MENU

Przemiany współczesnego uniwersytetu od idei von Humboldta do modelu uczelni przedsiębiorczej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2011

  • Autor: Kamila Biały

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Przemiany współczesnego uniwersytetu od idei von Humboldta do modelu uczelni przedsiębiorczej

Książka ta jest wynikiem badań prowadzonych przez autorkę nad przemianami w obrębie dyskursu na temat kształtu i roli współczesnego uniwersytetu oraz procesu kształcenia na poziomie akademickim, związanymi z próbami pogodzenia tradycyjnego modelu uniwersytetu opartego na ideach von Humboldta z zasadami leżącymi u podstaw idei uczelni przedsiębiorczej działającej w warunkach rynkowych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp                                                                         9
Część I. Ramy teoretyczno-badawcze analizy                                        15
Rozdział 1. Nauka jako społeczny proces – perspektywa krytyczna                      15
1.1.   Wstęp                                                                     15
1.2.   Rozwój nauki w kolejnych epokach historycznych                                 16
1.2.1.   Rozwój nauki w średniowieczu                                           16
1.2.2.   Rozwój nauki w wiekach XV–XVII                                       20
1.2.3.   Rozwój nauki w wiekach XVIII i XIX                                     22
1.2.4.   Rozwój nauki w końcu wieku XIX i na początku wieku XX                    25
1.2.5.   Rozwój nauki po drugiej wojnie światowej                                 27
1.2.6.   Podsumowanie                                                        29
1.3. Diagnoza aktualnych przemian edukacyjnych i naukowo-badawczych                  30
1.4.   Zagadnienie wiedzy i władzy z punktu widzenia krytycznej refleksji w obszarze nauk społecznych                                                                40
1.4.1.   Freud, Marks i Nietzsche                                               41
1.4.2.   Marksizm: szkoła frankfurcka i Gramsci                                   44
1.4.3.   Poststrukturalizm: Foucault                                             47
1.4.4.   Koncepcje odtwarzania kultury u Bourdieu i Bernsteina                       48
1.4.5.   Krytyczna analiza dyskursu                                              49
1.4.5.1.   Krytyczna analiza dyskursu a współczesne teorie socjologiczne         52
1.4.6.   Koncepcja działań pozornych Jana Lutyńskiego                             56
1.4.7.   Podsumowanie                                                       57
Rozdział 2. Krytyczna analiza dyskursu jako metoda badawcza                        58
2.1.   KAD a różne odmiany analizy dyskursu                                         58
2.2.   Schemat analityczny KAD                                                    59
2.3.   Wybrane zagadnienia językowe                                                62
2.3.1.   Związki semantyczne i gramatyczne                                      62
2.3.2.   Strategie legitymizacji                                                 63
2.3.3.   Twierdzenia                                                          63
2.3.4.   Metafora                                                            63
2.3.5.   Modalność                                                          64
2.4.   Uzasadnienie wyboru metody                                                  64
Część II . Ramy empiryczne analizy                                                67
Rozdział 3. Charakterystyka porządku dyskursu w systemie szkolnictwa wyższego w Polsce                                                             67
3.1.   Wstęp                                                                     67
3.2.   Koncepcja uzasadnień porządku społecznego                                     67
3.3.   Dobór materiałów badawczych i ich prezentacja                                   68
3.3.1.   Informator z 1978 r. .                                                   69
3.3.2.   Informator z 2005 r. .                                                   77
3.3.2.1.   „Historia”                                                    79
3.3.2.2.   „Uniwersytet Łódzki dzisiaj”                                     84
3.4.   Podsumowanie                                                              86
Rozdział 4. Obszary potencjalnej pozorności w dyskursie systemu szkolnictwa wyższego jako ilustracja nowych struktur władzy i zasad kontroli                     88
4.1.   Rozumienie pozorności                                                       88
4.2.   Obszary potencjalnej pozorności w systemie szkolnictwa wyższego – zarys teoretyczny                                                                89
4.3.   Obszary potencjalnej pozorności w systemie szkolnictwa wyższego – rezultaty empiryczne                                                                90
4.3.1.   Analiza pierwszego listu                                                90
4.3.2.   Analiza drugiego listu                                                  94
4.3.2.1. Uniwersalny mechanizm ideologiczny – analiza porównawcza sposobu komunikowania uczelni i przedsiębiorstwa                          98
4.4.   Podsumowanie                                                        101
Rozdział 5. Unaukowienie dyskursu w systemie organizacji i zarządzania. Akademicka kultura oraz naukowo-badawczy i dydaktyczny sposób postępowania w przedsiębiorstwach                                             103
5.1.   Przykład empiryczny                                                        103
5.2.   Podsumowanie                                                             109
Rozdział 6. Charakterystyka dyskursu o edukacji w strategii rozwoju edukacji         111
6.1.   Wstęp                                                                   111
6.2.   Materiał empiryczny 1                                                      111
6.3.   Materiał empiryczny 2                                                       117
6.4.   Podsumowanie                                                             122
Rozdział 7. Charakterystyka dyskursu o szkolnictwie wyższym. Między ekspertyzą a humanistycznym wglądem – analiza dyskusji o reformie szkolnictwa wyższego    123
7.1.   Wstęp. Przedmiot badania i procedura analityczna                                123
7.2.   Podstawowy mechanizm dyskursowy w polskim systemie szkolnictwa wyższego        124
7.3.   Podstawowe stanowiska w dyskusji                                            125
7.4.   Analiza                                                                   127
7.5.   Podsumowanie                                                             134
Zakończenie                                                                   135
Summary                                                                     137
Bibliografia                                                                   139
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

8,99 zł
9,99 zł

Areopagitica

Traktat Johna Miltona "Areopagitica" ukazał się w 1644 roku i był odpowiedzią na uchwaloną przez angielski parlament Ustawę, która obejmowała kontrolą druk: "ażeby żadna książka, pamflet lub gazeta nie mogły być odtąd wydrukowane,...
45,00 zł
50,00 zł

Idea śmierci w filozofii

Jan Marx urodził się 19 stycznia 1941 w Warszawie. Ukończył zaocznie polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim. Studiował również na Wydziale Maszynowym Politechniki Gdańskiej. Jako krytyk zadebiutował w 1968 roku we „Współczesności&...
9,00 zł
10,00 zł

Powszechna edukacja architektoniczna. Ewolucja idei i doświadczenia zagraniczne

Celem książki jest prześledzenie procesu rozwoju koncepcji powszechnej edukacji architektonicznej, a także zebranie i uporządkowanie wiedzy dotyczącej systemowej i pozasystemowej edukacji architektonicznej w Polsce i za granicą, z myślą o ułatwieniu ni...
14,36 zł
16,70 zł

Nauki humanistyczne na Uniwersytecie Warszawskim. Tom 1

Dzieje nauk humanistycznych w Uniwersytecie Warszawskim zaprezentowane w dwóch woluminach zostały podzielone na pierwsze (1816–1915) oraz drugie (1915–2016) stulecie.Tom pierwszy, autorstwa wybitnej znawczyni dziejó...
96,72 zł
124,00 zł

UROSZCZENIA I TRANSAKTUALNOŚĆ W HUMANISTYCE. FLORIAN ZNANIECKI: DZIEDZICTWO IDEI I JEGO PĘKNIĘCIA

Książka poświęcona jest nowemu odczytaniu spuścizny F. Znanieckiego jako wielkiego humanisty, z troską o wskazanie nadal aktualnych i ważnych inspiracji dla uprawiania pedagogiki, socjologii i filozofii czy psychologii, z postulowaną nową świadomością ...
26,88 zł
32,00 zł

Ogłupiająca idea

Bronisław Geremek, wschodni Europejczyk, domagał się niegdyś zjednoczenia europejskiej pamięci. My, wschodni Europejczycy, nosimy w sobie tę właśnie wrażliwość. Autorzy tej książki napisali ją w oparciu o konstatację, że podział europejskiej pamięci je...
27,52 zł
32,00 zł

E-kultura. Model i analiza kultury organizacji wirtualnych

W książce został podjęty problem konceptualizacji e-kultury i jej związków z wirtualnością. Tematyka badawcza wydaje się zasadna ze względu na nowość zagadnienia i możliwość eksploracji naukowej niedostatecznie zbadanych dotąd wątków. E-k...
25,73 zł
34,30 zł

Dieta według Pięciu Przemian. Potrawy, które leczą i odżywiają

W dzisiejszym świecie wszyscy jesteśmy narażeni na stres, brak ruchu oraz toksyny z zanieczyszczonego środowiska, co powoduje coraz częstsze ujawnianie się schorzeń cywilizacyjnych. Z pomocą przychodzi nam Tradycyjna Medycyna Chińska i dieta według Pię...
26,46 zł
29,40 zł

Polska i Ukraina w procesie przemian społeczno-politycznych

Publikacja zawiera teksty autorów reprezentujących różne dyscypliny naukowe (m.in. historia, socjologia, politologia, językoznawstwo), zorientowanych na opis, analizę i wyjaśnianie problemów istotnych z punktu widzenia relacji pols...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!