SZKOLENIE FIZJOTERAPEUTY I JEGO POWIĄZANIE ZE ZDROWIEM PSYCHICZNYM
Badanie mające na celu poznanie percepcji profesjonalistów, studentów i nauczycieli fizjoterapeutów na temat wydajności zawodowej i szkolenia do działania w dziedzinie zdrowia psychicznego, w perspektywie integralności oferowanej pomocy. Jest to badanie opisowo-badawcze podejścia jakościowego, poprzez półstrukturalne wywiady. Zebrane dane poddano analizie treści, a jej wyniki wykazały, że kształcenie ucznia w zakresie fizjoterapii do działania w zdrowiu psychicznym ma ograniczenia, ponieważ treści związane z tematem nie są w sposób ustrukturyzowany traktowane w trakcie kursu; wykazały one również, że większość uczestników badań nie studiowała również treści związanych z praktyką fizjoterapeuty w tej dziedzinie wiedzy na studiach licencjackich, co sprzyja uczeniu się w sposób empiryczny i ciągłości luki w kształceniu tego specjalisty. Niektórzy uczestnicy uznali jednak, jak ważna jest ich rola w zespole zdrowia psychicznego, ewentualnie w poprawie funkcjonalności użytkownika, biorąc pod uwagę, że osoba cierpiąca psychicznie znajduje się również w miejscach, do których wprowadza się fizjoterapeutę.