Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Podręczniki na studia

Psychiatria dzieci i młodzieży. Tom 2(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 1, 2021

  • Redakcja naukowa: Małgorzata Janas-Kozik, Tomasz Wolańczyk

  • Wydawca: PZWL

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 159,00 zł
143,10
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 15,90 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Psychiatria dzieci i młodzieży. Tom 2

Nowoczesny podręcznik przygotowany na podstawie aktualnej wiedzy. Książka odwołuje się do nowoczesnych systemów klasyfikacyjnych (DSM-5, ICD-11), jak również obejmuje najbardziej aktualną farmakoterapię oraz oddziaływania pozafarmakologiczne. Obszerny materiał został przedstawiony w dwóch tomach, w częściach: Podstawy, Klinika, Terapia. W części Podstawy przedstawiono systemy klasyfikacyjne i diagnostyczne stosowane w psychiatrii wieku rozwojowego. Omówiono metodykę badania psychiatrycznego dziecka i adolescenta, w tym badanie psychologiczne wraz z rolą kwestionariuszy i testów psychologicznych oraz badania neurologiczne. Przedstawiono również narzędzia diagnostyczne do oceny nasilenia objawów psychopatologicznych. Ponadto omówiono aspekty prawne w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychiatrię sądową nieletnich. W części Klinika omówiono zaburzenia neurorozwojowe oraz zaburzenia należące do spektrum schizofrenii i chorób afektywnych. Przedstawiono również szerokie spektrum wielu innych zaburzeń psychicznych o różnym podłożu z uwzględnieniem farmakologicznych i pozafarmakologicznych metod leczenia. Oddzielne rozdziały poświęcono problematyce FASD oraz dziecku – ofierze przemocy w rodzinie, zaburzeniom psychicznym w chorobach somatycznych, a także psychiatrii konsultacyjnej. W części Terapia znalazły się wiadomości z zakresu planowania terapii w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz stosowanych metod terapeutycznych (m.in.: metoda behawioralno-poznawcza, systemowa, psychodynamiczna). Przedstawiono podstawy farmakoterapii, a także farmakoterapię opartą na faktach. Publikacja skierowana jest do lekarzy specjalizujących się w psychiatrii dzieci i młodzieży i w psychiatrii ogólnej, a także psychologów, neurologów dziecięcych, pediatrów i psychoterapeutów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
16. Zaburzenia przywiązania – Tomasz Srebnicki  3
	16.1. Wprowadzenie – pojęcie przywiązania 3
	16.2. Zachowania przywiązaniowe a więź  3
	16.3. Normatywne wzorce przywiązania 4
	16.4. Nieprawidłowe przywiązanie jako zaburzenie 6
	16.5. Zaburzenia współwystępujące 9
	16.6. Diagnoza i identyfikacja problemów z przywiązaniem 9
	16.7. Postępowanie 9
	16.8. Leczenie farmakologiczne 12
	16.9. Rokowanie 13
17. Zaburzenia stresowe pourazowe – Małgorzata Dąbkowska 15
	17.1. Zaburzenie stresowe pourazowe (post-traumatic stress disorder, PTSD) 15
	17.2. Ostre zaburzenie stresowe (acute stress disorder, ASD) 32
	17.3. Zaburzenia adaptacyjne  38
18. Zaburzenia dysocjacyjne – Małgorzata Dąbkowska 45
	18.1. Definicja zaburzenia  45
	18.2. Kryteria diagnostyczne zaburzeń dysocjacyjnych w klasyfikacji DSM-5 46
	18.3. Etiologia 49
	18.4. Epidemiologia 51
	18.5. Diagnoza, objawy kliniczne 52
	18.6. Różnicowanie 53
	18.7. Współchorobowość 54
	18.8. Postępowanie i terapia 54
	18.9. Podsumowanie 56
19. Zaburzenia psychiatryczne w przebiegu endokrynopatii – Andrzej Siwiec, Krzysztof M. Wilczyński  57
	19.1. Wprowadzenie 57
	19.2. Definicja zespołu psychoendokrynnego 58
	19.3. Psychopatologia zaburzeń funkcji tarczycy 59
	19.4. Psychopatologia zaburzeń funkcji gruczołów przytarczycznych i gospodarki wapniowo-fosforanowej 66
	19.5. Psychopatologia zaburzeń funkcji kory nadnerczy 71
	19.6. Wnioski końcowe 77
20. Zaburzenia jedzenia i odżywiania się – Małgorzata Janas-Kozik, Marta Tyszkiewicz-Nwafor, Artur Pałasz 81
	20.1. Wprowadzenie 81
	20.2. Jadłowstręt psychiczny 81
	20.3. Żarłoczność psychiczna  97
	20.4. Zaburzenie z napadami objadania się  103
	20.5. Zaburzenie polegające na ograniczaniu/unikaniu przyjmowania pokarmów 109
	20.6. Inne określone zaburzenia jedzenia i odżywiania się oraz nieokreślone zaburzenia jedzenia  112
21. Zaburzenia wydalania – Urszula Szymańska 115
	21.1. Enuresis  115
	21.2. Encopresis 133
22. Zaburzenia snu u dzieci i młodzieży – Ksymena Urbanek 143
	22.1. Wprowadzenie 143
	22.2. Klasyfikacje zaburzeń snu 152
	22.3. Zaburzenia z bezsennością 153
	22.4. Zaburzenie z nadmierną sennością 166
	22.5. Narkolepsja 168
	22.6. Zaburzenie okołodobowego rytmu snu i czuwania 173
	22.7. Parasomnie 174
	22.8. Zespół niespokojnych nóg 181
	22.9. Inne zaburzenia ruchowe związane ze snem 183
23. Zaburzenia dezorganizujące, kontroli impulsów i zachowania – Tomasz Srebnicki 187
	23.1. Wprowadzenie 187
	23.2. Zaburzenia zachowania w DSM-5 189
	23.3. Epidemiologia 195
	23.4. Diagnostyka różnicowa i zaburzenia współwystępujące 196
	23.5. Przebieg 197
	23.6. Czy zawsze „schodzą na złą drogę”? Czynniki protekcyjne w zaburzeniach zachowania 197
	23.7. Obraz kliniczny a wiek dziecka 198
	23.8. Etiologia  198
	23.9. Postępowanie 202
24. Zaburzenia związane z używaniem substancji psychoaktywnych – Kamil Kozera, Lena Cichoń 207
	24.1. Wprowadzenie i podstawowe definicje 207
	24.2. Kryteria diagnostyczne według DSM-5 210
	24.3. Kryteria diagnostyczne według ICD-11 213
	24.4. Etiologia zaburzeń używania substancji psychoaktywnych 215
	24.5. Epidemiologia zaburzeń używania substancji wśród dzieci i młodzieży 220
	24.6. Objawy kliniczne związane z używaniem SPA  223
	24.7. Badania laboratoryjne w zaburzeniach używania substancji 224
	24.8. Diagnoza różnicowa zaburzeń związanych z używaniem SPA 227
	24.9. Współchorobowość w zaburzeniach używania SPA 229
	24.10. Postępowanie w zaburzeniach używania SPA 231
	24.11. Psychopatologia zaburzeń związanych z używaniem alkoholu etylowego 235
	24.12. Psychopatologia zaburzeń związanych z używaniem kannabinoli 243
	24.13. Psychopatologia zaburzeń związanych z używaniem substancji halucynogennych 248
	24.14. Psychopatologia zaburzeń związanych z odurzaniem się substancjami wziewnymi 256
	24.15. Psychopatologia zaburzeń związanych z używaniem opioidów 259
	24.16. Psychopatologia zaburzeń związanych z używaniem substancji przeciwlękowych, nasennych i uspokajających 265
	24.17. Psychopatologia zaburzeń związanych z używaniem substancji psychostymulujących 267
	24.18. Psychopatologia zaburzeń związanych ze stosowaniem nowych substancji psychoaktywnych – tzw. dopalaczy 273
	24.19. Inne zagadnienia związane z używaniem substancji 281
25. Uzależnienia behawioralne – Joanna Hyrnik  287
	25.1. Wprowadzenie 287
	25.2. Definicja zaburzenia 287
	25.3. Rys historyczny 288
	25.4. Kryteria diagnostyczne 289
	25.5. Uwarunkowania i czynniki ryzyka  291
	25.6. Epidemiologia 293
	25.7. Objawy kliniczne 294
	25.8. Diagnoza różnicowa 295
	25.9. Współchorobowość 296
	25.10. Leczenie 297
	25.11. Podsumowanie 297
26. Zaburzenia osobowości – Anna Kaźmierczak- Mytkowska  299
	26.1. Wprowadzenie 299
	26.2. Dane historyczne 301
	26.3. Kryteria diagnostyczne zaburzeń osobowości według DSM-5, sekcja II 304
	26.4. Etiologia zaburzenia 310
	26.5. Epidemiologia 316
	26.6. Objawy kliniczne 316
	26.7. Diagnoza różnicowa 328
	26.8. Współchorobowość 329
	26.9. Leczenie farmakologiczne i pozafarmakologiczne według standardów NICE 2018 331
	26.10. Podsumowanie  334
27. Problematyka FASD – Małgorzata Klecka, Małgorzata Janas-Kozik  337
	27.1. Definicja choroby, zaburzenia  337
	27.2. Dane historyczne 337
	27.3. Kryteria diagnostyczne według DSM-5 339
	27.4. Terminologia diagnostyczna – perspektywa historyczna 340
	27.5. Etiologia choroby, zaburzenia – czynniki biologiczne (genetyczne), osobowościowe, środowiskowe, w tym kulturowe i społeczne 341
	27.6. Epidemiologia 342
	27.7. Objawy kliniczne  342
	27.8. Procedury badawcze 346
	27.9. Diagnoza różnicowa 348
	27.10. Współchorobowość 350
	27.11. Leczenie farmakologiczne i pozafarmakologiczne 350
	27.12. Podsumowanie 351
28. Dziecko – ofiara przemocy w rodzinie – Gabriela Jagielska, Iwona Kacperska 353
	28.1. Definicja  353
	28.2. Dane historyczne i aktualny stan prawny w Polsce 357
	28.3. Klasyfikacja według ICD-10 i DSM-5 360
	28.4. Etiologia  361
	28.5. Epidemiologia 363
	28.6. Objawy kliniczne i skutki przemocy 365
	28.7. Badania laboratoryjne i diagnoza różnicowa 374
	28.8. Leczenie 377
29. Zaburzenia psychiczne w chorobach somatycznych – Agnieszka Butwicka 383
	29.1. Epidemiologia 383
	29.2. Etiologia i patogeneza, czynniki ryzyka 383
	29.3. Rozpoznanie  386
30. Psychiatria konsultacyjna – Agnieszka Butwicka 393
	30.1. Definicja i systemy psychiatrii konsultacyjnej 393
	30.2. Pacjenci systemu psychiatrii konsultacyjnej 395
	30.3. Badanie psychiatryczne i leczenie dziecka chorego somatycznie 396
	30.4. Podsumowanie konsultacji i rekomendacje konsultanta 405
Część III. Terapia 409
31. Planowanie terapii w psychiatrii dzieci i młodzieży – Anita Bryńska, Tomasz Srebnicki, Tomasz Wolańczyk 411
	31.1. Oddziaływania psychoterapeutyczne  411
	31.2. Identyfikacja zasobów i słabych stron w procesie diagnozy i planowania interwencji 415
	31.3. Planowanie oddziaływań terapeutycznych na podstawie identyfikacji zasobów i słabych stron 417
	31.4. Leczenie farmakologiczne 423
32. Psychoedukacja w psychiatrii dzieci i młodzieży – Katarzyna Szamburska-Lewandowska  427
	32.1. Wprowadzenie 427
	32.2. Definicja psychoedukacji  428
	32.3. Istota i cele psychoedukacji 429
	32.4. Zaburzenia psychiczne wieku rozwojowego 430
	32.5. Grupy odbiorców i rodzaje oddziaływań psychoedukacyjnych w psychiatrii dzieci i młodzieży 430
	32.6. Psychoedukacja w odniesieniu do wybranych zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego  433
	32.7. Podsumowanie 447
33. Terapia poznawczo-behawioralna – Anita Bryńska 473
	33.1. Założenia terapii poznawczo-behawioralnej 473
	33.2. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi 474
	33.3. Zaburzenia zachowania 475
	33.4. Zaburzenia lękowe 477
	33.5. Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne  478
	33.6. Zaburzenia tikowe 479
	33.7. Zaburzenia ze spektrum autyzmu 480
	33.8. Zaburzenia depresyjne 482
	33.9. Zaburzenia odżywiania 484
34. Terapia systemowa – Barbara Józefik 487
	34.1. Definicja i rozwój podejścia 487
	34.2. Podstawowe pojęcia: definicja systemu, pojęcie cyrkularności, rozumienie objawów  490
	34.3. Nurty i szkoły systemowej terapii rodzin 492
	34.4. Znaczenie systemowego podejścia i terapii rodzin w leczeniu zaburzeń emocjonalnych dzieci i młodzieży 502
	34.5. Systemowa terapia rodzin w praktyce klinicznej 504
	34.6. Inne formy systemowej praktyki 506
	34.7. Podsumowanie 508
35. Psychoterapia psychodynamiczna – Maciej Pilecki 511
	35.1. Definicja psychoterapii psychodynamicznej 511
	35.2. Sigmund Freud i jego odkrycia 514
	35.3. Rozwój myśli psychoanalitycznej i psychodynamicznej 517
	35.4. Dzieci, młodzież, rodzina w rozumieniu psychoanalitycznym oraz psychodynamicznym 518
	35.5. Czynniki leczące w psychoterapii psychodynamicznej 523
	35.6. Specyfika psychoterapii psychodynamicznej dzieci i młodzieży 526
	35.7. Wskazania do psychoterapii psychodynamicznej oraz psychoterapii psychoanalitycznej dzieci i młodzieży  531
	35.8. Uwagi końcowe 534
36. Inne oddziaływania terapeutyczne (socjoterapia, arteterapia, społeczność terapeutyczna) – Anna Kaźmierczak-Mytkowska, Katarzyna Szamburska-Lewandowska 539
	36.1. Wprowadzenie 539
	36.2. Społeczność terapeutyczna 539
	36.3. Psychoterapia grupowa 542
	36.4. Socjoterapia 546
	36.5. Arteterapia 549
	36.6. Podsumowanie 563
37. Podstawy farmakoterapii – Barbara Remberk, Artur Wiśniewski, Tomasz Wolańczyk 565
	37.1. Wprowadzenie 565
	37.2. Odmienności farmakokinetyki leków psychotropowych u dzieci i młodzieży 568
	37.3. Odmienności farmakodynamiczne leków psychotropowych u dzieci i młodzieży 571
	37.4. Leki przeciwpsychotyczne 571
	37.5. Leki przeciwdepresyjne 611
	37.6. Leki przeciwlękowe (anksjolityki) 620
	37.7. Alfa-2 agoniści 623
	37.8. Leki stosowane w leczeniu ADHD 625
38. Farmakoterapia oparta na faktach w psychiatrii dzieci i młodzieży – Filip Rybakowski  633
	38.1. Wprowadzenie 633
	38.2. Neurobiologia rozwoju w kontekście mechanizmów leczenia psychofarmakologicznego 634
	38.3. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi  635
	38.4. Zaburzenia ze spektrum autyzmu 636
	38.5. Schizofrenia i inne zaburzenia psychotyczne 639
	38.6. Depresja  640
	38.7. Zaburzenia afektywne dwubiegunowe 641
	38.8. Zaburzenia lękowe 645
	38.9. Postępowanie nieswoiste i praktyczne aspekty leczenia 646
Skorowidz 649
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

1,49 zł

(Przed)szkolne spotkania z lekturą - 26 Między grozą a komizmem. Potwór bohaterem opowieści dla dzieci

Publikacja jest pokłosiem kolejnego spotkania badaczy literatury dla dzieci i młodzieży z ośrodków uniwersyteckich z całej Polski, jak również z zagranicy, którzy dyskutowali nad problemem atrakcyjności pierwszych spotkań dziecka z...
14,00 zł

Duszpasterstwo dzieci i młodzieży w parafii Staszów w latach 1918-1939

Odzyskanie przez Polskę niepodległości w 1918 r. było powiewem wolności także w szkolnictwie. W proces odnowy i tworzenia polskiej oświaty czynnie włączyło się duchowieństwo. Jeszcze w latach bezpośrednio poprzedzających odzyskanie niepodległości bisku...
1,49 zł

Dziecko – język – tekst - 28 Zabawa -ze- słowami w edukacji kulturowej dzieci i młodzieży

W środowiskach badaczy kultury dziecięcej wielokrotnie zgłaszano potrzeby zintegrowania działań naukowych, odnoszących się do dziecka jako odbiorcy i nadawcy, a także do planowych działań edukacyjnych w zmieniającej się rzeczywistości. Autorzy opracowa...

Przemiany współczesnej książki popularnonaukowej dla dzieci i młodzieży (na przykładzie francuskiej

Monografia jest pierwszą tak obszerną pracą, w której w kompleksowy sposób przebadano rozwój, kształt i sposoby upowszechniania publikacji popularnonaukowych lub – zgodnie z nowszą terminologią – edukacyjnych dla dzieci...
43,00 zł

Matka i dziecko w rodzinie polskiej

Autorka omówiła miejsce dziecka w rodzinie, warunki jego materialnej i emocjonalnej egzystencji, treści i metody wychowania. Wskazała czynniki, które wpłynęły na model życia rodzinnego (modernizacja społeczeństwa, początki kultury masowej...
2,99 zł

Studia o aktywnym uczeniu się dzieci - 02 Obszary zainteresowań dzieci

Książka – Studia o aktywnym uczeniu się dzieci. Wybrane problemy edukacji wczesnoszkolnej. Materiały dla studentów i nauczycieli jest skierowana przede wszystkim do osób doskonalących swoje kompetencje pedagogiczne – pracujący...
21,95 zł

Klasyka dla dzieci. Charles Dickens. Tom 5. Opowieść o dwóch miastach

Klasyczna powieść Charlesa Dickensa w uproszczonej adaptacji dla dzieci. Paryż czasów rewolucji nie jest najbezpieczniejszym miejscem na ziemi. Codziennie odbywają się egzekucje, a zabytkowe budynki są palone i równane z ziemią. Jednak ki...
4,00 zł

Ludzie księgi. Wokół wybranych zagadnień wydawnictwa Jakuba Mortkowicza - 01 Katia Vandenborre: Dajmy dzieciom to, co mamy najlepszego”. O podstawie pedagogicznej działu literatury dla dzieci i młodzieży wydawnictwa Jakuba Mortkowicza

Książka składa się z siedmiu rozdziałów, w których z perspektywy literaturoznawczej pokazano działalność wydawniczą Jakuba Mortkowicza i jego żony Hanny. Uwaga skupiona jest przede wszystkim na wydaniach książek dla młodego odbiorcy ze ws...
3,99 zł

Wartości - pracy, rodziny i religii - ciągłość i zmiana - 09 Rozdz. 7, cz. 2. Rodzina – tradycyjna czy nowoczesna?: Dziecko w rodzinie jako wartość

Przedmiotem analizy w pracy są śląskie wartości, ich geneza, umacnianie się, osłabianie oraz aktualne trwanie i zmiana w społecznościach śląskich. W części teoretycznej scharakteryzowana została koncepcja Ronalda Ingleharta dotycząca zmian sytemu warto...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!