Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Mądry prezent na święta

Rodzina jako wartość

(eBook)

Analiza psychologiczna wartości rodzinnych

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2021

  • Autor: Iwona Janicka, Katarzyna Walęcka-Matyja

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 19,95 zł
15,96
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,99 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online
Złóż zamówienie do 16-tej, wybierz dostawę ORLEN Paczka lub kurierem, a wyślemy je jeszcze dziś!

Rodzina jako wartość

Monografia naukowa z zakresu psychologii rodziny. Zaprezentowano w niej zagadnienia dotyczące problematyki wartości rodzinnych. Obejmuje weryfikację empiryczną zróżnicowanych wymiarów wartości rodzinnych oraz ich psychologicznych korelatów.
*
Rodzina zajmuje centralne miejsce w każdym społeczeństwie. Nie jest istotne, czy ma charakter formalny – zinstytucjonalizowany czy nie. Zaproponowana w publikacji uniwersalne i ponadkulturowe ujęcie rodziny wpisuje się w obserwowane obecnie przemiany życia rodzinnego. Rodzina stanowi wartość dla wszystkich. Jej specyficzne walory sprawiają, że jest celem życiowym, dążeniem, pragnieniem. Być w rodzinie i mieć rodzinę to naturalna i najważniejsza potrzeba każdego człowieka.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	7

Rozdział 1. Rodzina a nowe formy życia rodzinnego. Kryteria współczesnej rodziny	15

Rozdział 2. Znaczenie rodziny – rodzina jako wartość	21
2.1. Wartość kulturowa rodziny	22
2.2. Wartość funkcjonalna rodziny	23
2.3. Wartość strukturalna rodziny	29
2.4. Prozdrowotna wartość rodziny	32
2.4.1. Siły rodziny a jej zdrowie	32
2.4.2. Rola wsparcia rodzinnego	35
2.4.3. Rodzina a zdrowie	40

Rozdział 3. Rodzina jako wspólnota	47
3.1. Wspólnotowość a wartości rodzinne 	49
3.1.1. Bliskość fizyczna	50
3.1.2. Bliskość emocjonalna	52
3.1.3. Bliskość poznawcza	55
3.1.4. Bliskość duchowa/religijna	58
3.1.5. Zależność ekonomiczna	61

Rozdział 4. Rodzina jako wartość – model. Efekt wartości rodzinnych	67

Rozdział 5. Problematyka i rezultaty badań własnych	71
5.1. Problematyka badań	71
5.2. Cele i pytania badawcze	79
5.3. Metoda	83
5.3.1. Osoby badane	83
5.3.2. Procedura	84
5.3.3. Charakterystyka narzędzi badawczych 	87

Rozdział 6. Rezultaty badań. Statystyki opisowe	93
6.1. Wartości rodzinne w percepcji badanych osób	95
6.1.1. Społeczno-demograficzne uwarunkowania wartości rodzinnych	97
6.1.1.1.	Wartości rodzinne w zależności od płci i wieku	97
6.1.1.2.	Wartości rodzinne w zależności od stanu cywilnego	101
6.1.1.3.	Wartości rodzinne w zależności od miejsca zamieszkania	103
6.1.1.4.	Wartości rodzinne w zależności od poziomu wykształcenia	105
6.1.1.5.	Wartości rodzinne w zależności od płci i wieku – badanie replikacyjne	106
6.1.1.5.1. Wartości rodzinne a płeć	107
6.1.1.5.2. Wartości rodzinne a wiek	108
Podsumowanie	110
6.2. Psychologiczne korelaty wartości rodzinnych 	112
6.2.1. Wartości rodzinne a wspólnotowość i sprawczość	112
6.2.2. Wartości rodzinne a materializm	116
6.2.3. Wartości rodzinne a stres psychologiczny	118
6.2.4. Wartości rodzinne a depresja	123
6.2.5. Wartości rodzinne a jakość relacji interpersonalnej z dorosłym rodzeństwem	126
Podsumowanie	131
6.3.	Wartości rodzinne jako moderator zależności pomiędzy relacjami z rodzeństwem a stresem i depresją	138
6.3.1.	Jakość relacji interpersonalnej dorosłych rodzeństw	138
6.3.1.1. Ciepło i jego dymensje	141
6.3.1.2. Konflikt i jego dymensje	146
6.3.1.3. Rywalizacja i jej dymensje	149
Podsumowanie	151
6.3.2.	Relacja z rodzeństwem a stres i depresja – wartości rodzinne jako moderator	151
Podsumowanie	160

Dyskusja wyników 	161

Zakończenie	181

Bibliografia	185
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

Jak rozliczać i dokumentować sprzedaż wysyłkową do innych krajów UE

"Zakupy przez Internet stały się obecnie normą. Często towar jest wysyłany również za granicę do innych krajów UE. Gdy nabywca nie jest podatnikiem VAT, dostawę rozliczamy jako sprzedaż wysyłkową z kraju. Nie jest to WDT. Sposó...
28,27 zł

Jak sobie poradzić ze stresem

Czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego czujesz stres nawet wtedy, gdy tu i teraz nic złego w twoim życiu się nie dzieje? Czy w ogóle jest możliwe, aby w naszych czasach żyć bez tego uciążliwego i przykrego stresu?Jest możliwe i możesz...

Wzory kultury antycznej. Reguły zachowania starożytnych Greków i Rzymian - 11 Jan Kucharski: Jak pozbawić „czci” Atimia w starożytnych Atenach

Tytuł niniejszej publikacji świadomie nawiązuje do prac słynnej amerykańskiej antropolożki Ruth Benedict, która do nauk o kulturze wprowadziła pojęcie „wzoru kulturowego”. W badanych przez siebie kulturach wskazywała ona na specyficz...
28,00 zł

Sektor kreatywny jako katalizator przemian strukturalnych w regionie

Sektor kreatywny przyczynia się w regionie do przemiany stylu życia mieszkańców, grup społeczno-zawodowych i społeczności lokalnych. Wpływa na ocenę przez mieszkańców poziomu atrakcyjności oferty spędzania wolnego czasu i osiągania satysf...

Polska półka filmowa. Krótkometrażowe filmy aktorskie i animowane w nauczaniu języka polskiego jako obcego - 02 Filmy animowane

Filmy, które zostały opracowane w niniejszym podręczniku, mają różnorodne wartości językowo-realioznawcze. Zaproponowałyśmy filmy krótkometrażowe, które ze względu na swoją niewielką objętość nadają się do wykorzystania w ca...

Jak powstaje socjolekt

Praca jest opisem nowo powstałego na gruncie polskim socjolektu paralotniarzy. Autorka wykorzystała w niej pozyskany przez siebie, obszerny, właściwie dobrany, a dotąd nieopisany materiał językowy, wykazując się zdolnością postrzegania w języku r&oacut...

Przedsiębiorca. Zagadnienia wybrane - 12 Fundusze unijne jako źródło finansowania przedsiębiorczości

Niniejsza książka stanowi efekt współpracy dwóch znakomitych ośrodków akademickich, Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Rzeszowskiego. Inicjatywa jej p...
14,99 zł

Jak uwieść przyzwoitkę

Lord Paul Frant ostatnie lata spędził w Indiach. Kiedy otrzymuje wiadomość o śmierci ojca, wraca do kraju. Na miejscu dowiaduje się, że nie tylko odziedziczył posiadłość, ale także stał się opiekunem młodej damy, panny Melii. Nie jest zachwycony tym ob...

Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w komunikowaniu masowym. Błąd, kryzys, skandal. T. 5 - 08 Olga Łęcka: Wizerunek miejsc zamieszkania jako stereotyp kreowany przez dzienniki ogólnopolskie na przykładzie dwóch dzielnic Warszawy: Pragi Południe ...

Niniejsza książka to piąta i jednocześnie ostatnia praca poświęcona szeroko pojmowanemu dyskursowi autopromocyjnemu. Dotychczasowe rozważania pozwoliły uchwycić zagadnienie autopromocji i autoprezentacji w perspektywie synchro- i diachronicznej. Ostatn...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!