Ściąganie w szkole
Książka poświęcona jest zjawisku ściągania w szkole, które stało się stałym elementem życia szkolnego. Niestety, zjawisko to w Polsce nie jest traktowane w kategorii problemu, a co gorsza mało kto postrzega ten czyn jako zjawisko patologiczne.
Ściąganie jest sprzeczne z ideą uczenia się, a o tym jak bardzo jest rozpowszechnione, świadczy prezentowana publikacja.
Celem książki jest uświadomienie władzom oświatowym, nauczycielom, rodzicom skali problemu oraz skutków, jakie ściąganie za sobą niesie. Warto się przyjrzeć wnikliwie tej patologii, by odpowiedzieć sobie na pytanie: czy jest jeszcze szansa i miejsce na uczciwą edukację w polskiej szkole?
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7308-601-2
- ISBN druku: 83-7308-601-3
- Liczba stron: 288
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Słowo wstępne od promotora 9 Wstęp 15 Rozdział I. Szkoła jako miejsce uczenia się między prawdą a kłamstwem 25 Proces uczenia się 25 Szkoła a sukces 28 Osiągnięcia szkolne 33 Ocenianie a osiągnięcia szkolne uczniów 34 Formy egzaminów 38 Prawda – jedna z nadrzędnych wartości w edukacji 40 Kłamstwo antywartością w edukacji szkolnej 42 Rodzaje kłamstw 44 Rozdział II. Zjawisko ściągania na tle literatury przedmiotu 51 Ściąga i plagiat 51 Psychologiczne aspekty ściągania przez uczniów w szkole 54 Przesłanki ściągania zgodnie z behawiorystyczną koncepcją człowieka 54 Ściągający uczeń w świetle koncepcji psychoanalitycznej 57 Aspekty ściągania w poznawczej koncepcji człowieka 60 Prakseologiczne aspekty ściągania w szkole 62 Przedsiębiorczość 66 Ekonomiczność 67 Współzawodnictwo 69 Ściąganie w aspekcie etycznym 70 Wymiar prawny ściągania 72 Uwarunkowania ściągania 74 Motywy ściągania 81 Ściąganie jako sposób radzenia sobie w sytuacji egzaminacyjnej 84 Rodzaje ściąg 86 Techniki ściągania jako sposób na nieuczenie się 88 Tradycyjne techniki ściągania 89 Techniki ściągania wykorzystujące pomoc człowieka 92 Elektroniczne techniki ściągania 95 Innowacyjne techniki ściągania 97 Postawy nauczycieli wobec ściągania 98 Rozdział III. Raport z badań nad ściąganiem w szkołach 105 Cele i metody badań 105 Teren badań 105 Charakterystyka badanej populacji 106 Podmioty ściągające 114 Deklarowane przyczyny ściągania 129 Częstotliwość ściągania 159 Zakres treściowy ściągania 182 Techniki i metody ściągania 190 Źródła ściągania 198 Rodzaje ściąg 203 Możliwości redukcji ściągania w szkołach w opinii uczniów 209 Ocena zjawiska ściągania w kategoriach moralnych 215 Postawy nauczycieli wobec ściągania 228 Wizja szkoły bez ściągania 231 Sądy i wypowiedzi młodzieży na temat ściągania 248 Opinie dyrektorów i nauczycieli szkół na temat ściągania 254 Zakończenie 261 Bibliografia 263 Spis tabel i schematów 273 Aneks 281