Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Podręczniki na studia

„Chowanna” 2011, R. 54 (67), T. 1 (36): Twórczość – ekspresja – aktywność artystyczna w rozwoju dzieci i młodzieży(ePrasa)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Twórczość – ekspresja – aktywność artystyczna w rozwoju dzieci i młodzieży: 36

  • Wydanie: Katowice, 1, 2014

  • Redakcja naukowa: Katarzyna Krasoń

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 33,60 zł
31,92
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 1,68 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

„Chowanna” 2011, R. 54 (67), T. 1 (36): Twórczość – ekspresja – aktywność artystyczna w rozwoju dzieci i młodzieży

Tom „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Krasoń mieści artykuły skupione wokół tematyki unowocześniania siebie, rozumianego jako autokreacja i ekspresja twórcza, wzbogacone o zagadnienia z obszaru edukacji artystycznej. Kolejne teksty, zgrupowane w czterech częściach, ukazują aspekty teoretyczne i empiryczne zapowiedzianej tytułem tematyki, dlatego też zainteresowani tomem mogą być nie tylko pedagodzy i studenci pedagogiki, ale także ludzie sztuki oraz animatorzy działań artystycznych dzieci i młodzieży.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
SPIS TREŚCI

Wstęp (Katarzyna Krasoń) 7

Artykuły

Kreacja — rozwój — aktywność artystyczna

JANINA USZYŃSKA-JARMOC
Czego nie wiemy o twórczości w szkole? Obszary zdeformowane, ignorowane i/lub zaniedbane 13

MACIEJ KARWOWSKI
The Creative Mix? Teacher’s Creative Leadership, School Creative Climate, and Students’ Creative Self-Efficacy 25

MACIEJ KARWOWSKI, JACEK GRALEWSKI
Zmotywowana kreatywność: synergia motywacyjna postawy twórczej młodzieży 45

MONIKA WRÓBLEWSKA
Rozwój przez nabywanie kompetencji (w aspekcie uwarunkowań aktywności twórczej) 59

KAMILA WITERSKA
Drama kreatywna — perspektywa rozwojowa 71

ALICJA GAŁĄZKA
Drama kreatywna a inteligencja emocjonalna. Przykład wykorzystania wybranego modelu badań empirycznych 83

MAREK ŚWIECA
Aktywność artystyczna młodzieży w zakresie teatru 105

URSZULA BISSINGER-ĆWIERZ
Nowe wymiary ewaluacji osiągnięć artystycznych uczniów szkół muzycznych 115

Język — tekst — tworzenie siebie

ELŻBIETA JASTRZĘBSKA
Działania twórcze w dydaktyce języka francuskiego jako obcego w perspektywie współczesnych podręczników 133

ALICJA UNGEHEUER-GOŁĄB
Wychowanie przez sztukę w edukacji literackiej dziecka 151

DANUTA MUCHA
Twórczość literacka studentów piotrkowskiej polonistyki 163

Obraz — wizja — samopoznanie

ELŻBIETA PŁÓCIENNIK
Obraz jako czynnik wspomagający rozwój twórczości dziecka 173

DOROTA ŚWIDZIŃSKA
Ekspresja malarzy XX wieku jako inspiracja twórczych poszukiwań adolescentów 197

RYSZARDA EWA BERNACKA, DOROTA TURSKA
Mandala jako forma ekspresji młodzieży. W kręgu jungowskich inspiracji 207

Twórczość — profilaktyka — wsparcie

MAŁGORZATA ŁĄCZYK
Predylekcje do twórczości codziennej i ryzyko osamotnienia młodzieży — ramowy model teoretyczny i diagnoza stanu w obszarze zjawisk 227

ANNA BAUTSZ-SONTAG
Rozumienie emocji a kształtowanie kompetencji interpersonalnych. Praca w formule ekspresyjnych działań biblioterapeutycznych 245

JADWIGA NIEDBAŁA
Taniec jako element socjoterapii młodzieży ze środowisk zagrożonych 265

ELŻBIETA WIŚNIEWSKA
Taniec integracyjny jako forma aktywności wpływająca pozytywnie na samopoczucie dzieci niepełnosprawnych ruchowo 281

KATARZYNA KRASOŃ
Cielesne kreowanie roli. Wizualizacyjne techniki parateatralne jako wsparcie rozwoju 297

Inne oblicza autokreacji

ARKADIUSZ WĄSIŃSKI
W poszukiwaniu sensu bycia rodzicem, czyli o duchowym zrodzeniu na drodze autokreacji do rodzicielstwa adopcyjnego 315

Recenzje

Rzeczywistość, perswazyjność, falsyfikacja w optyce wychowania i edukacji. Red. M. Kisiel i T. Huk. Katowice, Oficyna Wydawnicza Wacław Walasek 2009, ss. 342, ISBN 978-83-60743-19-5 (Anna Watoła) 333

„Biuletyn dla Nauczycieli” 2009, nr 2 (Mirosław Kisiel) 337
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

4,60 zł

Wieś i Rolnictwo nr 1/2018 - Jerzy Wilkin: Czy istnieje teoria rozwoju obszarów wiejskich i czy takiej teorii potrzebujemy? [Is There a Theory of Rural Areas Development and Do We Need Such a Theory?]

W numerze [Contents] Sylwia Michalska, Ruta Śpiewak: Jubileusz Profesor Marii Halamskiej, s. 7–10; Grzegorz Gorzelak: Maria Halamska – Uczona z klasą, s. 11–14. A r t y k u ł y [Articles] Jerzy Wilkin: Czy istnieje teoria rozwoju obsz...
1,49 zł

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 18 Rozwijanie kompetencji społecznych. Pomiędzy efektywnością a moralnością

Część monograficzna tomu 1/2017 „Chowanny” pod redakcją Krzysztofa Maliszewskiego zatytułowana Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji to projekt pomyślany jako namysł nad optyką humanistyczną w pedagogice i ...
26,50 zł

Demograficzne uwarunkowania rozwoju gospodarczego. SE 103

„Studia Ekonomiczne” nr 103 – Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Tytułowe kwestie znalazły odzwierciedlenie w pracach zebranych w niniejszym tomie, które ujęto w cztery bloki tematyczne: 1. Demo...
1,49 zł

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 5: Świat wartości w wychowaniu i edukacji - 06 Małżeństwo i dziecko jako wartość w cywilizacjach klasycznych

"Cieszyński Almanach Pedagogiczny" jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszyni...
1,49 zł

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 03 Po co humanistyka? Edukacja w czasach kryzysu

Część monograficzna tomu 1/2017 „Chowanny” pod redakcją Krzysztofa Maliszewskiego zatytułowana Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji to projekt pomyślany jako namysł nad optyką humanistyczną w pedagogice i ...
2,49 zł

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 25, nr 2/2017: Zespół kruchego X i inne zaburzenia neurorozwojowe. Diagnoza, terapia i edukacja – szanse i zagrożenia - 02 Diagnoza dziecka ze spektrum autyzmu – symptomatologia,

Kolejny numer czasopisma Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych (2/2017, tom XXV) zawiera zbiór tekstów ukazujących tematykę rzadkich zespołów genetycznych uwarunkowanych dziedzicznie, jak i z...
1,49 zł

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 02 Jak uprawiać humanistykę? W stronę polityki wrażliwości

Część monograficzna tomu 1/2017 „Chowanny” pod redakcją Krzysztofa Maliszewskiego zatytułowana Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji to projekt pomyślany jako namysł nad optyką humanistyczną w pedagogice i ...
7,80 zł

Matematyka w Szkole. Czasopismo dla nauczycieli. Nr 67

„Matematyka w Szkole” to dwumiesięcznik ukazujący się w czasie roku szkolnego, z przerwą na wakacje. Posiada typowo metodyczny charakter. Znaleźć w nim można dużo gotowych materiałów do wykorzystania na lekcjach, kółkach matem...
30,00 zł

Toruńskie Studia Bibliologiczne 1 (6)/2011

„Toruńskie Studia Bibliologiczne" („TSB") są periodyczną inicjatywą wydawniczą Instytutu Informacji Naukowej i Bibliologii UMK. Kolejny tom tego wydawnictwa, podobnie jak poprzednie, zawiera artykuły prezentujące bardzo szerokie spektrum tematyczne. Za...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!