwiczeń według wskazówek Autorki, nabyć też nowe umiejętności zarządzania projektem naukowym. Podręcznik zawiera współczesne odwołania do bieżących stron internetowych, przeróżnych aplikacji (narzędzi), formalnych instytucji, referencji, do których warto zajrzeć, aby poszerzyć swoją wiedzę w tym obszarze.”
dr hab. Anna Ujwary-Gil, Pracownia Analiz Procesowych i Sieciowych, Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa do 3 dni robocze
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier - dostawa do 2 dni roboczych
    • Poczta Polska (kurier pocztowy oraz odbiór osobisty w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch) - dostawa do 2 dni roboczych
    • ORLEN Paczka - dostawa do 2 dni roboczych
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
  • Słowo wstępne . . . . . 9
  • 1. Czy twój projekt naukowy jest zarządzany? . . . . .15
  • 1.1. Czym jest projekt naukowy? . . . . . 17
  • 1.2. Czym jest zarządzanie projektem naukowym? . . . . . 22
  • 1.3. Przykład . . . . . 23
  • 1.4. Ćwiczenia . . . . . 27
  • Jak planować projekt naukowy? . . . . . 29
  • 2.1. Najważniejszy element projektu naukowego. . . . . 30
  • 2.2. Jak sformułować cel dla własnych badań? . . . . . 31
  • 2.3. Jak prawidłowo odróżnić cel, środki i rezultaty projektu naukowego? . . . . . 36
  • 2.4. Rezultaty projektu naukowego . . . . . 37
  • 2.5. Działania projektowe. Harmonogramowanie . . . . . 38
  • 2.6. Przykład . . . . . 39
  • 2.7. Ćwiczenia . . . . . 40
  • 3. Harmonogram projektu naukowego – budowanie zespołu . . . . . 43
  • 3.1. Osoby zaangażowane w projekt naukowy . . . . . 43
  • 3.2. Role w projekcie naukowym i kategorie współpracowników . . . . . 44
  • 3.3. Specyfika konsorcjum . . . . . 47
  • 3.4. Tworzenie zespołu projektowego . . . . . 50
  • 3.5. Przykład . . . . . 52
  • 3.6. Ćwiczenia . . . . . 52
  • 4. Zasoby i logistyka projektu naukowego . . . . . 55
  • 4.1. Wynajem pomieszczeń . . . . . 55
  • 4.2. Potrzeby w zakresie urządzeń i materiałów . . . . . 58
  • 4.3. Logistyka projektu naukowego . . . . . 60
  • 4.4. Przykład . . . . . 68
  • 4.5. Ćwiczenia . . . . . 68
  • 5. Sprawy kadrowe projektu naukowego . . . . . 75
  • 5.1. Na jakich zasadach ogólnych mogą pracowaćczłonkowie zespołu badawczego? . . . . . 76
  • 5.2. Z jakiej puli sfinansujesz pracę zespołu badawczego? . . . . . 77
  • 5.3. Jakie są rodzaje zatrudnienia? . . . . . 79
  • 5.4. Ile kosztuje zatrudnienie jednego pracownika? . . . 81
  • 5.5. Czy specjalista ds. kadr i księgowy to ta sama osoba? . . . . . . 85
  • 5.6. Kilka rad praktycznych związanych z decyzjami kadrowymi . . . . . 85
  • 5.7. Budżet projektu naukowego . . . . . 87
  • 5.8. Jak mogą wyglądać wytyczne budżetowe udostępniane przez instytucje finansujące? . . . . . 94
  • 5.9. Sporządzenie wstępnej wersji budżetu . . . . . 96
  • 5.10. Co jeszcze warto uwzględnić przy opracowaniu budżetu? . . . . . 97
  • 5.11. Definitywna wersja budżetu . . . . . 98
  • 5.12. Przykład . . . . . 99
  • 5.13. Ćwiczenia . . . . . 102
  • 6. Dobry początek i prawidłowa realizacja projektu naukowego . . . . . 109
  • 6.1. Dokumentacja projektu naukowego . . . . . 109
  • 6.2. Oprawa prawna projektu naukowego . . . . . 112
  • 6.3. Plan Zarządzania Danymi . . . . . 115
  • 6.4. Inne procedury wstępne projektu naukowego . . . . . 116
  • 6.5. Zasady efektywnej realizacji projektu naukowego . . . . . 117
  • 6.6. Przykłady . . . . . 126
  • 6.7. Ćwiczenia . . . . . 129
  • 7. Monitoring i kontrola, czyli jak nadzorowaćprojekt naukowy . . . . . 133
  • 7.1. Monitorowanie projektu naukowego . . . . . 134
  • 7.2. Kontrola projektu naukowego . . . . . 139
  • 7.3. Analiza ryzyka projektu naukowego . . . . . 144
  • 7.4. Narzędzia ułatwiające monitoring i kontrolę projektu naukowego . . . . . 149
  • 7.5. Przykład . . . . . 152
  • 7.6. Ćwiczenia . . . . . 153
  • 8. Zakończenie i zamknięcie projektu naukowego . . . . . 157
  • 8.1. Ewaluacja projektu naukowego – definicja i struktura . . . . . 158
  • 8.2. Wyniki ewaluacji projektu naukowego – kiedy i jak je wdrażać? . . . . . 162
  • 8.3. Jak sporządzić raport finansowy z projektu naukowego? . . . . . 164
  • 8.4. Ewaluacja merytoryczna projektu naukowego . . . . . 167
  • 8.5. Inne kategorie ewaluacji projektu naukowego . . . . . 171
  • 8.6. Kiedy można uznać projekt naukowy za zamknięty? . . . . . 174
  • 8.7. Przykłady . . . . . 175
  • 8.8. Ćwiczenia . . . . . 178
  • 9. Profesjonalne prowadzenie badańnaukowych . . . . . 181
  • 9.1. Kim jest profesjonalny naukowiec? . . . . . 182
  • 9.2. Co różni doktora od magistra? . . . . . 183
  • 9.3. Co potrafi profesjonalny naukowiec? . . . . . 184
  • 9.4. Co to znaczy „prowadzić badania”? . . . . . 188
  • 9.5. Czym jest doktorat? . . . . . 189
  • 9.6. Co robić, by być innowacyjnym naukowcem? . . . . . 190
  • 9.7. Normy jakości badań . . . . . 193
  • 9.8. Podstawowe metody badawcze . . . . . 195
  • 9.9. Etyczne aspekty doktoratu i publikowania . . . . . 196
  • 9.10. Ćwiczenia . . . . . 201
  • 10. Relacje międzypokoleniowe w zespole badawczym – zasady i wyzwania . . . . . 203
  • 10.1. Pod kierunkiem mentora – zaufanie i praca . . . . . 203
  • 10.2. Naukowe relacje międzypokoleniowe . . . . . 204
  • 10.3. Ćwiczenia . . . . . 213
  • Glosariusz . . . . . 215
  • Bibliografia . . . . . 219
  • Słowo końcowe . . . . . 225
  • Podziękowania . . . . . 227
  • O autorze . . . . . 231
  • Indeks . . . . . 233
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Str.75-78_REP.pdf(pdf)
68 KB
Str.139-144_REP.pdf(pdf)
74 KB
Str.29-32_REP.pdf(pdf)
88 KB

Justyna Małkuch-Świtalska

Justyna Małkuch-Świtalska jest menedżerem nauki z trzynastoletnim doświadczeniem zdobytym we współpracy zarówno z polskimi, jak i zagranicznymi instytucjami. Od grudnia 2015 roku pozostaje aktywnym ekspertem Komisji Europejskiej – początkowo jako członek grup doradczych, a od 2019 roku jako ewaluator projektów grantowych programu „Horyzont 2020”. Specjalizuje się w strategicznym zarządzaniu karierą naukową oraz w projektowaniu i ewaluacji międzynarodowych programów szkoleniowych dla naukowców. Tylko w 2019 roku jej analizie poddano projekty o wartości prawie 400 milionów euro. Wśród współpracujących z nią polskich instytucji jest kilkadziesiąt ośrodków badawczych, w tym uczelnie medyczne, uniwersytety, politechniki i instytuty Polskiej Akademii Nauk.

Justyna Małkuch-Świtalska jest doktorem nauk historycznych i absolwentką szkoły doktorskiej na Université de Lorraine we Francji, gdzie rozprawę obroniła przed Komisją złożoną z profesorów Uniwersytetu Harvarda, Sorbony i Université de Bourgogne. Wykładowca Université de Reims Champagne-Ardenne we Francji (2011–2017), od roku 2006 pozostaje członkiem francuskiego zespołu badawczego na Université de Lorraine.

Jest założycielką i prezesem powstałego w 2011 roku Stowarzyszenia Rozwoju Karier Doktorantów i Doktorów PolDoc, w ramach którego wspiera i promuje naukowców z różnych ośrodków i dyscyplin oraz współpracuje z podmiotami publicznymi i prywatnymi. Jest też pomysłodawcą Forum Karier Naukowych zorganizowanego w Warszawie w 2016 roku oraz Business & Science Network realizowanego cyklicznie w Krakowie od 2016 roku.

Justyna Małkuch-Świtalska to także certyfikowany coach i superwizor prowadzący zajęcia strukturalnej superwizji rozprawy doktorskiej. Od 2016 roku autorka stoi na czele najbardziej doświadczonego zespołu trenerskiego wyspecjalizowanego w usługach dla nauki w Polsce, jest też pierwszym trenerem nauki zarejestrowanym na terenie RP.[1] Od 2017 roku prowadzi pierwszy certyfikowany kurs trenerski kierowany do naukowców, a od 2019 roku organizuje Narzędziownię – zajęcia umożliwiające tworzenie własnych narzędzi szkoleniowych ułatwiających naukę różnych przedmiotów i dyscyplin. Od lutego 2019 roku pełni rolę Associate Trainer przy brytyjskim zespole trenerów akademickich Vitae (The CRAC, z siedzibą w Cambridge), jest również zaangażowana jako juror konkursu Three Minute Thesis® (edycja 2019). Dotąd w jej szkoleniach wzięło udział ponad dwa tysiące osób pochodzących głównie z Polski oraz z większości krajów Europy.

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Str.75-78_REP.pdf(pdf)
68 KB
Str.139-144_REP.pdf(pdf)
74 KB
Str.29-32_REP.pdf(pdf)
88 KB

Niemiecki w praktyce ratownika medycznego

Podręcznik w formie samouczka, obejmuje słownictwo m.in. z zakresu:: anatomii i fizjologii, postępowania w stanach zagrożenia życia, zaopatrywania ran, rodzajów wypadków, transportu chorych oraz sprzętu medyczno-technicznego. Pozwala pozn...

Zarządzanie procesami realizacji projektów w sektorze ICT

NAJLEPSZA PUBLIKACJA EKONOMICZNA 2014 Najlepsza Publikacja Ekonomiczna 2014 roku na Targach W...

Zarządzanie procesowe w urzędach gmin

W pracy zanalizowano przemiany zachodzące w administracji publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem roli gmin, zmuszonych do podejmowania aktywnych działań usprawniających proces świadczenia usług publicznych ze względu na rosnące potrzeby odbio...

Testy spiroergometryczne w praktyce klinicznej

Badania spiroergometryczne są powszechnie wykonywanie na całym świecie jako podstawowe badanie w ocenie chorych z niewydolnością serca.W sposób zwięzły i nowoczesny przedstawiono wiadomości dotyczące techniki wykonywania badania, wskazania...

Zarządzanie innowacjami

Podręcznik jest odpowiedzią na potrzebę podjęcia przez polskie społeczeństwo i gospodarkę aktywnych przygotowań do przejścia do nowego etapu rozwoju społeczno-gospodarczego opartego na innowacyjności. Nawiązuje też do zaleceń World Economic Forum Gl...

Scrum i nie tylko. Teoria i praktyka w metodach Agile

Z książki dowiesz się: jakie są metody i frameworki Agile, które podejście lepiej pasuje do Twojej konkretnej sytuacji, w jaki sposób można najlepiej wykorzystać budżet, jak szybko zdobywać przewagę ...

Angielski w praktyce ratownika medycznego

Przedmiotem książki-samouczka jest angielski język specjalistyczny dla ratowników medycznych. Zakres leksykalny podręcznika obejmuje wybraną tematykę z: anatomii; wywiadu medycznego z poszkodowanym/pacjentem i z jego rodziną oraz ze świadkami w...

Metodologie i praktyki badawcze

Zmediatyzowana rzeczywistość dostarcza potencjalnym badaczom niespotykanych dotąd w nauce zasobów danych. Wyjątkowość sytuacji, z którą mamy do czynienia, to nie tylko kwestia ilości, to także przełamanie barier technologicznych w dostępi...

Skala inteligencji Wechslera dla dzieci (WISC-R) w praktyce psychologicznej

Podręcznik wprowadza w teoretyczne podstawy skali, charakteryzuje podtesty skali słownej i skali bezsłownej. Przedstawia ogólne zasady badania Skalą WISC-R, jak również w sposób szczegółowy omawia zasady psychometrycznej i klinicznej interpretacji w...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!