Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU


Projekty naukowe. Zarządzanie w praktyce(Miękka)

5.00  [ 1 ocena ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 69,00 zł
51,75
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 17,25 zł
Stan magazynowy: Średnia ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 250 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.
- Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej.

Płatność elektroniczna (PayU, Masterpass)
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
7,75 zł
6,75 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
7,75 zł
6,75 zł
Kurier pocztowy
11,75 zł
10,75 zł
Paczkomaty InPost
11,75 zł
10,75 zł
Kurier
12,75 zł
11,75 zł

Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Poczta Polska - odbiór w punkcie
10,75 zł
9,75 zł
Kurier pocztowy
14,75 zł
13,75 zł
Kurier
15,75 zł
14,75 zł

Projekty naukowe. Zarządzanie w praktyce

W książce Projekty naukowe. Zarządzanie w praktyce” autorka Justyna Małkuch-Świtalska skupia się na najczęstszych problemach:

  • planowanie i harmonogramowanie projektu,
  • zarządzanie komunikacją,
  • zarządzanie budżetem,
  • zarządzanie wynikami badań.

Oprócz tego, w książce „Projekty naukowe. Zarządzanie w praktyce” są poruszone głośne kwestie wdrażania i komercjalizacji wyników. Książka przygotowywana jest przede wszystkim na podstawie doświadczeń autorki z pracy z polskimi naukowcami i z prowadzenia własnych projektów badawczych. Dla naukowców przygotowano zestaw praktycznych rozwiązań gotowych do zastosowania w różnorodnych projektach naukowych. Przedstawiony zestaw to dobry punkt wyjścia dla niewielkich działań projektowych w wybranej dziedzinie nauki, rozwijanych następnie w ramach większych, międzynarodowych i interdyscyplinarnych przedsięwzięć.

W książce „Projekty naukowe. Zarządzanie w praktyce” poruszone zagadnienie faktycznego zarządzania projektem naukowym, planowania przedsięwzięcia badawczego, a w szczególności formułowaniu celów oraz dobieraniu adekwatnych środków realizacji przy jednoczesnym prognozowaniu rezultatów. Szczególny nacisk położony jest na prawidłową identyfikację potencjalnych ryzyk i zagrożeń, które mogą utrudnić realizację projektu naukowego oraz na minimalizowanie zaistniałych przeszkód. Opisane są także obszary oraz zakres potencjalnych kontroli.

Naukowiec znajdzie w publikacji wskazówki odnoszące się do sporządzenia raportu finansowego oraz merytorycznego, a także praktyczne rady dotyczące efektywnego zamknięcia przedsięwzięcia i wykorzystania wniosków z realizacji na poczet przyszłych przedsięwzięć.

Książka jest adresowana do naukowców zarządzających lub przygotowujących się do zarządzania projektami naukowymi.

„Jest to pierwszy i jedyny na krajowym rynku wydawniczym podręcznik, który tak kompleksowo omawia w bardzo przystępny i zrozumiały sposób, całościowy proces zarządzania projektami naukowymi, począwszy od planowania, poprzez monitorowanie, kontrolę, zakończenie i jego zamknięcie. (…) Wartością dodaną jest bez wątpienia zestaw ćwiczeń, które pozwolą czytelnikowi utrwalić zdobytą wiedzę, a poprzez wykonanie ćwiczeń według wskazówek Autorki, nabyć też nowe umiejętności zarządzania projektem naukowym. Podręcznik zawiera współczesne odwołania do bieżących stron internetowych, przeróżnych aplikacji (narzędzi), formalnych instytucji, referencji, do których warto zajrzeć, aby poszerzyć swoją wiedzę w tym obszarze.”
dr hab. Anna Ujwary-Gil, Pracownia Analiz Procesowych i Sieciowych, Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 9788301211981
  • EAN: 9788301211981
  • Liczba stron: 238
  • Wymiary: 14.3x20.5cm
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
  • Słowo wstępne . . . . . 9
  • 1. Czy twój projekt naukowy jest zarządzany? . . . . .15
  • 1.1. Czym jest projekt naukowy? . . . . . 17
  • 1.2. Czym jest zarządzanie projektem naukowym? . . . . . 22
  • 1.3. Przykład . . . . . 23
  • 1.4. Ćwiczenia . . . . . 27
  • Jak planować projekt naukowy? . . . . . 29
  • 2.1. Najważniejszy element projektu naukowego. . . . . 30
  • 2.2. Jak sformułować cel dla własnych badań? . . . . . 31
  • 2.3. Jak prawidłowo odróżnić cel, środki i rezultaty projektu naukowego? . . . . . 36
  • 2.4. Rezultaty projektu naukowego . . . . . 37
  • 2.5. Działania projektowe. Harmonogramowanie . . . . . 38
  • 2.6. Przykład . . . . . 39
  • 2.7. Ćwiczenia . . . . . 40
  • 3. Harmonogram projektu naukowego – budowanie zespołu . . . . . 43
  • 3.1. Osoby zaangażowane w projekt naukowy . . . . . 43
  • 3.2. Role w projekcie naukowym i kategorie współpracowników . . . . . 44
  • 3.3. Specyfika konsorcjum . . . . . 47
  • 3.4. Tworzenie zespołu projektowego . . . . . 50
  • 3.5. Przykład . . . . . 52
  • 3.6. Ćwiczenia . . . . . 52
  • 4. Zasoby i logistyka projektu naukowego . . . . . 55
  • 4.1. Wynajem pomieszczeń . . . . . 55
  • 4.2. Potrzeby w zakresie urządzeń i materiałów . . . . . 58
  • 4.3. Logistyka projektu naukowego . . . . . 60
  • 4.4. Przykład . . . . . 68
  • 4.5. Ćwiczenia . . . . . 68
  • 5. Sprawy kadrowe projektu naukowego . . . . . 75
  • 5.1. Na jakich zasadach ogólnych mogą pracowaćczłonkowie zespołu badawczego? . . . . . 76
  • 5.2. Z jakiej puli sfinansujesz pracę zespołu badawczego? . . . . . 77
  • 5.3. Jakie są rodzaje zatrudnienia? . . . . . 79
  • 5.4. Ile kosztuje zatrudnienie jednego pracownika? . . . 81
  • 5.5. Czy specjalista ds. kadr i księgowy to ta sama osoba? . . . . . . 85
  • 5.6. Kilka rad praktycznych związanych z decyzjami kadrowymi . . . . . 85
  • 5.7. Budżet projektu naukowego . . . . . 87
  • 5.8. Jak mogą wyglądać wytyczne budżetowe udostępniane przez instytucje finansujące? . . . . . 94
  • 5.9. Sporządzenie wstępnej wersji budżetu . . . . . 96
  • 5.10. Co jeszcze warto uwzględnić przy opracowaniu budżetu? . . . . . 97
  • 5.11. Definitywna wersja budżetu . . . . . 98
  • 5.12. Przykład . . . . . 99
  • 5.13. Ćwiczenia . . . . . 102
  • 6. Dobry początek i prawidłowa realizacja projektu naukowego . . . . . 109
  • 6.1. Dokumentacja projektu naukowego . . . . . 109
  • 6.2. Oprawa prawna projektu naukowego . . . . . 112
  • 6.3. Plan Zarządzania Danymi . . . . . 115
  • 6.4. Inne procedury wstępne projektu naukowego . . . . . 116
  • 6.5. Zasady efektywnej realizacji projektu naukowego . . . . . 117
  • 6.6. Przykłady . . . . . 126
  • 6.7. Ćwiczenia . . . . . 129
  • 7. Monitoring i kontrola, czyli jak nadzorowaćprojekt naukowy . . . . . 133
  • 7.1. Monitorowanie projektu naukowego . . . . . 134
  • 7.2. Kontrola projektu naukowego . . . . . 139
  • 7.3. Analiza ryzyka projektu naukowego . . . . . 144
  • 7.4. Narzędzia ułatwiające monitoring i kontrolę projektu naukowego . . . . . 149
  • 7.5. Przykład . . . . . 152
  • 7.6. Ćwiczenia . . . . . 153
  • 8. Zakończenie i zamknięcie projektu naukowego . . . . . 157
  • 8.1. Ewaluacja projektu naukowego – definicja i struktura . . . . . 158
  • 8.2. Wyniki ewaluacji projektu naukowego – kiedy i jak je wdrażać? . . . . . 162
  • 8.3. Jak sporządzić raport finansowy z projektu naukowego? . . . . . 164
  • 8.4. Ewaluacja merytoryczna projektu naukowego . . . . . 167
  • 8.5. Inne kategorie ewaluacji projektu naukowego . . . . . 171
  • 8.6. Kiedy można uznać projekt naukowy za zamknięty? . . . . . 174
  • 8.7. Przykłady . . . . . 175
  • 8.8. Ćwiczenia . . . . . 178
  • 9. Profesjonalne prowadzenie badańnaukowych . . . . . 181
  • 9.1. Kim jest profesjonalny naukowiec? . . . . . 182
  • 9.2. Co różni doktora od magistra? . . . . . 183
  • 9.3. Co potrafi profesjonalny naukowiec? . . . . . 184
  • 9.4. Co to znaczy „prowadzić badania”? . . . . . 188
  • 9.5. Czym jest doktorat? . . . . . 189
  • 9.6. Co robić, by być innowacyjnym naukowcem? . . . . . 190
  • 9.7. Normy jakości badań . . . . . 193
  • 9.8. Podstawowe metody badawcze . . . . . 195
  • 9.9. Etyczne aspekty doktoratu i publikowania . . . . . 196
  • 9.10. Ćwiczenia . . . . . 201
  • 10. Relacje międzypokoleniowe w zespole badawczym – zasady i wyzwania . . . . . 203
  • 10.1. Pod kierunkiem mentora – zaufanie i praca . . . . . 203
  • 10.2. Naukowe relacje międzypokoleniowe . . . . . 204
  • 10.3. Ćwiczenia . . . . . 213
  • Glosariusz . . . . . 215
  • Bibliografia . . . . . 219
  • Słowo końcowe . . . . . 225
  • Podziękowania . . . . . 227
  • O autorze . . . . . 231
  • Indeks . . . . . 233
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Str.139-144_REP.pdf(pdf)
74 KB
Str.29-32_REP.pdf(pdf)
88 KB
Str.75-78_REP.pdf(pdf)
68 KB

Justyna Małkuch-Świtalska

Justyna Małkuch-Świtalska jest menedżerem nauki z trzynastoletnim doświadczeniem zdobytym we współpracy zarówno z polskimi, jak i zagranicznymi instytucjami. Od grudnia 2015 roku pozostaje aktywnym ekspertem Komisji Europejskiej – początkowo jako członek grup doradczych, a od 2019 roku jako ewaluator projektów grantowych programu „Horyzont 2020”. Specjalizuje się w strategicznym zarządzaniu karierą naukową oraz w projektowaniu i ewaluacji międzynarodowych programów szkoleniowych dla naukowców. Tylko w 2019 roku jej analizie poddano projekty o wartości prawie 400 milionów euro. Wśród współpracujących z nią polskich instytucji jest kilkadziesiąt ośrodków badawczych, w tym uczelnie medyczne, uniwersytety, politechniki i instytuty Polskiej Akademii Nauk.

Justyna Małkuch-Świtalska jest doktorem nauk historycznych i absolwentką szkoły doktorskiej na Université de Lorraine we Francji, gdzie rozprawę obroniła przed Komisją złożoną z profesorów Uniwersytetu Harvarda, Sorbony i Université de Bourgogne. Wykładowca Université de Reims Champagne-Ardenne we Francji (2011–2017), od roku 2006 pozostaje członkiem francuskiego zespołu badawczego na Université de Lorraine.

Jest założycielką i prezesem powstałego w 2011 roku Stowarzyszenia Rozwoju Karier Doktorantów i Doktorów PolDoc, w ramach którego wspiera i promuje naukowców z różnych ośrodków i dyscyplin oraz współpracuje z podmiotami publicznymi i prywatnymi. Jest też pomysłodawcą Forum Karier Naukowych zorganizowanego w Warszawie w 2016 roku oraz Business & Science Network realizowanego cyklicznie w Krakowie od 2016 roku.

Justyna Małkuch-Świtalska to także certyfikowany coach i superwizor prowadzący zajęcia strukturalnej superwizji rozprawy doktorskiej. Od 2016 roku autorka stoi na czele najbardziej doświadczonego zespołu trenerskiego wyspecjalizowanego w usługach dla nauki w Polsce, jest też pierwszym trenerem nauki zarejestrowanym na terenie RP.[1] Od 2017 roku prowadzi pierwszy certyfikowany kurs trenerski kierowany do naukowców, a od 2019 roku organizuje Narzędziownię – zajęcia umożliwiające tworzenie własnych narzędzi szkoleniowych ułatwiających naukę różnych przedmiotów i dyscyplin. Od lutego 2019 roku pełni rolę Associate Trainer przy brytyjskim zespole trenerów akademickich Vitae (The CRAC, z siedzibą w Cambridge), jest również zaangażowana jako juror konkursu Three Minute Thesis® (edycja 2019). Dotąd w jej szkoleniach wzięło udział ponad dwa tysiące osób pochodzących głównie z Polski oraz z większości krajów Europy.

Duch liberalizmu a projekt europejskiej przestrzeni edukacyjnej

Książka prezentuje wielowątkową analizę poświęconą kulturze instytucjonalnej uniwersytetu. Autorka stosuje podejście filozoficzno-historyczne, kładąc nacisk na kontekst działania instytucji akademickiej. Trafnie identyfikuje ważny dla tożsamości europe...

Praktyka edukacyjna w warunkach zmiany kulturowej

Jest to praca o społecznej praktyce edukacyjnej, w której nie można oddzielić teorii od praktyki (a tym bardziej nie można przeciwstawiać sobie poznania i działania), obejmującej ogół oddziaływań służących formowaniu się zdolności życiowych człow...

Projekty wspierania rozwoju wielopokoleniowych zespołów

Powstała w oparciu o doświadczenia naukowe i praktyczne książka dwóch autorek z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach - Anny Lipki oraz Agnieszki Giszterowicz - pt. „Projekty wspierania rozwoju wielopokoleniowych zespołów" ad...

Odkryć zarządzanie

Nie wystarczy zajmować kierowniczego stanowiska, aby być dobrym menedżerem. Właściwe zarządzanie opiera się na odpowiedniej wiedzy, umiejętnościach, kompetencjach i doświadczeniu, zdobywanych w pracy oraz podczas studiów i szkoleń. Wbrew temu, o czy...

Niemiecki w praktyce ratownika medycznego

Podręcznik w formie samouczka, obejmuje słownictwo m.in. z zakresu:: anatomii i fizjologii, postępowania w stanach zagrożenia życia, zaopatrywania ran, rodzajów wypadków, transportu chorych oraz sprzętu medyczno-technicznego. Pozwala pozn...

Kara ograniczenia wolności w teorii i praktyce orzeczniczej

Jest to wartościowe opracowanie, które daje pogłębiony obraz badanego problemu. Na podkreślenie zasługują w szczególności dokonane przez autorkę samodzielne ustalenia badawcze oraz rzetelna analiza zagadnień objętych zakresem rozważań, op...

Psychologia poznawcza w praktyce

Wiedza psychologiczna jest bardzo istotna zarówno dla skutecznego rozwijania biznesu, jak i dla kontrolowania zachowań wyborczych w polityce. Autorzy książki, najwybitniejsi polscy specjaliści z psychologii poznawczej, społecznej i ekonomicznej,...

Praktyka modlitwy

Sposób na osiągnięcie jedności z Bogiem Często na naszej drodze wiary pojawiają się momenty, w których nie umiemy się modlić. Mimo wielu starań nie udaje nam się usłyszeć Boga. Jak przezwyciężyć ten stan? Co zrobić, żeby nasza modlitwa b...

Zaburzenia oddychania podczas snu w praktyce

Oddychanie tylko w niewielkim zakresie podlega ludzkiej woli. Zazwyczaj na co dzień nie uświadamiamy sobie jego mechanizmów kontroli. Podczas snu kontrola kory mózgowej nad oddychaniem ustaje, a dominują złożone automatyzmy neurohormonalne. Poznawanie ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!