MENU

Samoocena i pomiar wyników działalności w systemach zarządzania przedsiębiorstwem. W poszukiwaniu doskonałości biznesowej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Toruń, 2011

  • Autor: Rafał Haffer

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Samoocena i pomiar wyników działalności w systemach zarządzania przedsiębiorstwem. W poszukiwaniu doskonałości biznesowej

Temat pracy wpisuje się w nad wyraz aktualny, światowy nurt badawczy o wpływie samooceny na efektywność przedsiębiorstw. [ ...] Novum pracy jest jednoznaczne i ważkie dla nauk o zarządzaniu. [ ... ] Autor - na podstawie trafnie dobranej literatury przedmiotu, a także doświadczeń praktycznych i starannie zebranych wyników badań - podjął bardzo udaną próbę diagnozy i oceny rozwoju stosowanych w przedsiębiorstwach w Polsce podejść do samooceny organizacji, po to, by jako syntezę wniosków z badań zaproponować wartościowy dla nauki i praktyki kompleksowy system samooceny oraz procedurę jego wdrożenia. [ ...] Praca - ufam - będzie cenną, poszukiwaną pozycją wydawniczą, zarówno w środowisku naukowo-badawczym, w tym akademickim, jak i wśród przedstawicieli praktyki życia gospodarczego.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	9
Rozdział 1. Dojrzałość systemu zarządzania przedsiębiorstwem jako wyznacznik doskonałości biznesowej	17
	1.1. Ewolucja doskonałości biznesowej	17
		1.1.1. Doskonałość 1.0: miękkie zasoby organizacji	21
		1.1.2. Doskonałość 2.0: zmiana	22
		1.1.3. Doskonałość 3.0: uczenie się	24
		1.1.4. Doskonałość 4.0: zintegrowany rozwój	26
		1.1.5. Doskonałość 5.0: budowanie jakości w ramach 4P	27
		1.1.6. Doskonałość 6.0: maksymalizowanie wartości dla interesariuszy	31
		1.1.7. Doskonałość 7.0: modele doskonałości biznesowej	36
		1.1.8. Doskonałość 8.0: dojrzałość systemu zarządzania	38
	1.2. System zarządzania i wyznaczniki jego dojrzałości	45
		1.2.1. Standardy w zakresie zarządzania jakością	52
			1.2.1.1. System zarządzania jakością według norm ISO serii 9000	52
			1.2.1.2. Sektorowe standardy zarządzania jakością	70
		1.2.2. Inne standardy zarządzania	73
		1.2.3. Zasady zarządzania	90
		1.2.4. Model podejścia procesowego	104
		1.2.5. Metodyki doskonalenia procesów	113
			1.2.5.1. Business Process Reengineering (BPR)	114
			1.2.5.2. Lean Management	121
			1.2.5.3. Six Sigma	127
			1.2.5.4. Lean Six Sigma	153
		1.2.6. Metodyki pomiaru wyników działalności i modele samooceny	156
		1.2.7. Technologie informatyczne	157
		1.2.8. Integracja systemu zarządzania	163
	1.3. Projektowanie systemu zarządzania przedsiębiorstwem	174
Rozdział 2. Samoocena i pomiar wyników działalności przedsiębiorstwa	191
	2.1. Samoocena przedsiębiorstwa w oparciu o model doskonałości biznesowej	191
		2.1.1. Istota i korzyści samooceny przedsiębiorstwa	192
		2.1.2. Modele stosowane do samooceny przedsiębiorstwa	201
			2.1.2.1. Model Nagrody Deminga	202
			2.1.2.2. Model Nagrody Jakości Malcolma Baldrige'a	211
			2.1.2.3. Model Europejskiej Nagrody Jakości	220
			2.1.2.4. Model Polskiej Nagrody Jakości	229
			2.1.2.5. Przegląd wybranych narodowych modeli doskonałości biznesowej	232
		2.1.3. Realizacja procesu samooceny w przedsiębiorstwie	239
		2.1.4. Metody samooceny przedsiębiorstwa	274
	2.2. Samoocena w oparciu o system pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa	298
		2.2.1. Metodyki pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa	298
		2.2.2. Definicja systemu pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa	325
		2.2.3. Charakterystyki systemu pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa	333
			2.2.3.1. Elementy systemu pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa	333
			2.2.3.2. Funkcje systemu pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa	336
			2.2.3.3. Procesy realizowane w systemie pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa	338
Rozdział 3. Zastosowane metody badań i charakterystyka próby badawczej	341
	3.1. Metodyka i procedura badań empirycznych	341
	3.2. Budowa kwestionariuszy ankiety i wywiadu	348
	3.3. Metoda ekspercka	350
	3.4. Charakterystyka próby badanych przedsiębiorstw	353
Rozdział 4. Aktywność polskich przedsiębiorstw w zakresie samooceny i jej wyniki a stosowane systemy zarządzania	365
	4.1. Charakterystyka zmiennych i skal pomiarowych	365
	4.2. Systemy zarządzania stosowane w przedsiębiorstwach	376
	4.3. Charakterystyka systemów samooceny stosowanych w przedsiębiorstwach	384
		4.3.1. Obszary systemów samooceny	386
		4.3.2. Elementy systemów samooceny	388
		4.3.3. Funkcje systemów samooceny	391
		4.3.4. Procesy realizowane w systemach samooceny	395
	4.4. Zakres samooceny i stosowane w przedsiębiorstwach mierniki wyników działalności	397
		4.4.1. Perspektywa finansowa	400
		4.4.2. Perspektywa klientów	405
		4.4.3. Perspektywa pracowników - uczenia się i wzrostu	408
		4.4.4. Perspektywa procesów wewnętrznych	412
	4.5. Poziom doskonałości biznesowej przedsiębiorstw	417
		4.5.1. Wyniki samooceny według modelu EFQM a stosowane systemy zarządzania	417
		4.5.2. Samoocena a uzyskiwane wyniki działalności	423
		4.5.3. Wyniki samooceny według modelu DBEI - analiza porównawcza polskich i duńskich przedsiębiorstw	426
		4.5.4. Poziom doskonałości biznesowej a realizacja funkcji personalnej	436
		4.5.5. Poziom doskonałości biznesowej a stosowane zintegrowane systemy informatyczne	443
	4.6. Obszary samooceny, w których osiągane wyniki najsilniej skorelowane są z całkowitą efektywnością funkcjonowania przedsiębiorstw	448
Rozdział 5. Podstawy i warunki budowania kompleksowych systemów samooceny polskich przedsiębiorstw	457
	5.1. Weryfikacja hipotez badawczych - wyniki badań w przedsiębiorstwach i opinie ekspertów	457
	5.2. Ramowy model kompleksowego systemu samooceny przedsiębiorstwa	465
		5.2.1. Obszary kompleksowego systemu samooceny	468
		5.2.2. Elementy kompleksowego systemu samooceny	476
		5.2.3. Funkcje kompleksowego systemu samooceny	479
		5.2.4. Procesy realizowane w kompleksowym systemie samooceny	484
	5.3. Etapy procesu i procedura wdrażania kompleksowego systemu samooceny w przedsiębiorstwie	484
	5.4. Wewnątrzorganizacyjne warunki sprzyjające budowie kompleksowych systemów samooceny w przedsiębiorstwach	500
		5.4.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw	500
		5.4.2. Perspektywa ekspertów	511
		5.4.3. Kluczowe czynniki wewnątrzorganizacyjne stymulujące przedsiębiorstwa do budowy kompleksowych systemów samooceny	514
	5.5. Zewnętrzne warunki sprzyjające budowie kompleksowych systemów samooceny w przedsiębiorstwach	517
		5.5.1. Czynniki otoczenia sektorowego stymulujące przedsiębiorstwa do budowy kompleksowych systemów samooceny	517
			5.5.1.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw	517
			5.5.1.2. Perspektywa ekspertów	521
		5.5.2. Czynniki otoczenia ogólnego stymulujące przedsiębiorstwa do budowy kompleksowych systemów samooceny	523
			5.5.2.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw	523
			5.5.2.2. Perspektywa ekspertów	526
		5.5.3. Kluczowe czynniki zewnętrzne stymulujące przedsiębiorstwa do budowy kompleksowych systemów samooceny	529
	5.6. Wynikowy model kompleksowego systemu samooceny przedsiębiorstwa	532
Zakończenie	543
Spis tabel	549
Spis rysunków	555
Literatura	561
Summary	579
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
12,29 zł
13,66 zł

Teoria zarządzania kryzysowego. Zarys

Ludzkość od dawna mierzyła się ze zdarzeniami trudnymi, często wręcz ekstremalnymi, powodowanymi przez siły natury, środowisko i wrogie oddziaływanie. Z tego powodu bezpieczeństwo było, jest i będzie naszym egzystencjalnym priorytetem. Troska o niezakł...
24,99 zł
35,70 zł

Obcy w systemie

Wśród procesów związanych z poszerzaniem się leksykonu danego języka i przemianami w jego obrębie proces zapożyczania, którego efektem jest obecność wyrazów obcych, zajmuje miejsce szczególne, będąc w zasadzie jednym ...
15,48 zł
18,00 zł

Transparentność rachunku wyniku z operacji funduszu inwestycyjnego - ujęcie teoretyczne i propozycja pomiaru

Opracowanie składa się z pięciu rozdziałów, poprzedzonych wprowadzeniem a zakończonych podsumowaniem. W rozdziale pierwszym przedstawiono koncepcję transparentności i jej związki z innymi koncepcjami, takimi jak teoretyczne koncepcje finans&oacu...
228,60 zł
254,00 zł

System Prawa Procesowego Cywilnego. Tom 4 Postępowanie nieprocesowe Część 2

Tom IV Systemu Prawa Procesowego Cywilnego został poświęcony problematyce postępowania nieprocesowego. W 2021 r. ukazała się część 1 tego tomu pod redakcją naukową prof. Tadeusza Erecińskiego oraz prof. Kazimierza Lubińskiego prezentująca zagadnienia o...
36,00 zł
40,00 zł

Myśl jako system

David Bohm od 1986 roku corocznie przyjeżdżał do Ojai, aby poprowadzić spotkania, znane później jako „seminaria Davida Bohma”. W 1990 roku w miejscu, do którego wieczny tułacz Krishnamurti wracał przez kilkadziesiąt lat i gdz...
18,72 zł
24,00 zł

Witraż W poszukiwaniu tożsamości

Autor był sierotą wojenną. Jedną z około 400 tysięcy innych, jemu podobnych. Szczególność jego sieroctwa polegała na tym, że nie wiedział, kim jest – Polakiem czy Niemcem? Kiedy się urodził? Data urodzenia została wybrana przez dom dziecka...
26,52 zł
34,00 zł

Poszukiwanie człowieka w (nie)egalitarnym świecie horyzonty społeczno filozoficzne

Problematyka podjęta w publikacji koncentruje się na poszukiwaniu i analizie koncepcji człowieka w (nie) egalitarnym świecie. Ramy rozważań poszczególnych tekstów wyznacza charakterystycznie zmienna współczesność, której po...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!