Rola mediów społecznościowych w przemyśle modowym i luksusowym
Podczas gdy rekrutacja mediów społecznościowych w ramach planu medialnego firmy jest dziś prawie uważana za `` rutynową działalność '' w większości sektorów, nie można tego samego powiedzieć o tym, co dotyczy przyjęcia mediów społecznościowych przez branże, w których na łańcuch wartości duży wpływ mają interakcje między ekonomią, zarządzaniem a twórczością i inteligencją. W rzeczywistości, jeśli chodzi o te sektory, przyjęcie tych ostatnich nastąpiło bardzo niedawno i rozwinęło się wykładniczo jedynie w ciągu ostatnich kilku lat. Zgłoszono i przeanalizowano sześć różnych rzeczywistych inicjatyw realizowanych przez sześć różnych firm związanych z sektorem luksusu lub mody (zarówno z niższej, jak i wyższej półki). Uznana swoboda, jaką te branże stosują do swoich liczb i innych rodzajów danych, utrudniała przeprowadzenie rzetelnej analizy ilościowej. W związku z tym wnioski zostały wyciągnięte głównie na podstawie badania sześciu przypadków i częściowo poparte nieoficjalnymi danymi uzyskanymi z wiarygodnych źródeł, takich jak Audiweb, program monitorowania mediów społecznościowych „Scoutlabs" oraz raporty firm konsultingowych Nielsen i McKinsey.