Społeczna odpowiedzialność biznesu
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jest zjawiskiem pochodzącym z USA, gdzie jest praktykowana od końca XIX wieku w formie korporacyjnej filantropii lub przekazywania pieniędzy na cele charytatywne. Z drugiej strony, w Danii CSR zyskał na znaczeniu dopiero w 1994 roku, kiedy to duńska minister spraw społecznych, Karen Jespersen, zainicjowała kampanię CSR o nazwie "Nasza wspólna sprawa". Kampania ta wzywała przedsiębiorstwa do aktywnej pomocy w rozwiązywaniu problemów związanych z bezrobociem i wykluczeniem społecznym. Książka ta ma na celu sprawdzenie założeń, że amerykańskie firmy angażują się głównie w filantropijne inicjatywy CSR, a duńskie firmy koncentrują się na utrzymaniu obecnych pracowników i integracji osób, które są w inny sposób wykluczone z rynku pracy. W związku z tym postanowiono przeprowadzić badanie dziewięciu duńskich i dziewięciu firm amerykańskich stron firmowych podzielonych na trzy linie biznesowe: firmy telefoniczne, supermarkety/magazyny i producenci mebli.