Słownik sloganów reklamowych
Słownik jest zbiorem najciekawszych pod względem językowym oraz najpopularniejszych sloganów reklamowych, które pojawiły się w kampaniach telewizyjnych w ciągu ostatnich 10 lat. Znajdziemy w nim takie hasła jak np. No to Frugo, Czas na EB, Jestem tego warta, Prawie robi wielką różnicę. Autorzy dokonali wyboru ponad 500 sloganów z wielotysięcznej bazy danych firmy Expert Monitor, zajmującej się monitoringiem rynku reklamy.
Słownik podaje je w porządku alfabetycznym i opisuje, jakie środki językowe zostały użyte dla wywołania określonego efektu, do jakich emocji, wartości lub oczekiwań odwołuje się dany slogan. Prezentuje również nazwę i kategorię reklamowanego produktu oraz rok publikacji sloganu.
Książkę uzupełniają ciekawe i użyteczne aneksy:
- słów najczęściej występujących w sloganach,
- sloganów najdłużej wykorzystywanych w kampaniach reklamowych,
- sloganów wykorzystywanych w promocji więcej niż jednej marki,
- konkursów branży reklamowo-marketingowej w Polsce,
a także indeksy:
- kategorii reklamowanego produktu,
- sloganów ułożonych według tych kategorii.
To zbiór sloganów ciekawych, ciekawych z różnych powodów, ale stworzonych i funkcjonujących w pewnym wyraźnie określonym czasie - przez co może stać się swoistym dokumentem epoki. Dokumentującym osiągnięcia literackie niekoniecznie najwyższych lotów - ale takie, które dostępne są największej publiczności, publiczności konsumentów, konsumentów jeśli nie produktów, to samych sloganów. Publiczności, która je przyjmuje, przyswaja i wykorzystuje. Żadne utwory literackie tak szybko nie stają się własnością chętnego ogółu. Spróbujmy przyjrzeć się bliżej, co w nich jest.
(Z przedmowy prof. Jerzego Bralczyka)
Patroni medialni:
