MENU

Transmisja kultury w rodzinie i w szkole

(eBook)

Teoria Basila Bernsteina

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2010

  • Autor: Joanna Bielecka-Prus

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 34,50 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

41,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Transmisja kultury w rodzinie i w szkole

Pierwsze całościowe omówienie dorobku Basila Bernsteina, w którym autorka:

przedstawia model transmisji kultury w obszarze socjolingwistyki i socjologii edukacji;
porządkuje podstawową terminologię dotyczącą procesu transmisji kultury w rodzinie i szkole;
analizuje wkład Bernsteina w rozwój nauk społecznych, poddając krytyce omawiany model oraz wskazując dalsze kierunki badań.


[...] teoria wyjaśnia przyczyny niepowodzenia w upowszechnianiu wykształcenia na poziomie średnim i wyższym oraz barier awansu społecznego w społeczeństwach nowoczesnych. Biorąc pod uwagę fakt, że system szkolnictwa w Polsce sprzyja segregacji i selekcji, przy jednoczesnym zapotrzebowaniu społeczeństwa polskiego na ludzi dobrze wykształconych, teoria Bernsteina może dostarczyć narzędzi teoretycznych stymulujących badania, które wskazałyby dalsze kierunki reformy polskiej oświaty.


(Ze Wstępu)

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	9
Rozdział 1. Geneza modelu transmisji kultury Basila Bernsteina	27
	1.1. Rozwój teorii komunikowania społecznego	27
		1.1.1. Krytyka strukturalizmu językoznawczego na gruncie socjologii języka	28
		1.1.2. Od języka formalnego i publicznego do kodów socjolingwistycznych	36
		1.1.3. Od koncepcji kodów socjolingwistycznych do analizy dyskursu	64
	1.2. Miejsce teorii Bernsteina w brytyjskiej socjologii stratyfikacji i edukacji	69
		1.2.1. Językowe uwarunkowania niepowodzeń szkolnych: teoria deficytu językowego i jego krytyka	70
		1.2.2. Nowa socjologia edukacji	75
		1.2.3. Teorie reprodukcji ekonomicznej i kulturowej a teoria transmisji kultury	79
Rozdział 2. Kody jako media transmisji kultury	89
	2.1. Kod jako „głęboka” zasada regulatywna	89
		2.1.1. Zasady klasyfikacji i ramy	95
		2.1.2. Reguły rozpoznawania kontekstu i użycia znaczeń	101
		2.1.3. Zmiana kodu w procesie komunikacji: „głos” i „przekaz”	108
		2.1.4. Kod a habitus	111
		2.1.5. Kody a procedury interpretacyjne w etnometodologii	113
	2.2. Klasowe podstawy kodów transmisji kultury	115
		2.2.1. Geneza kodów rozwiniętych i ograniczonych	115
		2.2.2. Dystrybucja orientacji kodowych a struktura społeczna	118
		2.2.3. Władza jako czynnik kontrolujący wytwarzanie i dystrybucję kodów	131
	2.3. Kontrola symboliczna w procesie transmisji kultury	136
		2.3.1. Pojęcie pola	137
		2.3.2. Pole produkcji	138
		2.3.3. Pole kontroli symbolicznej i jego struktura	140
		2.3.4. Pole edukacji jako część pola kontroli symbolicznej	145
Rozdział 3. Proces przyswajania orientacji kodowych w rodzinie	153
	3.1. Socjalizacja jako proces komunikacyjny w ujęciu Bernsteina	154
		3.1.1. Podstawowe konteksty socjalizacji pierwotnej	160
		3.1.2. System ról w rodzinie a formy komunikacji między rodzicami i dziećmi	163
		3.1.3. Komunikowanie w regulacyjnym kontekście socjalizacyjnym	166
		3.1.4. Komunikowanie w instrukcyjnym kontekście socjalizacyjnym	168
	3.2. Miejsce rodziny w strukturze klasowej a orientacja kodowa dziecka	171
		3.2.1. Indywidualizacja procesu wychowania w rodzinach klasy średniej	176
		3.2.2. Kontrola dziecka w rodzinach robotniczych	179
		3.2.3. Forma kontroli symbolicznej a rozwój poznawczy i moralny dziecka	180
		3.2.4. Orientacje kodowe a płeć dziecka	182
		3.2.5. Krytyka modelu klasowego zróżnicowania przyswajania orientacji kodowych	183
Rozdział 4. Kody transmisji wiedzy edukacyjnej	189
	4.1. Kod edukacyjny jako zasada regulująca przekaz wiedzy i praktyk pedagogicznych	189
		4.1.1. Komunikacja w klasie szkolnej	191
		4.1.2. Struktura programu nauczania	195
		4.1.3. Pedagogia jako forma transmisji wiedzy szkolnej	196
		4.1.4. Klasyfikacja i rama kodu edukacyjnego	200
		4.1.5. Przyswajanie zasad klasyfikacji i ramy w kontekstach pedagogicznych	204
	4.2. Kod kolekcji jako kod reprodukcji wiedzy edukacyjnej	206
		4.2.1. Program nauczania w kodzie kolekcji	206
		4.2.2. System organizacyjny szkoły	209
		4.2.3. Pedagogia widzialna: dominująca rola nauczyciela w przekazie kultury	212
		4.2.4. Typy kodów kolekcji	216
	4.3. Charakterystyka kodu integracji	217
		4.3.1. Program nauczania w kodzie integracji	217
		4.3.2. System organizacyjny szkoły	218
		4.3.3. Pedagogia niewidzialna: aktywna rola ucznia w transmisji kultury	220
	4.4. Problem instytucjonalizacji kodów integracji w instytucjach edukacyjnych	225
		4.4.1. Geneza pedagogii niewidzialnej	226
		4.4.2. Wprowadzenie kodu integracji do instytucji edukacyjnych	228
		4.4.3. Wpływ zmian w strukturze klasowej na instytucjonalizację kodu integracji	234
		4.4.4. Czynniki makro- i mikrospołeczne sprzyjające instytucjonalizacji kodów integracji	239
		4.4.5. Krytyka koncepcji kodów edukacyjnych	243
	4.5. Kulturowa reprodukcja nierówności społecznych w instytucjach edukacyjnych	247
		4.5.1. Kulturowe przyczyny niepowodzenia szkolnego	248
		4.5.2. Proces etykietyzacji dzieci z rodzin robotniczych	254
		4.5.3. Nierówności edukacyjne w kodzie kolekcji	257
		4.5.4. Nierówności edukacyjne w kodzie integracji	261
		4.5.5. Demokratyzacja procesu transmisji wiedzy w instytucjach edukacyjnych	263
Rozdział 5. Społeczne konstruowanie dyskursów pedagogicznych	271
	5.1. Porządki znaczeń w dyskursie pedagogicznym	272
		5.1.1. Dyskurs pedagogiczny jako forma transmitowanej wiedzy	272
		5.1.2. Urządzenie pedagogiczne jako zespół reguł dyskursu pedagogicznego	276
		5.1.3. Reguły dystrybucyjne: społeczny podział wiedzy w społeczeństwie nowoczesnym	280
	5.2. Struktura pola rekontekstualizacji	286
		5.2.1. Pole intelektualne dyskursu pedagogicznego	289
		5.2.2. Oficjalne i pedagogiczne pole rekontekstualizacji dyskursu	290
		5.2.3. Nadzór państwa nad polem rekontekstualizacji	294
		5.2.4. Reguły oceniania w polu edukacyjnym	296
	5.3. Dyskurs instrukcyjny i regulacyjny: transmisja wiedzy i ładu moralnego	299
		5.3.1. Przekaz wiedzy i kompetencji w dyskursie instrukcyjnym	302
		5.3.2. Transmisja ładu społecznego za pośrednictwem dyskursu regulacyjnego	302
		5.3.3. Typy i funkcje rytuałów szkolnych	304
		5.3.4. Postawy rodziców i ich dzieci wobec dyskursów pedagogicznych	308
	5.4. Kształtowanie tożsamości uczniów w dyskursie pedagogicznym	311
		5.4.1. Tożsamość jako wytwór działań pedagogicznych	312
		5.4.2. Tożsamość pedagogiczna w społeczeństwie ponowoczesnym	317
		5.4.3. Krytyka koncepcji tożsamości pedagogicznej	320
Zakończenie	325
Bibliografia	335
Słownik terminów teorii Basila Bernsteina	357
Biogram Basila Bernsteina	361
Zestawienie prac Basila Bernsteina	362
Zestawienie prac o dorobku Basila Bernsteina	367
Indeks nazwisk	369
Indeks rzeczowy	376
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

14,04 zł
18,00 zł

Szkoła na wirażu zmian politycznych

Publikacja Bogusława Śliwerskiego pt. Szkoła na wirażu zmian politycznych. Bez cenzury, to kolejna po Ped@gog w blogosferze, Kraków 2009 i Klinika akademickiej pedagogiki, Kraków 2011, książka powstała z esejów Autora zamieszczanyc...
11,34 zł
12,60 zł

Pan Toti i rodzina Pyrtków

Książki z serii „Pan Toti” są stworzone do nauki czytania. Zawierają krótkie akapity rozdzielone ilustracjami. Wypowiedzi bohaterów rozróżnione są kolorami, a krój pisma i jego wielkość dostosowane są do potrzeb ...
39,56 zł
46,00 zł

Homo defectus w kulturze późnej nowoczesności. Geneza i ewolucja antropobiologii i teorii instytucji Arnolda Gehlena

Rodzimy się przedwcześnie, nadzy, bezbronni i nieprzystosowani do życia. Liczne cechy naszej anatomii i fizjologii będące oznaką spowolnienia rozwojowego powodują, że przypominamy pod wieloma względami dojrzały płciowo embrion szympansa. W punkcie wyjś...
36,03 zł
41,90 zł

Czy kultura ma znaczenie?

Od lat 50. XX wieku japońskie przedsiębiorstwa produkcyjne i stosowane w nich metody zarządzania były źródłem fascynacji badaczy zarządzania, a w latach późniejszych – zazdrości praktyków. Mimo usilnych starań wiele przedsięb...
11,70 zł
13,00 zł

Edukacja Jutra. Problemy współczesnej rodziny

Na książkę „Problemy współczesnej rodziny” – aktualną w treściach, cenną w koncepcji metodologicznej i atrakcyjną w formie opracowania, co będzie dalej uargumentowane – składają się cztery części zasadnicze, któr...
32,68 zł
38,00 zł

Kultura rocka 1. Twórcy, tematy, motywy

Stan badań na temat kultury rocka w polskim obszarze nauki jest jeszcze mało zaznaczony, jednak w ciągu kilkunastu ubiegłych lat można zauważyć wyraźną tendencję zwyżkową w tej dziedzinie. Na świecie, szczególnie w krajach anglosaskich, badania ...
32,31 zł
35,90 zł

Rodzina Monet. Królewna 1 (t.2)

Nieważne, jakiej wagi ciężarki podniesiesz na siłowni lub jak często zapłaczesz w samotności. Siła to coś więcej, to determinacja, a ty, moja królewno, determinację masz we krwi. Jesteś Monet. Wydawałoby się, że życie młodej i poukładanej Haili...
14,36 zł
16,70 zł

Rodzina a system społeczny

Próba stworzenia modelu, który ujmuje rodzinę jako podstawowy układ społeczny, „jednostkę reprodukcji” systemu społecznego stanowi jeden z dwu celów, jaki Autorka stawia sobie w prezentowanej publikacji. W myśl proponow...
33,54 zł
39,00 zł

Kultura bezpieczeństwa pracy. Rozwój w warunkach cywilizacyjnego przesilenia

Połączenie refleksji teoretycznej z badaniami empirycznymi, badań jakościowych i ilościowych pozwoliło na stworzenie bardzo wartościowej i potrzebnej rozprawy dotyczącej jednego z najważniejszych problemów współczesności, zawierającej jed...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!