Psychologia Społeczna nr 2(2)/2006
ISSN 1896-1800
Psychologia Społeczna jest nowym periodykiem, organem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Profil kwartalnika obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej ps, publikuje prace z pogranicza różnych dyscyplin traktujących o człowieku w środowisku społecznym, poczynając od socjologii i innych nauk społecznych, a kończąc na biologii, neuronauce i psychologii poznawczej. Czasopismo jest otwarte na polemiczne debaty między przedstawicielami różnych orientacji teoretycznych i metodologicznych o miejscu człowieka w środowisku społecznym.
Spostrzeganie bez uprzedzeń i stereotypów redaktorzy naukowi: Kinga Piber-Dąbrowska i Grzegorz Sędek
W numerze:
Kinga Piber-Dąbrowska, Grzegorz Sędek: Spostrzeganie bez uprzedzeń i stereotypów – zarys problematyki; Małgorzata Kossowska: O motywach sprzyjających vs. przeciwdziałających powstawaniu uprzedzeń; Kinga Lachowicz-Tabaczek, Sylwia Cisek: Wpływ przekonań o stałości–zmienności charakteru narodowego na stereotypy i ustosunkowanie do innych narodowości; Jerzy Trzebiński, Ewa Antczak: Historia i stereotyp: Dwie przesłanki rozumienia innej osoby; Marcin Bukowski: Kontekst i stereotypizacja: Ograniczanie aktywizacji stereotypu poprzez trening analitycznego przetwarzania informacji; Małgorzata Styśko: O nietendencyjnym i tendencyjnie przychylnym osądzaniu winowajcy z negatywnie stereotypizowanej kategorii; Kinga Piber-Dąbrowska, Grzegorz Sędek: Jak bezpowrotnie stłumić myśli o alkoholizmie niedźwiedzia? Pomyśleć o jego kumplu-niealkoholiku; Michał Bilewicz: Kiedy kontakt osłabia uprzedzenia? Kategoryzacje społeczne i temporalne jako warunki skuteczności kontaktu międzygrupowego; Bogusława Błoch, Dariusz Doliński: Sekwencyjność napływających informacji a formowanie wrażenia dotyczącego innej osoby; Sylwia Bedyńska, Joanna Dreszer: Wyśmiej stereotyp! Czynniki redukujące zagrożenie stereotypem
- Kategorie:
- Redakcja: Maria Lewicka
- Język wydania: polski
- ISSN: 1896-1800
- Liczba stron: 110
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spostrzeganie bez uprzedzeń i stereotypów – zarys problematyki. Kinga Piber-Dąbrowska, Grzegorz Sędek 95 O motywach sprzyjających vs. przeciwdziałających powstawaniu uprzedzeń. Małgorzata Kossowska 101 Wpływ przekonań o stałości – zmienności charakteru narodowego na stereotypy i ustosunkowanie do innych narodowości. Kinga Lachowicz-Tabaczek, Sylwia Cisek 111 Historia i stereotyp: Dwie przesłanki rozumienia innej osoby. Jerzy Trzebiński, Ewa Antczak 121 Kontekst i stereotypizacja: Ograniczanie aktywizacji stereotypu poprzez trening analitycznegoprzetwarzania informacji. Marcin Bukowski 132 O nietendencyjnym i tendencyjnie przychylnym osądzaniu winowajcy z negatywnie stereotypizowanej kategorii. Małgorzata Styśko 141 Jak bezpowrotnie stłumić myśli o alkoholizmie niedźwiedzia? Pomyśleć o jego kumplu-niealkoholiku. Kinga Piber-Dąbrowska, Grzegorz Sędek 151 Kiedy kontakt osłabia uprzedzenia? Kategoryzacje społeczne i temporalne jako warunki skuteczności kontaktu międzygrupowego. Michał Bilewicz 164 Sekwencyjność napływających informacji a formowanie wrażenia dotyczącego innej osoby. Bogusława Błoch, Dariusz Doliński 176 Wyśmiej stereotyp! Czynniki redukujące zagrożenie stereotypem. Sylwia Bedyńska, Joanna Dreszer 180 O czasopiśmie 190 Wskazówki dla autorów 191 Wskazówki dla recenzentów 193 Polskie Stowarzyszenie Psychologii Społecznej 194 Władze 195 Aktywności 196 Procedura przyjmowania nowych członków 196