Psychologia wychowawcza Tom 2
REPRINT WYDANIA Z 2002 ROKU!
Siódme wydanie znakomitego podręcznika psychologii wychowawczej autorstwa dwojga wybitnych psychologów.
Tom 2 jest poświęcony zagadnieniom psychologii wychowania. Omówione w nim zostały różne koncepcje wychowania, funkcje i struktura działalności wychowawczej, środowisko wychowawcze, związki między wychowaniem a osobowością i procesem socjalizacji. Osobne rozdziały przedstawiają problemy wychowania na różnych etapach rozwoju, wychowanie w rodzinie, a także trudności wychowawcze, tworząc w sumie kompendium współczesnej wiedzy psychologicznej w tym zakresie.
-
Kategorie:
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki PWN
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki PWN »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia »
-
Psychologia społeczna
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo
-
Książki »
-
Publikacje akademickie
-
Książki »
-
Publikacje akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Wychowanie, Resocjalizacja
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia »
-
Psychologia społeczna
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Podręczniki akademickie »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Wychowanie, Resocjalizacja
-
Książki »
-
Publikacje PWN »
-
Najnowsze podręczniki PWN
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Psychologia, Psychoterapia »
-
Psychologia społeczna
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo
-
Książki »
-
Publikacje specjalistyczne »
-
Nauki społeczne »
-
Pedagogika, Oświata i szkolnictwo »
-
Wychowanie, Resocjalizacja
-
Język wydania:
polski
-
ISBN:
9788301178925
-
EAN:
9788301178925
-
Liczba stron:
312
-
Wymiary:
17.0x24.0cm
-
Waga:
0.46kg
Maria Przetacznik-Gierowska
(1920-1995), psycholog; od 1971 roku profesor psychologii w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego; kierownik Zakładu Psychologii Rozwojowej i Wychowawczej w tymże Instytucie przez ponad 25 lat; uczennica profesora Stefana Szumana.
Kontynuowała rozpoczęte przez Szumana badania nad językiem i myśleniem dziecka. Wyniki niektórych jej wielokierunkowych badań opublikowanych w licznych pracach zostały zaprezentowane w zbiorze Od słowa do dyskursu. W rodzimej i światowej literaturze psycholingwistycznej prace Marii Przetacznik-Gierowskiej zajmują znaczącą pozycję.
Innym obszarem jej zainteresowań i badań był rozwój myślenia dzieci. Najważniejsze prace z tej dziedziny to m.in.: Rozwój rozumowania dzieci w wieku przedszkolnym w toku rozwiązywania problemów konstrukcyjnych i werbalnych, Geneza i rozwój rozumienia przez dzieci kategorii przeciwieństwa oraz Cognitive and interpersonal functions of children's questions (wspólnie z M. Ligęzą).
Prowadziła też badania nad orientacją dorosłych w rozwoju języka dziecka. Najważniejsza praca na tym polu to: Parent's beliefs about their childrens language development and stimulation (wspólnie z M. Kielar-Turską, J. Przetacznikiem i D. Szatko).
Zajmowała się także problemami psychologii wychowawczej (podręcznik Psychologia Wychowawcza). Przygotowała monografie i podręczniki z zakresu rozwoju dziecka: Podstawy rozwoju psychicznego, Rozwój psychiczny dzieci i młodzieży, Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego (wspólnie z G. Makiełło-Jarżową).