Rozwój społeczny w Nigerii
W niniejszym opracowaniu zbadano rolę strategii społecznej odpowiedzialności biznesu i inicjatywy impart na wzrost małych i średnich przedsiębiorstw w Nigerii. Celem tego badania było określenie relacji pomiędzy CSR a wzrostem małych i średnich przedsiębiorstw w Nigerii. Poprzez praktyki CSR organizacja może uzyskać przewagę konkurencyjną nad konkurentami. Do badania wykorzystano badania ilościowe. Za pomocą zaprojektowanego kwestionariusza badawczego uzyskano dane pierwotne od kierownictwa i pracowników Domestico Nigeria o wielkości populacji 85 osób. Dane zostały przeanalizowane przy użyciu statystyki opisowej, analizy korelacji i regresji. Współczynnik korelacji wykazał pozytywny związek pomiędzy strategiami CSR i inicjatywami impart a wzrostem MŚP. W badaniu stwierdzono, że strategie CSR i inicjatywy impart mają pozytywny związek ze wzrostem MŚP ze względu na przewagę konkurencyjną, jaką dają firmie. Badanie zaleca ponadto, aby Domestico kontynuowało praktyki CSR, ale przede wszystkim powinno "wybrać swoich diabłów", aby nie popaść w kłopoty. Zaangażowanie w CSR powinno być trwałe i zapewniać niezbędny efekt w środowisku.