Siostry Uczennice
Badania nad religijnymi ruchami społecznymi są szczególnie niepokojące, ponieważ fundamentalistyczny światopogląd coraz bardziej insynuuje się we wszystkich dziedzinach społeczeństwa i jego instytucji, a także wpływa na indywidualne i zbiorowe oczekiwania wobec kobiet. To jakościowe studium bada, jak kobiety uczą się kultury wysoce autorytarnego, patriarchalnego kościoła. Opisuje ono proces, w jaki sposób kobiety są zintegrowane z Kościołem i w jaki sposób wpływa to na ich tożsamość poprzez członkostwo. Pragnienie posiadania relacji z Bogiem otworzyło każdą kobietę na wstępny kontakt z członkiem Kościoła, co ułatwiło akceptację Biblii jako autorytetu, zaangażowanie w sprawy Kościoła i wyłączne uczestnictwo w jego działalności. Kobiety zmieniły się w odpowiedzi na to, czego nauczyły się o byciu uczniem Kościoła i kobietą w kościele. Pożądanie i autorytet określiły granice ich uczenia się. Celowe uczestnictwo w podstawowych działaniach zakotwiczone w tożsamości grupy. Tożsamości były budowane poprzez interakcję społeczną, w odpowiedzi na izolację społeczną i od innych moderowanie dostępu do władzy; jednak praktyka teologii podporządkowania stworzyła konflikt tożsamości.