Stworzenie modułu dydaktycznego promującego międzykulturowość
Dydaktyka kultury nauczanego języka obcego, w tym przypadku hiszpańskiego, jest niezwykle ważna, ponieważ uczący się muszą docenić, wartościować i szanować tę kulturę. Kompetencje międzykulturowe określają zdolność osoby do odpowiedniego i elastycznego działania w konfrontacji z działaniami, postawami i oczekiwaniami ludzi z innych kultur. Jednocześnie jest to zdolność do ustabilizowania własnej tożsamości w procesie mediacji między kulturami oraz do pomocy innym w ustabilizowaniu ich tożsamości. Z tego powodu niniejsza praca zajmuje się projektowaniem jednostki dydaktycznej wymiany kulturowej skierowanej do nauczycieli języka hiszpańskiego niebędących rodzimymi użytkownikami tego języka. Krótko omówiono interkulturowość i sześć kroków proponowanych do projektowania jednostek dydaktycznych opartych na zadaniach. Podano projekt i opis programowanej jednostki. Następnie prezentowana jest jednostka dydaktyczna, która powstała w sześciu wyżej wymienionych krokach.