MENU

Sieci współpracy i samokształcenia. Teoria i praktyka

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2013

  • Autor: Danuta Elsner

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 42,00 zł
37,80
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Sieci współpracy i samokształcenia. Teoria i praktyka

Książka Sieci współpracy i samokształcenia wpisuje się w nurt przemian, jakie zachodzą obecnie w systemie doskonalenia nauczycieli. Jest pierwszą pozycją na rynku, której lektura dostarcza jednocześnie wiedzy teoretycznej i praktycznej na temat istotnego novum, jakim są sieci współpracy i samokształcenia.

W publikacji Czytelnik znajdzie m.in.:


omówienie pojęcia sieci z trzech punktów widzenia: jako fenomenu społecznego naszych czasów, nowego typu organizacji i społeczności uczącej się,
relacje z badań na temat kapitału społecznego nauczycieli.
wskazanie warunków organizacyjnych i edukacyjnych sprzyjających powoływaniu sieci,
przykłady metod pracy sieci oraz narzędzi do ich ewaluacji.




Autorzy przedstawiają korzyści dla nauczycieli i szkół wynikające z uczestnictwa w sieci, opisują ich funkcjonowanie w tych krajach, w których działają one z powodzeniem już od wielu lat oraz prezentują zarówno polskie, jak i zagraniczne przykłady dobrej praktyki.


Praca zawiera bogatą bibliografię umożliwiającą osobom zainteresowanym poszerzenie wiedzy na prezentowany temat.

Adresaci:
Książka jest adresowana do wszystkich nauczycieli szkół, przedszkoli i placówek oświatowych - w równej mierze kreatorów, jak i członków sieci współpracy i samokształcenia. Przede wszystkim jednak skierowana jest do koordynatorów sieci, konsultantów placówek doskonalenia nauczycieli, doradców metodycznych, pracowników bibliotek pedagogicznych i poradni psychologiczno-pedagogicznych, liderów wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli oraz dyrektorów szkół


Publikacja jest pracą zbiorową przygotowaną przez autorów polskich i zagranicznych pod redakcją dr Danuty Elsner - jednej z założycielek European Network for lmproving Research and Development in Educational Leadership and Management (ENIRDELM).

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz ważniejszych skrótów 
 str. 13

Wprowadzenie 
 str. 15

Rozdział 1
Kierunki zmian w systemie doskonalenia nauczycieli 
 str. 19

Bibliografia 
 str. 26

Inne źródła 
 str. 26

Część 1
Podstawy teoretyczne

Rozdział 2
Sieć jako fenomen społeczny naszych czasów 
 str. 29

1. Wprowadzenie 
 str. 29

2. Sieci, węzły, połączenia i przepływy 
 str. 29

3. Sieci społeczne 
 str. 31

4. Struktura sieci społecznych 
 str. 33

5. Sieć jako optymalna organizacja społeczna w czasach permanentnej zmiany 
 str. 36

6. Internet a sieci społeczne 
 str. 39

7. Zakończenie 
 str. 42

Bibliografia 
 str. 45

Rozdział 3
Sieć jako nowy typ organizacji 
 str. 46

1. Wprowadzenie 
 str. 46

2. Charakterystyka sieci jako typu organizacji 
 str. 48

3. Członkowie sieci 
 str. 51

4. Wystąpienie z inicjatywą utworzenia sieci 
 str. 52

5. Wielkość sieci i dobór członków 
 str. 53

6. Czas potrzebny na nawiązanie kontaktów 
 str. 54

7. Cykl życia sieci 
 str. 55

8. Nazwa sieci 
 str. 56

9. Inicjacja pracy sieci 
 str. 56

10. Zasady wspólnego działania w sieci 
 str. 57

11. Koordynacja pracy sieci 
 str. 59

12. Komunikowanie się w sieci 
 str. 61

13. Potrzeby członków sieci a ich wkład własny 
 str. 62

14. Ewaluacja pracy sieci 
 str. 64

15. Warunki niezbędne do rozwoju sieci 
 str. 66

16. Mocne i słabe strony sieci jako organizacji 
 str. 67

17. Zakończenie 
 str. 68

Bibliografia 
 str. 68

Rozdział 4
Sieć jako społeczność uczących się 
 str. 69

1. Wprowadzenie 
 str. 69

2. Wiedza w społecznościach uczących się 
 str. 70

3. Zastosowanie konstruktywizmu w budowaniu społeczności uczących się 
 str. 76

4. Zespołowe uczenie się w sieci 
 str. 80

5. Zakończenie 
 str. 88

Bibliografia 
 str. 89

Część 2
Od teorii do praktyki

Rozdział 5
Potencjał społeczny nauczycieli jako wyzwanie dla tworzących sieci 
 str. 93

1. Wprowadzenie 
 str. 93

2. Kapitał społeczny jako potencjał wspierający współpracę i wymianę wiedzy 
 str. 93

3. Podstawowe wymiary kapitału społecznego 
 str. 96

4. Potencjał społeczny nauczycieli - założenia i problematyka badań własnych 
 str. 99

5. Potencjał społeczny nauczycieli - wyniki badań własnych 
 str. 101

6. Zakończenie 
 str. 108

Bibliografia 
 str. 108

Rozdział 6
Tworzenie organizacyjnych warunków do współpracy i zespołowego uczenia się 
 str. 110

1. Wprowadzenie 
 str. 110

2. Tworzenie warunków w szkołach 
 str. 110

3. Tworzenie warunków w środowisku zawodowym 
 str. 113

4. Tworzenie warunków w placówkach doskonalenia nauczycieli 
 str. 116

5. Tworzenie warunków przez organy prowadzące 
 str. 119

6. Zakończenie 
 str. 120

Bibliografia 
 str. 121

Rozdział 7
Tworzenie uczącej się społeczności w szkole i w sieci. Doświadczenia brytyjskie 
 str. 122

1. Wprowadzenie 
 str. 122

2. Początki 
 str. 123

3. Zmiana praktyki, zmiana kultury 
 str. 124

4. Przywódcy i przywództwo w uczeniu się 
 str. 127

5. Warunki efektywnego uczenia się w szkole i w sieci 
 str. 129

5.1. Zespołowe uczenie się 
 str. 129

5.2. Zainteresowania badawcze 
 str. 129

5.3. Opinie uczniów 
 str. 130

5.4. Przywództwo nauczycieli 
 str. 131

5.5. Uczenie się całej szkoły 
 str. 132

6. Przeszkody i trudności w efektywnym uczeniu się w szkole i w sieci 
 str. 133

6.1. Potrzeba "dobrych" zwolenników 
 str. 133

6.2. Nieporozumienia 
 str. 133

6.3. Czas i przestrzeń 
 str. 134

7. Zakończenie i wnioski 
 str. 134

Bibliografia 
 str. 135

Rozdział 8
Dynamika powstawania sieci na przykładzie Sieci Uczących się Przedszkoli "Supeł" 
 str. 136

1. Wprowadzenie 
 str. 136

2. Inicjacja Sieci "Supeł" 
 str. 136

3. Proces organizowania się Sieci "Supeł" 
 str. 137

4. Trudne początki Sieci "Supeł" 
 str. 139

5. Przykłady udanych inicjatyw wewnętrznych Sieci "Supeł" 
 str. 141

6. Pierwsze sukcesy Sieci "Supeł" 
 str. 143

7. Plany na przyszłość Sieci "Supeł" 
 str. 144

8. Zakończenie 
 str. 145

Bibliografia 
 str. 145

Rozdział 9
Sieci szkół i sieci nauczycieli w Republice Federalnej Niemiec 
 str. 146

1. Wprowadzenie 
 str. 146

2. Początki tworzenia sieci w Niemczech 
 str. 148

3. Warunki organizacyjne powstania sieci 
 str. 151

4. Warunki prawne powstawania sieci 
 str. 152

5. Finansowanie sieci 
 str. 153

6. Sposoby współpracy w sieci 
 str. 153

7. Organizacja sieci 
 str. 154

8. Sieci - przykłady udanych inicjatyw oddolnych 
 str. 155

8.1. Sieć Service-Learning - nauka poprzez pracę uczniów na rzecz społeczności lokalnej 
 str. 155

8.2. Sieć nauczycieli matematyki - od projektu wewnątrzszkolnego do stworzenia sieci 
 str. 156

8.3. Sieć w ramach paktu dla edukacji miasta Recklinghausen 
 str. 157

9. Trudności w funkcjonowaniu sieci 
 str. 158

10. Zakończenie 
 str. 159

Bibliografia 
 str. 160

Inne źródła 
 str. 160

Rozdział 10
Sieć: naturalne środowisko uczenia się nauczycieli i szkół. Doświadczenia holenderskie 
 str. 162

1. Wprowadzenie 
 str. 162

1.1. Początki 
 str. 162

1.2. Kierunki polityki państwa 
 str. 163

1.3. Trendy w myśleniu o uczeniu się nauczycieli 
 str. 164

1.4. Lekcja pierwsza: poszukiwanie równowagi 
 str. 165

2. O czym jest ten rozdział? 
 str. 166

3. Organizacja sieci 
 str. 167

3.1. Schemat sieci szkół 
 str. 167

3.2. Członkowie 
 str. 168

3.3. Role dyrektora szkoły 
 str. 168

3.4. Wielkość sieci i odległość między członkami 
 str. 169

3.5. Koordynacja sieci 
 str. 169

3.6. Aktywności w sieci 
 str. 170

4. Proces rozwoju sieci 
 str. 171

4.1. Przebieg procesu, zastój, ryzyko niepowodzenia 
 str. 171

4.2. Zagrożenie stagnacją i ryzyko niepowodzenia 
 str. 172

4.3. Ewaluacja i refleksja 
 str. 173

4.4. Inicjacja pracy sieci 
 str. 173

4.5. Transfer efektów 
 str. 175

4.6. Efekty 
 str. 175

5. Stymulowanie, monitorowanie i coaching sieci 
 str. 178

6. Zakończenie 
 str. 179

Bibliografia 
 str. 180

Część 3
Przykłady dobrej praktyki

Rozdział 11
Sieć "Kujawy" 
 str. 183

1. Wprowadzenie 
 str. 183

2. Powstanie Sieci "Kujawy" 
 str. 183

3. Organizacja i funkcjonowanie Sieci "Kujawy" 
 str. 184

4. Zadania zrealizowane w Sieci "Kujawy" 
 str. 186

5. Trudności, którym nie udało się sprostać w Sieci "Kujawy" 
 str. 190

6. Zakończenie 
 str. 192

Bibliografia 
 str. 192

Inne źródła 
 str. 193

Rozdział 12
Sieć uczących się szkół 
 str. 194

1. Wprowadzenie 
 str. 194

2. Inicjacja pracy sieci 
 str. 195

3. Zespołowe uczenie się w sieci 
 str. 198

4. Ewaluacja funkcjonowania sieci 
 str. 201

5. Narzędzia do ewaluacji pracy sieci 
 str. 205

6. Zakończenie 
 str. 211

Bibliografia 
 str. 213

Rozdział 13
Sieć dyrektorek przedszkoli 
 str. 215

1. Wprowadzenie 
 str. 215

2. Powstanie sieci 
 str. 215

3. Kształtowanie zrębów organizacyjnych i merytorycznych sieci 
 str. 216

4. Przejście od spraw pilnych do ważnych 
 str. 217

5. Organizacja pracy sieci 
 str. 219

6. Efekty uboczne funkcjonowania sieci 
 str. 219

7. Impas w funkcjonowaniu sieci i poszukiwanie nowych wyzwań 
 str. 220

8. Próba samooceny funkcjonowania sieci 
 str. 221

9. Zakończenie 
 str. 224

Bibliografia 
 str. 224

Rozdział 14
Sieć ENIRDELM 
 str. 225

1. Wprowadzenie 
 str. 225

2. Powstanie Sieci ENIRDELM 
 str. 225

3. Formy aktywności Sieci ENIRDELM 
 str. 226

4. Organizacja Sieci ENIRDELM 
 str. 227

4.1. Członkostwo 
 str. 228

4.2. Język 
 str. 228

4.3. Nazwa 
 str. 229

4.4. Misja i cele 
 str. 229

4.5. Wewnętrzne organy i "funkcyjni" członkowie 
 str. 230

4.6. Sposób organizowania konferencji 
 str. 231

5. Wkład Polaków w działalność Sieci ENIRDELM 
 str. 232

5.1. Organizacja spotkań grup roboczych i projektowych 
 str. 233

5.2. Organizacja sympozjum 
 str. 233

6. Sukcesy i porażki Sieci ENIRDELM 
 str. 234

7. Zakończenie 
 str. 235

Bibliografia 
 str. 235

Zakończenie 
 str. 237

Summary 
 str. 239

Informacje o autorach 
 str. 241
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

32,25 zł
43,00 zł

Mikrofinanse islamskie – założenia, produkty, praktyka

Wśród najpoważniejszych wyzwań stojących przed człowiekiem w XXI wieku znajduje się m.in. ograniczanie wymiaru zjawiska ubóstwa, które będąc kategorią uniwersalną i nieznającą granic, dotyka ponad 3 mld mieszkańców Ziemi. Wa...
27,52 zł
32,00 zł

Uwarunkowania i skutki rozwoju migracji ekonomicznych w Unii Europejskiej w świetle wybranych teorii migracji międzynarodowych

Celem niniejszej pracy jest próba wskazania z jednej strony podstawowych przyczyn imigracji i emigracji do/z UE a z drugiej strony znalezienie odpowiedzi na pytanie, jakie czynniki decydują o atrakcyjności UE dla poszukiwanych zasobów pra...
83,16 zł
99,00 zł

Rachunkowość finansowa ubezpieczycieli. Podejście pragmatyczne. Teoria, Zadania, Testy

Książka zawiera wiele oryginalnych rozwiązań formalno-merytorycznych, a jednocześnie stanowi kompleksowy podręcznik do samodzielnej nauki rachunkowości i finansów zakładów ubezpieczeń i reasekuracji. Książka jest podzielona na części, kt&...
37,05 zł
49,40 zł

Słowiańska magia w praktyce

Odkryj magię, która krąży w Twojej krwi od pokoleń. Poznaj słowiańskie zaklęcia, rytuały i wróżby praktykowane przez Twoich przodków. Autorka, czarownica w piątym pokoleniu, dzieli się z Tobą rozległą magiczną wiedzą odziedziczoną ...
76,50 zł
85,00 zł

Umowa deweloperska w praktyce

W publikacji w kompleksowy sposób omówiono wszystkie aspekty prawne związane ze stosowaniem umowy deweloperskiej. Przedstawiono również wnioski z licznych dyskusji toczących się wokół ustawy z dnia 16 września 2011 r. o ochr...
40,41 zł
44,90 zł

W sieci natrętnych myśli. Jak uwolnić się od bezustannej walki z lękiem i niepokojem

Nowatorskie podejście kwestii do lęku i niepokoju! Terapia ACT Możesz sobie wszystko dokładnie zaplanować. Możesz wziąć pod uwagę każdy możliwy scenariusz. Możesz zabezpieczyć się na wszelki możliwy wypadek. Jednak nic nie uchr...
46,02 zł
59,00 zł

Prawo zamówień publicznych w praktyce

Publikacja pokazuje, jak zmieni się Prawo zamówień publicznych od 1 stycznia 2021 r. Autorka, praktyk z wieloletnim doświadczeniem, koncentruje się na ukazaniu nowych rozwiązań. Przystępnie objaśnia – również na przykładach &n...
45,00 zł
50,00 zł

Rewitalizacja miast we współpracy z podmiotem prywatnym w formule partnerstwa publiczno-prywatnego

Ciągle postępująca degradacja tkanki miejskiej, permanentny brak środków pieniężnych będących w dyspozycji samorządu terytorialnego powoduje, że jednostki samorządowe coraz częściej poszukują alternatywnych form finansowania przedsięwzięć rewita...
54,60 zł
84,00 zł

Nowoczesna terapia nadciśnienia tętniczego w codziennej praktyce

Publikacja Nowoczesna terapia nadciśnienia tętniczego w codziennej praktyce została przygotowana po redakcją wybitych specjalistów chorób wewnętrznych, kardiologii oraz hipertensjologii prof. dr hab. Danuty Czarneckiej, prof. dr hab. Kata...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!