SPOŁECZNE REPREZENTACJE TOŻSAMOŚCI ZAWODOWEJ
Niniejsze badanie ma na celu opisanie i wyjaśnienie społecznych reprezentacji tożsamości zawodowej wśród nauczycieli gwinejskich. W celu triangulacji wyników, badanie zostało rozszerzone na studentów i ogół społeczeństwa (po 100 na każdą populację), czyli 300 osób. Reprezentacje społeczne zostały uchwycone za pomocą trzech instrumentów zbierania danych, w tym kwestionariusza klasyfikacji pozycji, kwestionariusza skali i kwestionariusza przywoływania. Analizy przeprowadzone na wszystkich danych wskazują na zróżnicowanie reprezentacji pomiędzy nauczycielami i uczniami z jednej strony, a ogółem społeczeństwa z drugiej. Wyniki uzyskane z tych analiz pokazują, że reprezentacje nauczycieli i studentów koncentrują się na tożsamości "pedagoga", podczas gdy reprezentacje ogółu społeczeństwa koncentrują się na innej tożsamości - "przekaźnika wiedzy". Hipoteza została więc potwierdzona, a cel badań w dużej mierze osiągnięty.